کارگردان «انگل»: دوست ندارم فیلمنامه‌های هالیوودی را بسازم

منبع: آی سینما

124

1398/6/23

23:54


کارگردان «انگل»: دوست ندارم فیلمنامه‌های هالیوودی را بسازم

آی سینما: بونگ جون-هو کارگردان کره‌ای فیلم «انگل» که امسال جایزه نخل طلای جشنواره کن را به خانه برد، می‌گوید علاقه ندارد فیلمنامه‌هایی را بسازد که از طرف هالیوود به او پیشنهاد می‌شود. او یکی از امیدهای اصلی کسب جایزه اسکار رشته بهترین فیلم بین‌المللی است.

در حالی که «انگل» (Parasite) قرار است از ماه اکتبر در آمریکا اکران شود و بونگ جون-هو با این فیلم در جشنواره تورنتو حضور دارد، در گفت‌وگو با ایندی‌وایر گفته دوست دارد مانند کوئنتین تارانتینو فیلمنامه‌های خودش را کارگردانی کند.

او در این مصاحبه توضیح داده: «بعد از فیلم «میزبان» در سال ۲۰۰۶ پیشنهادهای زیادی از هالیوود به من رسید. کلی فیلم علمی‌-تخیلی، ترسناک و اکشن. من با خودم می‌گفتم: «وای، فیلمنامه هالیوودی!» و هیچکدام را قبول نکردم. مدیر برنامه‌های من آدم خوبی بود و می‌دانست مثل کوئنتین تارانتینو دوست دارم فیلمنامه‌های خودم را کارگردانی کنم.»

کارگردان کره‌ای در ادامه به شوخی می‌گوید: «گاهی ناامید می‌شوم که چیزی برایم نمی‌فرستد. حالا برایم فیلمنامه نمی‌فرستد چون می‌داند خودم فیلمنامه کارهایم را می‌نویسم.»

البته جون-هو دو بار تجربه ساخت فیلم انگلیسی زبان دارد؛ «برف‌شکن» و «اوکجا» که اولی بر اساس یک داستان مصور فرانسوی ساخته شد و دومی محصول نتفلیکس بود. اما او تاکید می‌کند میلی به حضور در فرانشیزهای آغاز شده و ساخت فیلمنامه‌های آماده ندارد.

اگر امسال «انگل» در رشته بهترین فیلم بین‌المللی (نام جدید رسته بهترین فیلم خارجی) در رقابت اسکار نامزد شود، این نخستین کاندیداتوری فیلمی از کره جنوبی در تاریخ اسکار خواهد بود.

9417

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو