اتفاق خوبی که در بدن خانم های فوتبالیست می افتد

اتفاق خوبی که در بدن خانم های فوتبالیست می افتد


منبع: نمناک

211

1398/6/23

15:27


فوتبال یک ورزش بسیار پرطرفدار است و همچنین فوتبال جزء ورزش های محبوب بانوان است، البته ورزش فوتبال 10 فایده بسیار عالی و مناسب را برای زنان به همراه دارد.

اتفاق خوبی که در بدن خانم های فوتبالیست می افتد

فواید فوتبال برای بانوان ، خانم ها با دقت بخوانند

به عنوان یکی از محبوب ترین ورزش های بانوان در بسیاری از کشور ها، فوتبال زنان همچنان به کار خود ادامه می دهد. نه تنها مزایای سلامتی فوق العاده ای ارائه می دهد لکه همچنین درس های مثبت زندگی را با تلقین حسی از کار گروهی و هم کاری آموزش می دهد و اکنون که در سطح حرفه ای است، بسیاری از زنان را به جمع کردن توپ و ضربه زدن به زمین برای ورزش خوب ترغیب می کند. در این بخش از ورزش و تناسب اندام نمناک 10 مورد از فواید سلامتی فوتبال برای زنان آورده شده است ، که عبارتند از:

10 فایده برتر فوتبال برای زنان

1. افزایش سلامت قلبی - عروقی:

در مطالعه ای که در سال 2010 در دانمارک انجام شد، نشان داده شد زنانی که 14 هفته فوتبال بازی کرده بودند، تناسب و آمادگی قلب آن ها 15 درصد بهبود بخشید و نوع دویدن در فواصل در یک مسابقه فوتبال در واقع سلامت قلب و تعادل وزن را بهتر از حتی جاگینگ حفظ می کند.

مزایای فوتبال

 فواید فوتبال برای افزایش سلامت قلب

2. فوتبال برای افزایش توده عضلانی:

در یک مطالعه 16 هفته ای از جلسات 1 ساعته دو بار در هفته، متوسط افزایش جرم ماهیچه ای در زنان 11 % بود. تعداد مویرگ ها در هر ماهیچه به ترتیب تا 18 درصد افزایش یافت و فعالیت گلوکز و آنزیم های متابولیسم چربی به ترتیب 11 و 9 درصد افزایش داشتند.

3. فوتبال برای افزایش چگالی استخوان:

به طور متوسط بعد از سن 40 سالگی، زنان جرم استخوانشان را به میزان قابل توجهی از دست می دهند که سالانه بین 5 تا 1 درصد است. در مطالعات کنترل شده ای، فوتبال چگالی معدنی استخوان یک زن را به طور متوسط 2 تا 3 درصد افزایش داد، این دستاورد ها از فوتبال به معکوس و کند کردن روند پیری استخوان به سه تا شش سال تبدیل می شود.

4.فواید فوتبال برای کاهش چربی بدن:

زنانی که فوتبال بازی می کنند چربی بدن بیشتری نسبت به دوندگان از دست می دهند زیرا همانطور که بخش ورزش وتناسب اندام نمناک اشاره کرده است فوتبال فیبرهای ماهیچه ای را درگیر می کند. سوییچینگ و کشش دائمی بین این دو در طول بازی باعث افزایش سوختن چربی می شود.

فواید فوتبال

کاهش چربی بدن با ورزش فوتبال

5. فواید فوتبال برای بهبود هماهنگی بدن:

به خاطر تغییر بین پیاده روی، دویدن و با حداکثر سرعت دویدن، هماهنگی در فوتبال بهبود می یابد. هماهنگی بدن از طریق حرکات پیچیده مثل دریبل کردن، دویدن و پاس بهبود می یابد که در سرعت ها و جهت های مختلف انجام می شود. هماهنگی دست - چشم زمانی بهبود می یابد که بازیکنان به توپ ضربه می زنند یا از طرف کسی عبور کنند.

6. فواید فوتبال برای بهبود عملکرد شناختی مغز:

فوتبال به افزایش مهارت ها در تمرکز، پشت کار و خویشتن داری کمک می کند زیرا این یک بازی سریع است و نیازمند تصمیمات سریع خواهد بود.

7. ورزش فوتبال برای افزایش تعامل اجتماعی و حمایتی:

اغلب زنان محدودیت های زمانی را دلیل اصلی عدم ورزش کردن ذکر می کنند اما با این حال حضور در یک تیم باعث می شود که زنان به روش حمایتی با هم رقابت کنند و باعث می شود که آن ها زمانی را برای ورزش فیزیکی خالی کنند و پیوستن به یک تیم منجر به تعهد بیشتر و افزایش تناسب اندام و سلامتی شان خواهد شد.

فواید ورزش فوتبال

فواید فوتبال برای افزایش تعامل اجتماعی

8. افزایش در مزایای سلامت عمومی حتی اگر آموزش در بزرگسالی شروع شود:

محققان در اروپا بیش از 70 زن را در سن 20 تا 47 سالگی استخدام کردند که سابقه بازی فوتبال در دوران کودکی یا نوجوانی را نداشتند. دو سوم از این زنان به طور تصادفی به یک گروه اجرایی یا یک تیم فوتبال اختصاص داده شدند و بقیه به عنوان یک گروه کنترل شده عمل کردند.

به مدت 14 هفته، زنان در گروه های فعال با دویدن یا بازی فوتبال برای یک ساعت در روز و دو روز در هفته تمرین می کردند و اثبات شد که بازی فوتبال تعادل، مقاومت ماهیچه و چگالی استخوان های آن ها را بهبود بخشید.

9. فواید فوتبال برای افزایش اعتماد:

ایجاد قدرت فیزیکی و استقامت به ایجاد اعتماد به نفس در یک زن در داخل و خارج از میدان بازی کمک می کند. یک زن بااعتماد به نفس بیشتر زندگی و حرفه خود را خارج از میدان کنترل می کند. در بسیاری از مطالعات، زنانی که توانایی جسمی دارند، میزان اعتماد به نفس بیشتری را نیز خواهند داشت.

فواید فوتبال

تمام فواید فوتبال برای زنان

10. فواید فوتبال برای کاهش میزان استرس:

تمرکز روی یک بازی از لحاظ تاکتیکی و هم فیزیکی، ذهن را از استرس های روزانه منحرف می کند و به سمت خود می کشاند . همراه با اندورفین ناشی از تلاش فیزیکی منجر به کاهش سطح استرس در بازیکنان فوتبال می شود و همچنین در یک مطالعه بازیکنان زن گفتند که پس از یک مسابقه احساس راحتی و آرامش بیشتری دارند .

فواید فوتبال برای بدن بانوان ، زنان حتما بخوانند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو