چهره ها و افراد مشهور متولد 23 شهریور

چهره ها و افراد مشهور متولد 23 شهریور


منبع: ستاره

215

1398/6/22

03:25


بیست و سه شهریور، سالروز تولد ۵ هنرمند و ورزشکار مطرح کشورمان است. لیندا کیانی، آرش برهانی، خسرو حیدری، مختار سائقی و بابک برزویه از چهره‌های مشهور متولد ۲۳ شهریور هستند.

چهره ها و افراد مشهور متولد 23 شهریور


ستاره |
سرویس چهره‌ها -
در این بخش خلاصه‌ای از زندگی چهره‌های معروف متولد ۲۳ شهریور خواهید خواند و با آن‌ها و فعالیت‌های حرفه‌ای‌شان بیشتر آشنا خواهید شد.  

 

چهره ها و افراد مشهور متولد بیست و سه شهریور

در صورت تمایل به مطالعه کردن درباره شخصی خاص، با انتخاب نام او در فهرست موضوعی زیر به توضیحات مربوطه برسید.

۱. مختار سائقی
۲. بابک برزویه
۳. لیندا کیانی
۴. آرش برهانی
۵. خسرو حیدری


مختار سائقی

چهره ها و افراد مشهور متولد 23 شهریور


مختار سائقی متولد ۲۳ شهریور سال ۱۳۳۵ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. او به جز بازیگری در زمینه طراحی صحنه و لباس نیز فعالیت می‌کند. از کودکی به تئاتر علاقه‌مند بوده و بار‌ها در مدرسه برای بچه‌ها نمایش اجرا کرده است. مختار پیش از آن‌که بازیگر شود دوره‌ای را کشتی گیر بوده و آشنایی او با حسین فرحبخش باعث شد که رفته رفته پایش به بازیگری باز شود. اولین فعالیت او در عرصه بازیگری به سال ۶۲ و نقش آفرینی در فیلم سینمایی "ریشه در خون" باز می‌گردد. مختار سائقی سابقه همکاری با مهران مدیری را نیز دارد و بازی او در سریال طنز "شب‌های برره" در نقش "سرجوخه یاراحمدی" یکی از خاطره انگیزترین کار‌هایش به حساب می‌آید. او ۲۱ ساله بود که ازدواج کرد و در حال حاضر چهار فرزند و سه نوه دارد.


بابک برزویه

چهره ها و افراد مشهور متولد 23 شهریور


بابک برزویه در بیست و سوم شهریورماه سال ۴۸ در تهران به دنیا آمد. او که بازیگر و عکاس است این روز‌ها در اینستاگرام حضور پیوسته‌ای دارد و از فعالیت‌های خودش در زمینه عکاسی و کلاس‌هایی که عموما برای هنرجویانش برگزار کرده، پست‌ها و استوری‌هایی را به‌صورت روزانه منتشر می‌کند. بابک برزویه دوره کاشناسی عکاسی را در دانشگاه تهران طی کرده و لیسانس خود را در رشته بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی دریافت نموده است. او تا کنون در بیش از ۶۰ اثر سینمایی و تلویزیونی به‌عنوان عکاس و یا عکاس و بازیگر حضور داشته است.


لیندا کیانی

چهره ها و افراد مشهور متولد 23 شهریور


لیندا کیانی متولد ۲۳ شهریورماه سال ۵۹ در آبادان، بازیگر مطرح سینما و تلویزیون کشور است. او در خانواده‌ای پرجمعیت به دنیا آمده و ۵ خواهر و برادر دارد. لیندا که مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته فلسفه دریافت کرده، به هنر نیز علاقه‌مند شده و در دوره‌های بازیگری تحت نظارت محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان شرکت می‌کند. او همچنین در کلاس‌های فن بیان و بدن حمید سمندریان و مهتاب نصیرپور شرکت کرد تا علاقه‌اش را به بازیگری بصورت حرفه‌ای و جدی‌تری دنبال نماید. وی برای اولین‌بار در سال ۸۶ و با بازی در مجموعه تلویزیونی "ساعت شنی" جلوی دوربین ظاهر شد. نقش آفرینی در مجموعه‌هایی چون "گارد ساحلی"، "روز حسرت"، "دلدادگان" و "ماجرای نیمروز" از دیگر کار‌های مطرح او در سینما و تلویزیون به شمار می‌آیند.


آرش برهانی

چهره ها و افراد مشهور متولد 23 شهریور


آرش برهانی متولد ۲۳ شهریورماه سال ۶۲ در کرمان، ملی‌پوش سابق تیم فوتبال کشورمان است. او سابقه بازی در تیم‌های باشگاهی از جمله استقلال، پاس و پیکان را دارد. آرش در مدت زمان حضور خود در تیم ملی توانست در ۳۷ بازی برای ایران به میدان رود و برای تیم کشورش ۱۰ گل به ثمر برساند. آرش برهانی فوتبال حرفه‌ای خود را با تیم "پاس همدان" آغاز و با "پیکان" به اتمام رساند. او در فروردین‌ماه سال ۹۶ و پس از بیست سال حضور موفقش در فوتبال، از دنیای حرفه‌ای کناره‌گیری کرد. برهانی پس از رضا عنایتی و با به ثمر رساندن ۱۴۳ گل، به عنوان دومین آقای گل کل ادوار لیگ ایران شناخته می‌شود.


خسرو حیدری

چهره ها و افراد مشهور متولد 23 شهریور


خسرو حیدری در ۲۳ شهریورماه سال ۶۲ در تهران به دنیا آمد. او بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال و تیم ملی فوتبال کشورمان بود و در پست دفاع راست بازی می‌کرد. خسرو حیدری به جز استقلال در تیم‌های باشگاهی سپاهان، ابومسلم، پاس و پیکان نیز بازی کرده است. او به همراه سپاهان و استقلال، تجربه سه دوره قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران و دو دوره قهرمانی در جام حذفی را دارد. با این حال بیشتر افتخارات او به همراه تیم استقلال رقم خورده و مجموعا به مدت ۱۰ سال برای استقلال بازی کرده است. خسرو حیدری در ۲۲ سالگی با لاله شفیع زاده ازدواج کرد و در حال حاضر یک دختر به اسم روشنا دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو