توضیح درباره بخشنامه جدید قوه‌قضائیه

منبع: برترین ها

92

1398/6/23

04:27


سخنگوی قوه قضائیه درباره بخشنامه رئیس این قوه درخصوص «نحوه احضار اشخاص حقوقی به دادگستری‌های سراسر کشور»، اظهار کرد: سیاست دستگاه قضایی در سال رونق تولید به‌گونه‌ای است که ضمن بررسی موضوعات در چارچوب ضوابط قانونی، اخلالی در فعالیت‌های بنگاه‌های اقتصادی به وجود نیاید.

ایسنا: غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در خبر ۲۱ سیما با اشاره به بخشنامه رئیس قوه قضائیه درخصوص نحوه احضار اشخاص حقوقی به دادگستری‌های سراسر کشور، اظهار کرد: منشاء صدور بخشنامه "نحوه احضار اشخاص حقوقی" الهام‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری و اهتمام به مواد ۶۸۸ و ۶۸۹ قانون آئین دادرسی کیفری است که اهتمام کافی برای اجرای آن نمی‌شد.

اسماعیلی ادامه داد: این بخشنامه تاکید جدی است برای اینکه ما نحوه دادرسی اشخاص حقوقی را طوری تمشیت کنیم که ضمن احقاق حق، به هیچ عنوان روند فعالیت‌های اقتصادی، تولید و اشتغال با اشکالی مواجه نشود.

توضیح درباره بخشنامه «نحوه احضار اشخاص حقوقی»

وی افزود: پیش از این وقتی طرح شکایتی علیه اشخاص حقوقی، بنگاه‌ها و مؤسسات صورت می‌گرفت با احضار مدیرعامل و تفهیم اتهام به او با دومشکل مواجه بودیم؛ یک اینکه بعضا در همان ابتدا مدیرعامل بازداشت می‌شد و این امر موجب اخلال در بنگاه اقتصادی می‌شد و دو اینکه با احضار مدیرعامل و پیگیری پرونده قضایی برخی از فعالیت‌های اقتصادی خصوصا کارگاه‌های بزرگ و برندهای مشهور تضعیف می‌شدند.

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: این بخشنامه از بروز این قبیل موارد در حوزه فعالیت‌های اقتصادی بنگاه‌های بزرگ کشور به‌ویژه در حوزه تولید و اشتغال پیشگیری می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو