روش های خانگی موثر برای لاغری

روش های خانگی موثر برای لاغری


منبع: زیبامون

192

1398/6/23

16:34


در این بخش از زیبامون به چندتا از روش های خانگی موثر برای لاغری اشاره کرده ایم که با رعایت این نکات میتونید خیلی سریع و راحت به تناسب اندام ایده آل خودتون برسید! با ما همراه باشید.

روش های خانگی موثر برای لاغری

لاغری و داشتن تناسب اندام نه تنها باعث میشه تا بدن سالم تری داشته باشید و احتمال بروز بسیاری از بیماری ها رو از خودتون دور کنید، بلکه تاثیر خیلی زیادی هم در خوش استایل شدن شما داره و باعث میشه تا با هر مدل لباس و استایلی، شیک و جذاب به نظر برسید.

اگر به دنبال روش های طبیعی، خانگی و موثر برای رسیدن به تناسب اندام و لاغری هستید، حتما در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با چند تا توصیه کاربردی و اثبات شده در زمینه لاغری و تناسب اندام آشنا شوید و با رعایت این نکات، خیلی سریع و آسان به تناسب اندام برسید. 

 

اضافه کردن پروتئین به رژیم غذایی

 

مواد غذایی حاوی پروتئین

 

وقتی صحبت از کاهش وزن می شود، پروتئین به عنوان پادشاه باید در رژیم غذایی ما وجود داشته باشه. بدن در هنگام هضم و متابولیزه کردن پروتئین کالری خیلی زیادی مصرف می کند و استفاده از یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین تاثیر خیلی خوبی در کالری سوزی در بدن داره و باعث میشه تا سریع تر به تناسب اندام و لاغری برسید. 

علاوه بر این رژیم غذایی حاوی پروتئین احساس سیری خیلی خوبی رو هم در بدن ایجاد می کند و مانع از پرخوری در طول روز خواهد شد. پس استفاده از مواد غذایی حاوی پروتئین رو حتما باید در برنامه غذایی خودتون داشته باشید.

 

از خوردن غذاهای فرآوری شده خودداری کنید

 

غذاهای فرآوری شده

 

غذاهای فرآوری شده حاوی چربی، قند و کالری بالایی هستند و اگر به فکر لاغری و تناسب اندام هستید، به هیچ عنوان نباید به سراغ این مواد غذایی بروید! علاوه بر این مواد غذایی فرآوری شده به گونه ای طراحی شده اند که شما رو وادار می کنند تا بیشتر از آن بخورید و به گونه ای اعتیادآور هستند. پس تا حد امکان بهتره از مصرف این مواد غذایی خودداری کنید.

 

قهوه بدون شکر بنوشید

 

قهوه

 

قهوه یکی از نوشیدنی های سالم و سرشار از آنتی اکسیدان و ترکیبات مفید دیگر هست که اگر بدون شکر مصرف شود میتواند تاثیر خیلی خوبی هم در کاهش وزن و لاغری داشته باشد.

نوشیدن قهوه باعث افزایش سطح انرژی در بدن شده و از این طریق در کالری سوزی تاثیر خیلی خوبی دارد. قهوه میتواند متابولیسم بدن رو 3 تا 11 درصد تقویت کند و خطر ابتلا به دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2 رو هم تا حد زیادی کاهش می دهد. 

 

از بشقاب های کوچک برای سرو غذا استفاده کنید

 

سرو غذا در بشقاب کوچک

 

مطالعات مختلف در این زمینه نشان داده هست، که استفاده از بشقابهای کوچک برای سرو غذا به شما کمک میکند تا کمتر غذا بخورید و این باعث می شود تا به مرور زمان بدن شما به همان میزان غذا عادت کرده و خیلی سریع و زود احساس سیری داشته باشید!

 

اضافه کردن تخم مرغ به رژیم غذایی

 

تخم مرغ

 

تخم مرغ یک غذای کامل و بسیار موثر برای کاهش وزن و لاغری هست. این ماده غذایی در کنار قیمت ارزانی که دارد،  دارای کالری کم و پروتئین بالایی بوده و سرشار از مواد غذایی مفید برای بدن هست. همانطور که قبلا اشاره شد، مواد غذایی حاوی پروتئین، باعث کاهش اشتها در بدن شده و احساس سیری خیلی خوبی رو برای بدن ایجاد می کنند. بهتره تخم مرغ رو در وعده صبحانه میل کنید تا هم در طول روز انرژی خوبی داشته باشید و هم از این طریق، کالری سوزی در بدن رو تا حد ممکن افزایش بدید.

 

مواد غذایی سرشار از فیبر بخورید

 

مواد غذایی فیبردار

 

مواد غذایی که حاوی فیبر محلول در آب هستند، می توانند به شما در مسیر کاهش وزن و لاغری کمک کنند؛ زیرا این مواد غذایی خیلی زود و سریع باعث ایجاد احساس سیری در بدن شده و مانع از پرخوری خواهند شد. 

مواد غذایی فیبر دار میتونن تخیله معده رو به تاخیر بیاندازند، حجم معده رو پر می کنند و باعث تشدید ترشح هورمون های سیری در بدن می شوند. به همین دلیل هست که توصیه میشه قبل از خوردن غذا حتما یک بشقاب سالاد (بدون سس چرب) میل کنید. 

 

حرکات و تمرینات کاردیو انجام دهید

 

تمرین کاردیو

 

حرکات کاردیو معمولا باعث افزایش ضربان قلب می شوند و تمریناتی مثل دوچرخه سورای، دویدن، پیاده روی سریع و ... راه هایی برای سوزاندن کالری و بهبود سلامت روحی و جسمی هستند. علاوه بر این تمرینات کاردیو از بروز بیماری های قلبی نیز جلوگیری خواهد کرد و تاثیر خیلی خوبی در کاهش وزن و لاغری دارند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو