علت توقف پروژه «هزار و یک شهر» تشریح شد

منبع: برترین ها

47

1398/6/23

15:57


شهردار منطقه ۲۲ علت توقف پروژه‌ «هزار و یک شهر» را تشریح کرد.

خبرگزاری تسنیم: شهردار منطقه ۲۲ علت توقف پروژه‌ «هزار و یک شهر» را تشریح کرد.

نوذرپور درباره سرانجام پروژه «هزار و یک شهر» در منطقه 22 شهر تهران، با بیان اینکه هزار و یک شهر یک پروژه مشارکتی بین شهرداری و بخش خصوصی است، اظهار کرد: زمین این پروژه متعلق به شهرداری بوده ولی آنچه شهرداری در اختیار شریک خود قرار داده فاقد سند است یعنی سند آن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی افزود: دلیل این امر نیز به 17 سال پیش مربوط می‌شود؛ زمانی که بنیاد تعاون ارتش اراضی 511 هکتاری را تفکیک کرد، 70 درصد آن را به شهرداری و 30 درصد دیگر را به خود اختصاص داد اما سندی که در اختیار شهرداری قرار داشت در 30 درصد دیگر زمین بود.

شهردار منطقه 22 تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی نیز استدلال می‌کند که آن زمان در دولت مقرر شد 30 درصد زمینی که در اختیار ارتش قرار دارد نیز باید به صورت 70-30 تقسیم می‌شده یعنی 30 درصد آن قطعه از زمین به سازمان ملی زمین و مسکن و 70 درصد دیگر به ارتش تعلق یابد ولی چنین اتفاقی رخ نداده است. این وزارتخانه همچنین اعلام کرده 30 درصدی که به این وزارتخانه تعلق دارد حدود 52 هکتار است و در صورتی که به آنها تحویل داده شود، اسناد را ارائه خواهد داد.

نوذرپور گفت: چندی پیش با ذی نفعان پروژه هزار و یک شهر جلسه‌ای برگزار و پیشنهادی مطرح شد که می‌تواند راهگشا باشد؛ ما اعلام کردیم بپذیریم وزارت راه و شهرسازی شریک است، 53 هکتار را به عنوان آورده آنها تلقی و آنها را در پروژه شریک کنیم و هرگاه مشکل ارتش حل شد آنها را از شراکت خارج کنیم.

وی افزود: با عملی شدن این پیشنهاد پروژه از بن‌بست خارج می‌شود چرا‌که در حال حاضر پروژه تقریبا متوقف شده و تنها 20 درصد پیشرفت داشته است. بخشی از این پروژه قرار بود به فضای تجاری تبدیل شود که با توجه به ساخت مجموعه ایران‌مال دیگر توجیه اقتصادی ندارد و باید تغییر کاربری بدهد. برای این تغییر کاربری نیز باید مطالعه صورت گیرد اما ممکن است به مرکز سلامت و درمانی تبدیل شود.

شهردار منطقه 22 گفت: در صورت عملی شدن این پیشنهاد و آزاد شدن سند، سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق سند، نسبت به دریافت وام یا دعوت از سرمایه‌گذار اقدام کنند. درباره پیشنهاد مطرح شده اجماع نظر وجود داشت و به زودی تکلیف موضوع مشخص خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو