آمریکا نام یکی از عوامل ۱۱ سپتامبر را اعلام می‌کند

منبع: برترین ها

81

1398/6/22

15:40


آمریکا قرار است نام یکی از مهمترین عوامل حادثه ۱۱ سپتامبر را به خانواده‌های شاکیان این پرونده اعلام کند.

خبرگزاری مهر به نقل از ان . بی . سی: دولت آمریکا در نظر دارد تا نام یکی از مهمترین عاملان حادثه ۱۱ سپتامبر را که تا پیش از این محرمانه بود، به وضعیت غیرمحرمانه تغییر دهد.

با غیرمحرمانه شدن نام یکی از عوامل اصلی حادثه ۱۱ سپتامبر، نام وی در اختیار خانواده قربانیان و شاکیان از عربستان سعودی قرار خواهد گرفت و این خانواده‌ها می‌توانند از او شکایت کنند.

با این حال گفته شده همچنان نام فرد مذکور به عنوان یکی از عوامل اصلی ۱۱ سپتامبر به صورت عمومی منتشر نخواهد شد.

پیش از این خانواده‌های قربانیان حادثه یازده سپتامبر خواستار افشای نام این فرد شده و گفته بودند که افشای نام او می‌تواند شکایت از عربستان سعودی را وارد فاز عملیاتی و اجرایی کند.

پلیس فدرال آمریکا اعلام کرده که فرد مذکور یکی از مقامات سعودی است و با غیرمحرمانه شدن نام او شکایت خانواده قربانیان را به نتایج روشن تری خواهد رساند.

نام این فرد پیش از این در اسناد منتشر شده در دادگاه درباره حادثه ۱۱ سپتامبر حذف و سانسور شده بود و این برای نخستین بار است که نام این مقام دولت سعودی قرار است در دادگاه به صورت علنی مطرح شود.

از سوی دیگر انتشار نام یکی از عوامل اصلی حادثه ۱۱ سپتامبر که از سوی پلیس فدرال آمریکای یکی از مقامات سعودی عنوان شده، همزمان با برخی فراز و نشیب‌هایی است که طی چند ماه گذشته در روابط آمریکا و عربستان شاهد بوده‌ایم از جمله انتقاداتی که از جنگ علیه یمن از سوی برخی نمایندگان کنگره دنبال شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو