ترامپ: پمپئو جانشین بولتون نمی‌شود

منبع: برترین ها

60

1398/6/22

15:03


دونالد ترامپ اظهار کرد، قصد ندارد وزیر امور خارجه دولت خود را با حفظ سمت، به عنوان مشاور امنیت ملی معرفی کند.

خبرگزاری ایسنا: دونالد ترامپ اظهار کرد، قصد ندارد وزیر امور خارجه دولت خود را با حفظ سمت، به عنوان مشاور امنیت ملی معرفی کند.

به نقل از پایگاه اینترنتی پولیتیکو، دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت، به مایک پامپئو، وزیر امور خارجه دولتش سمت دومی نمی‌دهد اما با این حال در این باره با او صحبت کرده است.

ترامپ در این باره گفت: به نظر من او عالی است. در واقع من در این باره با او صحبت کرده‌ام. ما دیدگاه‌های مشترک زیادی داریم و در اندک مسائلی هم با هم اختلاف نظر داریم اما او دوست دارد فرد دیگری تصدی این سمت (مشاور امنیت ملی) را بر عهده بگیرد و من هم همین نظر را دارم.

به گزارش پایگاه خبری سی‌ان‌ان، ترامپ همچنین اظهار کرد، ۱۵ نامزد را برای جانشینی جان بولتون، مشاور امنیت ملی برکنار شده آمریکا در نظر دارد.

ترامپ همچنین خاطرنشان کرد که افراد زیادی به تصدی این سمت تمایل دارند. او در این خصوص گفت: همه به شدت خواستار این سمت هستند. افراد زیادی این شغل را می‌خواهند. این جایگاه بسیار خوبی است چون کار کردن با دونالد ترامپ خیلی لذت‌بخش است. کار کردن با من در واقع خیلی آسان است. می‌دانید چرا؟ چون همه تصمیمات را من می‌گیرم. نیازی نیست آن‌ها کاری کنند.

تصور غالب این است که ترامپ فردی را برای مقام مشاور امنیت ملی انتخاب خواهد کرد که در تصمیمات او چندان مداخله‌ای نداشته باشد و بیشتر سعی کند با تیم امنیت ملی رابطه خوبی داشته باشد.

ترامپ پس از اعلام اخراج جان بولتون از دولت، اظهار کرد که هفته آینده جانشین او را معرفی خواهد کرد. به دنبال برکناری بولتون از سمت مشاور امنیت ملی آمریکا، کاخ سفید اعلام کرد که این سمت به طور موقت به معاونش، چارلی کوپرمن واگذار می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو