حاملگی بدون دخول، جای نگرانی هست؟

منبع: نی نی بان

149

1398/6/22

00:05


بارداری بدون دخول موضوع مورد بحث این مطلب است. بارداری زمانی رخ می‌دهد که اسپرم یک مرد به تخمک زن برسد. در صورتی که اسپرم وارد تخمک شود، زن بارور می‌شود و نطفه تشکیل می‌گردد. با تشکیل نطفه جنین تشکیل شده و در رحم مادر قرار می‌گیرد.

آیا بارداری تنها با دخول انجام می‌شود؟
توجه داشته باشید در واقع زمانی حاملگی اتفاق می‌افتد که انزال در مرد انجام شود و مایع منی به داخل واژن زن ریخته شود. زمانی که رابطه جنسی انجام می‌شود و انزال در مرد رخ می‌دهد این اتفاق می‌افتد. مایع منی مرد دارای چندین میلیون اسپرم می‌باشد. با تحریک شدن مرد و رسیدن او به حالت نعوظ مایعی به نام پیشاب تولید می‌شود که هر چند کم ولی دارای اسپرم می‌باشد.
در واقع بارداری بدون دخول احتمال بسیار کمی دارد ولی به هر حال ممکن است که اتفاق بیفتد. در صورتی که کمی از مایع منی مرد و یا پیشاب که حاوی اسپرم است بر روی واژن و دهانه آن ریخته شود ممکن است اسپرم به داخل رحم رفته و تخمک را باور نماید. پس بهتر است در صورتی که قصد بارداری ندارید اجازه ندهید تا مایعی بر روی واژن ریخته شود و یا با روش‌هایی مطمئن پیشگیری نمایید.

به بارداری خود شک دارید؟
در صورتی که پیشگیری لازم را انجام نداده‌اید و شک دارید که باردار شده‌اید یا نه، بهتر است با انجام آزمایش‌ها از باردار بودن یا نبودن خود مطمئن شوید. بی بی چک و تست‌های خانگی می‌تواند یکی از این راه‌ها باشد. در صورتی که تست خانگی مثبت شود باید آزمایش خون را انجام دهید.

بهترین کار برای پیشگیری از بارداری
چنانچه قصد بچه‌دار شدن ندارید و در زمان رابطه جنسی نگران بارداری هستید بهتر است یک راه مناسب و مطمئن برای پیشگیری از حاملگی را انتخاب نمایید. مصرف قرص‌های ضد بارداری، جای گذاری آی یو دی در دهانه رحم، آمپول‌ها و دیگر روش‌های مطمئن برای پیشگیری از حاملگی می‌تواند راهکار خوبی برای جلوگیری باشد.
لازم است به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از آی یو دی یکی از مطمئن‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها است. قرص‌های ضد بارداری عوارض خود را دارند. استفاده از کاندوم نیز لذت رابطه را کمتر می‌کند. اما با گذاشتن آی یو دی می‌توانید لذت کافی را از رابطه برده و اصلا نگران حاملگی نباشید.

کدام روش را انتخاب کنیم؟
نمی‌توان گفت که یکی از این روش‌ها کاملا مطمئن است و همه افراد می‌توانند از آن برای جلوگیری استفاده نمایند. هر کسی باید بر اساس سبک زندگی خود و شرایط همسرش نوع پیشگیری را انتخاب نماید. شاید روشی که برای یک فرد مناسب باشد برای فرد دیگر مناسب نبوده و بر اساس سبک زندگی او نباشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو