تمایل ترامپ برای دیدار مجدد با رهبر کره‌شمالی

منبع: برترین ها

45

1398/6/22

12:53


رئیس‌جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت، تمایل دارد تا بار دیگر با رهبر کره‌شمالی در راستای از سرگیری مذاکرات خلع سلاح اتمی دیدار کند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس‌جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت، تمایل دارد تا بار دیگر با رهبر کره‌شمالی در راستای از سرگیری مذاکرات خلع سلاح اتمی دیدار کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، تحلیلگران سیاسی می‌گویند، برکناری جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور می‌تواند به اقدامات واشنگتن در راستای احیای مذاکرات با کره شمالی کمک کند اما هدف واشنگتن را در متقاعد کردن پیونگ‌یانگ برای دست کشیدن از برنامه تسلیحات اتمی‌ آسان‌تر نمی‌کند.

کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی و ترامپ سه بار از ژوئن ۲۰۱۸ با یکدیگر دیدار داشته‌اند.

چندی پیش وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود، کشورش امیدوار است که طی روزها یا هفته‌های آینده به روند مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با کره‌شمالی برگردد.

پس از دومین نشست میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که ماه فوریه در هانوی برگزار شد، مذاکرات میان دو طرف با هدف متوقف کردن برنامه‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ به بن‌بست رسید.

رهبران این دو کشور باری دیگر در ماه ژوئن در یک منطقه مرزی بین دو کره دیدار و توافق کردند که گفت‌وگوها از سر گرفته شود اما این اتفاق تاکنون به وقوع نپیوسته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو