تزریق فیلر چیست؟ انواع تزریق فیلربه چه صورت می باشد؟ تزریق فیلر صورت ماده ای مصنوعی یا طبیعی است که به داخل خطوط، چین خوردگی ها و بافت های صورت تزریق می شوند تا ظاهر چین و چروک ها را کاهش داده و قدرت عضلات صورت را که با افزایش سن کاهش می یابد، بازگرداند. به این تزریق فیلر های پوستی، ایمپلنت های تزریقی، فیلر های چین و چروک و فیلر های بافت نرم نیز گفته می شود. دکتر سلام در بخش زیبایی، پوست، مو به راهنمایی کامل تزریق فیلر و انواع تزریق فیلر توضیح می دهد.

تزریق فیلر

تزریق فیلر چیست؟

آنها برای پاک کردن خطوط لبخند، افتادگی گونه ها و لب ها و از بین بردن جای زخم های آکنه استفاده می شوند. اکثریت قریب به اتفاق تزریق فیلر ها قابل جذب هستند. بنابراین، آنها بسته به محصول و شخص، نتایج موقتی ارائه می دهند که از ماه ها تا چند سال باقی می مانند. بعضی از تزریق فیلر ها به صورت دائمی در بازار عرضه می شوند و می توانند تا چندین سال ادامه داشته باشند. طبق آمار انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، تنها در سال 2017 2.7 میلیون عمل جراحی صورت انجام شده است که نسبت به سال قبل 3 درصد افزایش داشته است.

انواع تزریق فیلر های صورت

آکادمی پوست و مو (آمریکایی پوست) می گوید،در حالی که بسیاری از تزریق فیلر های صورت نتایج فوری را ارائه می دهند، برخی از آنها برای افزایش کارایی، در طی هفته ها یا ماه ها به چندین درمان نیاز دارند، و به دنبال آن مراحل گاه به گاه تکرار می شود. تزریق فیلر هایی که معمولاً استفاده می شوند عبارتند از:

اسید هیالورونیک (HA)

این ماده ژل مانند به طور طبیعی در بدن یافت می شود. وظیفه این ماده این است که پوست را جمع کرده و حجم آن را به سایر اعضا مانند گونه ها و صاف کردن چین و چروک ها بخصوص اطراف چشم، لب و پیشانی اضافه کند. نام های تجاری آن شامل Juvdderm و Restylane است. طبق گزارش هیئت آمریکایی جراحی زیبایی (ABCS) از آنجایی که بدن به تدریج با گذشت زمان اسید هیالورونیک را مجدداً جذب می کند، نتایج فقط 6 تا 12 ماه باقی می ماند. پیشرفت هایی در پیشرفت این فیلر های پوستی وجود داشته است، و به طور معمول 12 ماه یا بیشتر باقی می ماند.

هیدروکسیلاپاتیت کلسیم (CaHA)

این تزریق فیلر از کلسیم (به شکل ذرات میکروسکوپی) استفاده می کند و آن به ژلی اضافه می شود و سپس تزریق می شود. ABCS می گوید، این ژل از ضخامت بیشتری نسبت به HA برخوردار است و باعث می شود برای چربی های عمیق مناسب تر باشند. نتایج CaHA (نام تجاری Radiesse) تقریباً یک سال باقی می ماند.

اسید پلی- L- لاکتیک

این اسید تخریب پذیر به جای “پر کردن” چین و چروک به تحریک تولید کلاژن پوست کمک می کند. این باعث استحکام پوست می شود و چین و چروک ها را کاهش می دهد. این تزریق فیلر تحت نام تجاری Sculptra Aesthetic اصلاح شده است، و برای درمان چین و چروک های عمیق و افزایش حجم جایی که چربی از بین رفته استفاده می شود. به تدریج موثر است، اما می تواند حداقل برای دو سال باقی بماند، و آن را به یک تزریق فیلر نیمه کامل تبدیل کند.

پلی متیل متاکریلات (PMMA)

این تزریق فیلر از توپ های ریز (به نام میکروسفرها) و کلاژن تشکیل شده است که باعث جمع شدن پوست می شوند. براساس مقاله ژورنالی در تحقیقات پلاستیک و زیبایی شناسی، مشخص شده است که در برخی موارد از آن استفاده می شود. اگرچه این نوع تزریق فیلر (تحت نام Bellafill به بازار عرضه می شود) دائمی در نظر گرفته می شود، اما نتایج آن پنج سال باقی می ماند، و معمولاً اولین انتخاب پزشکان نیست. براساس تحقیقات منتشر شده در زیبایی شناسی، تزریق فیلر های پوستی طولانی مدت دارای عوارض بالاتری مانند عفونت و ندول هستند.

تزریق فیلر

تزریق چربی اتولوگ (پیوند چربی)

این روش از قسمت هایی از بدن شما مانند باسن چربی می گیرد و آن را برای پر کردن به قسمت های صورت تزریق می کند. این چربی به طور معمول با استفاده از لیپوساکشن از بدن شما خارج می شود، روشی که در آن چربی از طریق لوله توخالی که از طریق برش در پوست وارد بدن می شود، از بدن خارج می شود. این روش نیاز به آرام بخش دارد و برای بهبودی ممکن است به یک یا دو هفته زمان نیاز داشته باشید. در بیشتر موارد، پیوند چربی نتایج طولانی مدتی را ارائه می دهد.

نحوه انتخاب یک تزریق فیلر صورت

تزریق فیلر های صورت، که به عنوان تزریق فیلر های پوستی نیز شناخته می شوند، می توانند انواع جادوها را انجام دهند: لبهای نازک را بزرگتر می کند، ابرو را لیفت می کند، گونه ها را بالا می برد، خطوط زیر چشم را پاک می کند، خطوط لبخند را پاک می کند و شما را چند سال جوانتر و شاداب تر نشان می دهد. تزریق فیلر های پوستی می توانند در کمتر از یک ساعت تزریق شوند و پس از آن به زمان نیاز ندارند. عوارض جانبی جزئی هستند. مدتی ممکن است فرد به یک تزریق فیلر پوستی واکنش آلرژیک داشته باشد، اما برای اکثر افراد، بدترین چیزی که اتفاق می افتد کبودی خفیف، تورم یا قرمزی در جایی است که تزریق فیلر تزریق شده است – همه عوارض جانبی موقتی هستند. موقت کلمه کلیدی است که در مورد تنها مشکل جدی تزریق فیلر صورت صحبت می کنیم: آنها برای همیشه دوام ندارند. بسته به تزریق فیلر و نحوه استفاده آن، اثر آن بعد از 6 ماه از بین می رود. برخی از روش ها تا یک سال و نیم باقی می مانند.

نحوه انتخاب قبل از استفاده

محصولات پر کننده پوستی زیادی در بازار وجود دارد. پیدا کردن یک مورد مناسب برای شما به بودجه شما، تجربه و ترجیح پزشک شما و تفاوت های پوست شما بستگی دارد – مثلاً چه میزان آفتاب به شما آسیب رسانده است، یا مثلاً پوست شما تا چه اندازه الاستیک یا غیرعادی است. به خاطر داشته باشید که آنچه برای پوست شما مفید است ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشد. اگر به فکر انجام این کار هستید،در اینجا موارد اساسی وجود دارد که باید در مورد برخی از تزریق فیلر های پوستی بدانید.

تزریق فیلر های پوستی را با سایر مواد تزریقی مانند Botox ، Dysport یا Xeomin که یک نرم کننده چروک هستند، اشتباه نگیرید. اگرچه مانند تزریق فیلر ها، این محصولات تزریقی هستند، اما بسیار متفاوت عمل می کنند — با فلج کردن موقتی عضلات که باعث ایجاد چروک دور چشم، پیشانی و خط “یازده” بین ابروها می شوند، این خطوط را از بین می برند. آنها ناحیه ای را پر نمی کنند، از بین نمی برند و یا افزایش نمی دهند. با این حال، آنها می توانند در کنار تزریق فیلر ها مورد استفاده قرار گیرند.

آنچه می تواند تزریق فیلر HA  انجام دهد

Juvdderm مجموعه ای از تزریق فیلر ها است و با فرم های مختلفی طراحی شده است که در نواحی مختلف صورت مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال، Juvdderm Voluma XC برای پر کردن گونه ها استفاده می شود، که به طور طبیعی با گذشت زمان صاف می شوند. همچنین خطوط “پرانتز” های متوسط ​​تا عمیق اطراف بینی و دهان شما (مثل چین های بینی) و خطوطی را که از گوشه های دهان شما به سمت چانه (خطوط ماریونت) می رود، صاف می کند. Juvéderm Ultra XC لبها را نیز پر می کند، مانند Juvéderm Volbella XC، و همچنین برای نرم کردن خطوط عمودی لب استفاده می شود. اگرچه کاملاً بدون درد است، اما اکثر تزریق فیلر های HA دارای لیدوکائین بی حسی هستند تا در طول و بعد از درمان ناراحتی به حداقل برسند.

تزریق فیلر HA چگونه کار می کند

ماده اصلی جوودرم اسید هیالورونیک (HA) است، یک قند طبیعی است که در بدن یافت می شود و به پوست رطوبت، حجم و خاصیت ارتجاعی می بخشد. با کاهش سن، پوست حجم خود را از دست می دهد و چین و چروک ها به احتمال زیاد ظاهر می شوند. در هنگام تزریق، HA به عنوان یک اسفنج عمل می کند تا آب را به پوست جذب کند. در نتیجه، ناحیه ای را که در آن تزریق شده است، جمع می کند. علاوه بر تولید نتایج صاف کردن فوری، تحقیقات انجام شده از سال 2007 نشان می دهد که تزریق HA باعث افزایش تولید پوست کلاژن می شود. این بدان معناست که نیاز به تزریق کمتری وجود دارد، و هنگامی که تزریق کمتر باشد، کمتر مواد لازم خواهد بود (بنابراین تکرار درمان ها باید ارزان تر باشد). یکی از مزایای تزریق فیلر های مبتنی بر HA نسبت به گزینه های قبلی این است که چون HA به طور طبیعی در بدن یافت می شود، هیچگونه خطر واکنش آلرژیک وجود ندارد.

مدت زمان ماندگاری تزریق فیلر HA

بسته به نوع ماده (برخی از آنها نازک تر و “روان تر” هستند، برخی دیگر ضخیم تر هستند، بنابراین به طور بالقوه می توانند دوام بیشتری داشته باشند)، اثرات جوودرم می تواند از 6 ماه تا 18 ماه طول بکشد تا بدن به تدریج مواد را جذب کند. اگر نمی دانید که نتیجه خود را دوست دارید یا نه و یا چه اتفاقی می افتد، نترسید: پرکنندگانی که حاوی HA هستند می توانند با هیالورونیداز، آنزیمی که HA را تجزیه می کند، جزئی یا کاملاً از بین بروند.

قیمت تزریق فیلر HA

طبق آمار سال 2017 از انجمن جراحان پلاستیک آمریکا (ASPS)، میانگین هزینه سرنگ یک تزریق فیلر مبتنی بر  HA 682دلار است.

تزریق فیلر

چه کاری تزریق فیلر Restylane می تواند انجام دهد

مانند Juvdderm، خانواده ای از محصولات Restylane نیز وجود دارند که برای درمان مناطق مختلف، گاه با هم تداخل دارند. Restylane اصلی چین و چروک ها و چین های پوستی را از بین می برد و می توان از آن برای افزودن حجم به لب های نازک استفاده کرد. Restylane Lyft (سابقا Perlane-L)، ژلی بسیار مقاوم تر، برای اصلاح چین و چروک های شدید مانند چین های بینی و همچنین افزایش حجم در گونه ها استفاده می شود. Restylane Silk مخصوصاً برای تقویت لب طراحی شده است، زیرا با ذرات کوچکتر از سایر محصولات ساخته شده است.

نحوه کارتزریق فیلر Restylane

این یکی دیگر از محصولاتی است که به توانایی صاف کننده فوری اسید هیالورونیک متکی است. تزریق آن ممکن است تولید کلاژن طبیعی را تحریک کند، بنابراین ممکن است نیاز به تزریق کمتر و در صورت ممکن مواد کمتری نیاز باشد.

چه مدت تزریق فیلر Restylane طول می کشد

مطالعات بالینی نشان می دهد که با “درمان کامل”، که شامل یک تزریق مکرر است، نتایج با Restylane می تواند تا 18 ماه ادامه یابد. نتایج در گونه ها تا یک سال و تا 6 ماه در چین و چروک به طول می انجامد. نتایج حاصل از لب با Restylane Silk تا 6 ماه باقی می ماند.

زیبایی مجسمه سازی چه کاری می تواند انجام دهد

مجسمه سازی در ابتدا در بیمارانی که ویروس نقص سیستم ایمنی بدن (HIV) داشتند و چربی صورت از دست داده بودند استفاده شد. اکنون مصارف آرایشی در افرادی که به HIV مبتلا نیستند، برای ایجاد گونه ها، پر کردن قسمت های توخالی یا چروک صورت و افزایش ضخامت پوست انجام می شود تا از بروز چین و چروک ها کاسته شود. به لب تزریق نمی شود و در اطراف چشم استفاده نمی شود.

نحوه کار زیبایی مجسمه سازی

ماده فعال در Sculptra، اسید پلی- L- لاکتیک (PLLA)، یک ترکیب مصنوعی است که باعث تشکیل کلاژن جدید می شود. به همین دلیل، چندین درمان طول می کشد، حدوداً چهار تا شش هفته طول می کشد تا نتایج بدست آمده بدست آید. تعداد معالجات مورد نیاز فرد بستگی به میزان پیری صورت دارد.

زیبایی مجسمه سازی چه مدت طول می کشد

در یک مطالعه بالینی که در سال 2011 منتشر شد، اثرات مجسمه سازی تا دو سال پس از اتمام اولین جلسه درمانی (به طور متوسط ​​سه تزریق) ادامه دارد.

قیمت زیبایی مجسمه سازی

طبق آمار سال 2017 از ASPS ، میانگین هزینه سرنگ Sculptra 903 دلار است.

تزریق فیلر تابش چه کاری می تواند انجام دهد

از Radiesse برای درمان چروک صورت متوسط ​​تا شدید مانند چین های بینی استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای افزایش حجم گونه ها و سایر کانتورهای صورت استفاده کرد. برای لب استفاده نمی شود.

تزریق فیلر

نحوه کار تزریق فیلر تابش

Radiesse حاوی میکروسفرهای هیدروکسیلاپاتیت کلسیم، نوعی ماده معدنی است که در دندانها و استخوانهای انسان یافت می شود. هنگامی که در یک تزریق فیلر استفاده می شود، ذرات کلسیم ریز در یک محلول ضخیم مانند ژل معلق می شوند. در حالی که Radiesse بلافاصله حجم از دست رفته را دوباره پر می کند، با گذشت زمان ژل جذب می شود و بدن کلسیم را متابولیزه می کند و کلاژن خود را بازسازی می کند.

تزریق فیلر تابش چه مدت طول می کشد

نتایج با Radiesse یک سال یا بیشتر ادامه دارد. با این حال، از آنجا که هیدروکسیلاپاتیت کلسیم باعث تحریک تولید کلاژن طبیعی می شود، برای حفظ نتیجه تزریق کمتر (و مواد کمتری) ممکن است لازم باشد.


بیشتر بدانید؛ از بین بردن چین و چروک صورت در خانه


عوارض جانبی تزریق فیلر های صورت

طبق گفته AAD، عوارض جانبی زیر – که معمولاً در اطراف محل تزریق رخ می دهد – می توانند موقتی باشند، اما معمولاً در طی 7 تا 14 روز واضح هستند:

  • قرمزی
  • ورم
  • درد
  • کبودی
  • خارش

عوارض جانبی نادر تزریق فیلر های صورت

اگرچه کمتر رایج است، باید از عوارض جانبی زیر آگاهی داشته باشید:

  • عفونت
  • ترشح تزریق فیلر از طریق محل تزریق
  • ندولهای اطراف محل تزریق، که ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد
  • گرانولوم، نوعی واکنش التهابی به فیلر
  • حرکت تزریق فیلر از یک منطقه به منطقه دیگر
  • آسیب به رگ های خونی
  • کوری، که با تزریق فیلر به شریان ایجاد می شود و جریان خون به چشم را مسدود می کند
  • مرگ بافت، به دلیل مسدود شدن جریان خون

ملاحظات امنیتی تزریق فیلر های صورت

در حالی که تزریق فیلر های صورت کاملاً ایمن هستند، انجام این مراحل می تواند به ایمنی شما کمک کند:

  •   برای تزریق فیلر از یک پزشک متخصص دارای مجوز و مجرب پزشکی (یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک) استفاده کنید.
  •   این روش را در یک مرکز پزشکی انجام دهید، نه در خانه کسی یا در یک کیوسک مرکز درمانی.
  •   در مورد تجربه خود با نوع خاصی از تزریق فیلر ای که انتخاب کرده اید، از ارائه دهنده سوال کنید. هرچه تجربه آنها با محصول بیشتر باشد، بهتر است.
  •  تزریق فیلر ها را به صورت آنلاین خریداری نکنید. فقط آنها را از یک ارائه دهنده پزشکی دریافت کنید.
  •  تزریق فیلر ها باید در سرنگ های بدون علامت گذاری و به درستی قرار گیرند. برای اطمینان از سرنگ، آن را بررسی کنید.
  •   اطمینان حاصل کنید که تزریق فیلر مورد استفاده برای این منظور مورد تأیید FDA است.
  •   از خطرات و عوارض جانبی احتمالی آن آگاه باشید.
  •   اگر می دانید که به هر یک از اجزای تزریق فیلر (مانند کلاژن) حساسیت دارید، آن را تزریق نکنید.

درمورد تمام داروها و مکمل های مصرفی حتما به پزشک خود بگویید. برخی ممکن است با مواد موجود در تزریق فیلر ها اثر متقابل داشته و یا توانایی لخته شدن خون شما را تحت تأثیر قرار دهند.

تزریق فیلر

عوامل خطر برای آگاهی از تزریق فیلر های صورت

اگر:

  •   به هر دلیلی پوست شما ملتهب است (به عنوان مثال، در صورت وجود لک، آکنه فعال، کهیر و غیره)
  •   به هر یک از مواد تزریق فیلر حساسیت دارید (برچسب را بخوانید)
  •   شما یک اختلال خونریزی دارید
  •   شما باردار هستید، شیردهی دارید و یا زیر 18 سال هستید (در گروه های سنی جوان تر ایمنی مورد مطالعه قرار نگرفته است)
  •   پوست شما مستعد ابتلا به جای زخم است (به عنوان مثال، شما دارای یک کلوئید یا رشد بیش از زخم حد پوست هستید)

گزینه های دیگر برای تزریق فیلر های صورت

روشهای آرایشی بی شماری می تواند با علائم پیر شدن و چین و چروک صورت مبارزه کند. برخی از محبوب ترین آنها عبارتند از:

لوسیون موضعی

برخی از لوسیون ها با افزایش گردش خون سلول ها به کاهش خطوط ریز کمک می کنند. برخی دیگر در آنها تحریک کننده کمی وجود دارد که می تواند باعث شود مناطقی از پوست (مانند لب) به طور موقت متورم و لکه دار شود.

میکرودرمابراسیون

میکرودرم ابریژن شامل استفاده از یک ابزار مانند گره است که ذرات کوچک و ساینده را برای “ماسه” کردن لایه بالایی پوست، اسپری می شود و سطح زیرین نرم تری را در معرض دید شما قرار می دهد. این روش به سفت تر شدن پوست و کاهش ظاهر چین و چروک کمک می کند.

درم ابریشن

این روش پوست را صاف می کند (و ظاهر چین و چروک ها و زخم ها را کاهش می دهد) و با جدا کردن لایه بالایی پوست، به این ترتیب پوست شاداب تری را که در زیر پوست قرار می دهد، نمایان می کند.

لایه برداری شیمیایی

لایه برداری مواد شیمیایی روی پوست قرار می گیرند تا لایه بیرونی مرده را لایه برداری کند و لایه زیرین تازه و شاداب تری را نشان دهد.

طول تزریق فیلر پوستی و اثرات جانبی آن

بسته به فرد و میزان مناطقی که تحت درمان قرار می گیرند، متوسط ​​طول تزریق فیلر در حدود 10 تا 20 دقیقه در هر جلسه است. برخی از رایج ترین عوارض جانبی عبارتند از: واکنش آلرژیک، کبودی در محل تزریق، بی حسی و قرمزی موقتی، تورم، درد، حساسیت یا تغییر رنگ. تزریق فیلر پوستی نیاز به کمترین آسیب دارد و به بیماران اجازه می دهد به طور مستقیم پس از درمان به سر کار و فعالیتهای عادی خود بازگردند. با این وجود، در 24 ساعت اول ممکن است به افراد آموزش داده شود که از فعالیت های شدید و آفتاب و گرمای بیش از حد خودداری کنند. برخی از خطرات تزریق صورت توده (گرانولوم / گره) است که خطرات بالقوه مرتبط با Radiesse ، Sculptra ، Juvederm و ArteColl است.

نتایج فیلر های تزریقی

به طور کلی، نتایج حاصل از بیشتر فیلر های تزریقی موقتی است. معمولاً از چند ماه تا حدود یک سال به طول می انجامد. این بستگی به نوع فیلر های صورت یا تزریق فیلر مورد استفاده دارد. برای نتیجه مطلوب، جلسات درمانی اضافی نیاز می شود. درمان تزریق فیلر صورت یا فیلر های تزریقی مستلزم یک سری تزریق ریز در زیر سطح پوست است. مقدار تجویز شده بستگی به عمق و اندازه نقص یا چین و چروک پوست دارد. با تکمیل تزریق فیلر های صورت و فیلر های تزریقی این منبع عالی می تواند به اقدامات دندانپزشکی یا پزشکی کمک کند.

تزریق فیلر

چه چیزی می تواند تزریق فیلر های پوستی را اصلاح کند؟

انواع مختلف تزریق فیلر های پوستی برای درمان علائم مختلف پیری طراحی شده اند. بسته به نوع تزریق فیلر انتخاب شده، آنها ممکن است:

  • لب های نازک را درشت و ضخیم کند.
  • نواحی کم عمق روی صورت را تقویت یا پر کند
  • سایه یا چین و چروک زیر چشم را که ناشی از پلک پایین است، کاهش یا حذف کند
  • ظاهر زخم های پوسته شده را پر کرده یا نرم کند
  • چین و چروک های استاتیک مخصوصاً در قسمت پایین صورت را پر کرده یا نرم کند

چین و چروک استاتیک شامل مواردی است که در اطراف دهان و در کنار گونه ها وجود دارد. این چین و چروک ها معمولاً نتیجه از بین رفتن کلاژن و خاصیت ارتجاعی در پوست است.

تفاوت بین بوتاکس و تزریق فیلر های پوستی چیست؟

به طور خلاصه، تفاوت بین تزریق بوتاکس و تزریق فیلر ها عبارتند از:

بوتاکس

این ماهیچه ها را فلج می کند تا چین و چروک های ایجاد شده در صورت را از بین ببرد. اینها معمولاً در قسمت فوقانی صورت مانند پیشانی و اطراف چشم دیده می شوند.

 تزریق فیلر های پوستی

اینها از “اسید هیالورونیک” و مواد مشابه برای “پر کردن” و یا مناطقی که حجم و صافی آنها از بین رفته است، استفاده می کنند. این شامل چین و چروک های اطراف دهان، لب های نازک و گونه هایی است که پر بودن خود را از دست داده است. همچنین ممکن است از آنها در چین و چروکهای پیشانی، زخم ها و سایر نواحی که برای داشتن ظاهری نرم تر نیاز به حجم اضافی دارند استفاده شود.

نتایج بوتاکس 3 تا 4 ماه طول می کشد. بسته به نوع فیلر، نتایج تزریق فیلر پوستی متفاوت است. از آنجا که بوتاکس و تزریق فیلر ها مواد مختلفی هستند که برای مصارف مختلف طراحی شده اند، در بعضی مواقع می توانند در یک درمان ترکیب شوند. به عنوان مثال، فردی ممکن است از Botox برای اصلاح خطوط بین چشم و یک تزریق فیلر برای اصلاح خطوط لبخند در اطراف دهان استفاده کند.

چه کسی یک شخص مناسب برای استفاده از تزریق فیلر صورت است؟

سیاهی زیر چشم به دلایل مختلف می تواند اتفاق بیفتد. اولین چیزی که باید بدانید: اگر حلقه های سیاه شما ناشی از رنگدانه یا مشکلات عروقی است، تزریق فیلر آنها را پاک نمی کند. با این حال، اگر زیر چشم شما آویزان شده است، این شانس را دارید که مشکل برطرف شود. جوشوا زایشنر،متخصص پوست، گفت: “تزریق فیلر گزینه خوبی برای افرادی است که کمبود حجم زیر چشم دارند.” با افزایش سن، به محض اینکه قسمت های چربی در صورت کاهش می یابد، ناحیه زیر چشم از گونه جدا می شود و جلوه ای توخالی می بخشد. این نیز در برخی از جوانان به دلیل ژنتیک و شکل طبیعی صورت رخ می دهد. از تزریق فیلر ها برای ایجاد یک ناحیه صاف بین ناحیه زیر چشم و گونه فوقانی استفاده می شود. ”

تزریق فیلر

کدام یک از تزریق فیلر ها طبیعی تر است؟

روبرت آنولیک، متخصص پوست و مو در نیویورک، می گوید: از آنجا که تزریق فیلر های اسید هیالورونیک “نرم و مخلوط پوست اطراف آن هستند”، طبیعی ترین اثر را در زیر چشم ها ایجاد می کنند. سایر فرم های تزریق فیلر بعد از پلک زدن مکرر چشم و یا از بین رفتن سطح، خطر تجمع قسمتی از آن وجود دارد. تزریق فیلر های HA بر خلاف تزریق فیلر های مبتنی بر کلسیم، که شفاف هستند، شفاف نیست.

خطرات تزریق فیلر چیست؟

Zeichner می گوید: “خطوط زیر چشم، آن را به یکی از چالش برانگیزترین مناطق برای درمان تبدیل می کند، اما هنگامی که توسط یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک آموزش دیده انجام شود، این روش بسیار ایمن است.” اگر تزریق فیلر خیلی سطحی به پوست تزریق شود، ممکن است ظاهری آبی به نام اثر Tyndall ایجاد کند. خوشبختانه، اگر تغییر رنگ آبی ایجاد شده یا خیلی پف کرده، با استفاده از آنزیمی معروف به هیالورونیداز حل می شوند. ”

آیا تغییر رنگ یا برافروختگی وجود خواهد داشت؟

هنگامی که شما اضطراب فرو رفتن یک سوزن که در نزدیکی چشم شما قرار دارد از بین رفته است، عمل نسبتاً سریع و بدون درد است. برای پوست های حساس، “کرم های بی حسی موضعی را می توان 30 دقیقه قبل از انجام این عمل برای به حداقل رساندن ناراحتی استفاده کرد.” با این حال، برخی از پف ها و کبودی بعد از انجام این عمل، احتمالاً وجود دارد. آنولیک می گوید: “این منطقه به ویژه مستعد کبودی است.” تورم معمولاً در طی چند روز پس از درمان کاهش می یابد. کبودی ها طی یک یا دو هفته بهبود می یابد. جلوگیری از استفاده از رقیق کننده خون از جمله مکمل های روغن ماهی و آسپیرین حداقل به مدت یک هفته قبل از درمان مهم است و بسیاری از پزشکان همچنین مصرف حداقل مکمل های آرنیکا را به حداقل می رسانند تا کبودی را به حداقل برسانند.


بیشتر بدانید؛ تزریق ژل یا فیلر برای جوانسازی پوست آقایان و خانم ها


تزریق فیلر

مواردی که باید درباره تزریق فیلر های پوستی بدانید

1- تزریق فیلر های ساخته شده از اسید هیالورونیک، که به طور طبیعی در پوست وجود دارد، بسیار مورد علاقه هستند.

مورد اول: تزریق فیلر های پوستی مانند نوروتوکسین ها مانند بوتاکس و دیسپورت یکسان نیستند. نوع دوم برای کاهش چین و چروک، عضلات را “یخ زده” می کند، در حالی که تزریق فیلر ها با پر کردن چین و چروک پوست را صاف می کنند. کلاژن قبلاً یک تزریق فیلر معمولی بود، اما این روزها بیشتر تزریق فیلر ها مانند Restylane و Juvdderm از اسید هیالورونیک استفاده می شود. به لطف توانایی ذخیره رطوبت، اسید هیالورونیک وظیفه زیبایی پوست را به صورت آبرسانی انجام می دهد. این ماده به صورت موضعی برای مرطوب کردن استفاده می شود، اما یک کرم یا سرم قادر به بازگرداندن حجم از دست رفته نیست – فقط اسید هیالورونیک قابل تزریق است. پس از تزریق، می تواند به عمل پر کردن طبیعی صورت اضافه شود، یا تولید طبیعی اسید هیالورونیک بدن شما را افزایش دهد، که با افزایش سن کم می شود.

2- یک تزریق می تواند پوست را برای چندین ماه پرتر و نرم تر و شاید جوانتر نشان دهد.

یکی از دلایل تزریق فیلر های پوستی مبتنی بر اسید هیالورونیک که به طور فزاینده ای محبوب است، توانایی آنها در اضافه کردن حجم صورت و کاهش چین و چروک با مراجعه به پزشک است. بسته به محل تزریق، نتایج به طور معمول سه تا شش ماه طول می کشد. تحقیقات نشان می دهد که تزریق HA ممکن است تولید کلاژن را تحریک کند و در درازمدت منجر به پوستی برجسته تر می شود.

3- پر کننده خوب نامرئی است.

هنگامی که به صورت تخصصی تزریق انجام می شود، تزریق فیلر باید طبیعی به نظر برسد. آوا شمبان، M.D، متخصص پوست در لس آنجلس می گوید: “تغییراتی که ما می توانیم ایجاد کنیم آنقدر ظریف است که کسی متوجه آن نشود.” “به جای دیدن فیلر، آنها می گویند ،” اوه، من هرگز ندیدم چشمان شما سبز باشد. ” “غیرقابل نفوذ تاثیر می گذارد.

4- تکنیک های تزریق فیلر بسیار پیشرفت کرده اند.

به عنوان مثال خطوط اطراف دهان خود را نگاه کنید. در یک دهه گذشته یا همین چند سال پیش، اغلب تزریق فیلر ها را در چین و چروک بینی یا خطوط خنده تزریق می کردند تا به معنای واقعی کلمه خود چین و چروک ها را پر کنند. این روزها هدف از تزریق کردن قسمتهای دیگر صورت برای این منظور است که طبیعی تر به نظر برسد. ویتنی بوی، پزشک متخصص پوست و مو در نیویورک، به SELF می گوید: “هرچه سن شما بیشتر می شود، استخوانهای شما نازک تر می شوند و لایه های چربی پوشاننده بدن پایین می آید.” بوئه برای احیای کامل بودن، صورت را پر می کند، باعث می شود که صورت را بالا ببرد و ظاهر خطوط لبخند را در این فرآیند کاهش می دهد.

5- مهم است چه کسی تزریق فیلر شما را انجام می دهد.

پل جارود فرانک، متخصص پوست و مو در شهر نیویورک، به SELF می گوید: “ترس [با استفاده از مواد تزریقی] این است که فرد با تجربه ای آن را انجام ندهد.” تزریق یک هنر است، بنابراین باید هنرمندی را پیدا کنید که کار شما را درست انجام دهد. شمبان می گوید: “مردم نسبت به مواد تزریقی بازتر شده اند.” “اگر شما در گروهی از زنان هستید و کسی این کار را انجام داده است، از او بپرسید که وی به چه کسی مراجعه کرده است. از آنجا، او توصیه می کند که از پزشک یا پرستار بخواهد که عکس های قبل و بعد از بیماران واقعی را ببینید. هر پزشک دارای فلسفه ها، تکنیک ها و سطح تجربه های مختلفی است. مطمئن باشید که شما و پزشکتان در مورد نتایج واقع بینانه و انتظارات خود ارتباط برقرار می کنید – این چهره شما است. حتی اگر تزریق فیلر های پوستی در Medspas موجود باشد، شما باید فقط پزشکان دارای مجوز و آموزش دیده را برای هر نوع درمان تزریقی انتخاب کنید. درست مثل هر روش پزشکی،در صورت تزریق نادرست خطرات عفونت، تغییر رنگ و توده وجود دارد.

6- از تزریق فیلر ها می توان برای پیشگیری و همچنین برای درمان خطوطی که قبلاً داشتید استفاده کرد.

اگرچه قبل از دیدن اولین چین و چروک شما نیازی به مراجعه به تزریق فیلر ها ندارید، اما مردم شروع به درمان در دوره جوان تری می کنند. طبق آکادمی جراحی پلاستیک و ترمیمی صورت آمریکا در سال 2015، اکثر جراحان پلاستیک صورت شاهد افزایش جراحی زیبایی یا درمان های تزریقی در بیماران زیر 30 سال بودند. بسیاری از متخصصین پوست می گویند که شروع این کار در جوانی ممکن است مزایایی داشته باشد. شمبان می گوید: “این به شخص بستگی دارد، اما فکر می کنم هرچه زودتر انجام شود بهتر است.” “با نگاه به جمعیت بیمار من، جای شکی نیست که افرادی که زودتر با مقادیر اندک شروع به پیری کردند نسبت به افرادی که چنین کاری را نکرده اند، دیرتر پیر می شوند. بهتر است بازی پیشگیری قبل از درمان انجام شود.” اما بخاطر داشته باشید، روش های — ارزانتر نیز برای جلوگیری از پیری وجود دارد، از جمله استفاده از ضد آفتاب و استفاده از رتینول.

7- تزریق فیلر های مختلف کارهای مختلفی انجام می دهند.

در حالی که بخش عمده ای از تزریق فیلر با اسید هیالورونیک ساخته شده است، اندازه ذرات مختلف نتایج متفاوتی را ارائه می دهد. بووی می گوید: “Restylane Lyft اندازه ذرات بزرگتری دارد. مانند آجرهای یک پایه فکر کنید.” این ذرات بزرگتر برای بازسازی گونه های نازک و گونه های فرورفته مناسب است، در حالی که اندازه ذرات کوچکتر مانند Restylane Silk، برای پرداختن به خطوط ریز و حجم دادن به لب بهتر عمل می کند. یک متخصص پوست و مو، یک طرح درمانی ایده آل برای شما توضیح می دهد.

8- تزریق فیلر بد ممکن است انجام شود، اما لازم نیست که باقی بماند.

اگر از نحوه ظاهر تزریق فیلر ناراضی هستید، در بیشتر موارد وحشت نکنید – می توانید تنظیم کنید. ممکن است یک متخصص پوست برای تعادل تزریق فیلر اضافی تزریق کند، یا بتواند آن را به طور کامل حل کند. شمبان می گوید: “نکته جالب در مورد تزریق فیلر های اسید هیالورونیک این است که آنزیمی وجود دارد که می تواند برای حل کردن محصول به آن منطقه تزریق شود.” “این ماده به سرعت از بین می رود.”

تزریق فیلر

9- اگر به نظر می رسد قیمت خیلی مناسب است، احتمالاً باید به این ماده شک کنید.

اگر تزریق فیلر ارزان قیمتی می بینید، شک کنید. شمبان می گوید که پزشکان به طور معمول بین 250 تا 350 دلار برای هر نوع سرنگ رستلیان پرداخت می کنند، بنابراین اگر بیماران هزینه کمتری از آن بپردازند، ممکن است آن ماده مفید نباشد. او می گوید: “شما باید مراقب باشید” و افزود که تزریق فیلر تقلبی و رقیق شده وجود دارد. “بخواهید جعبه را ببینید و به دنبال یک مهر ایمنی بر روی آن باشید.” قیمت این تزریق فیلر ها بسته به میزان محصول مورد نیاز شما متفاوت است.

10- زمان هایی وجود دارد که نباید فیلر ها را تزریق کنید.

اگرچه تزریق فیلر ها ایمن در نظر گرفته می شوند،چند دلیل برای به تعویق انداختن تزریق وجود دارد. اگر باردار هستید، یا در حال شیردهی هستید، یا در حال مبارزه با عفونت سینوسی هستید، بهتر است از این کار خودداری کنید، زیرا هر نوع عفونت در ناحیه صورت می تواند به محل تزریق گسترش یابد. و در اینجا یکی دیگر از مواردی که ممکن است در مورد آن فکر نکنید این است: قبل از درمان دندان درد یا سایر معالجه های دندانی، پر کننده را تزریق نکنید. این روش ها نیاز به فشار و کشش صورت دارد که به طور بالقوه می تواند جای تزریق فیلر ها را جابجا کند. انجام کارهای دندانپزشکی حداقل چند روز یا ترجیحا چند هفته هفته ایده آل است.

11- اگر عاشق ظاهر خود با تزریق فیلر ها هستید، باید بیشتر ادامه دهید.

پس از گذشت حدود شش ماه، تزریق فیلر های اسید هیالورونیک به طور طبیعی توسط بدن تجزیه می شوند. بنابراین، برای حفظ ظاهر باید یک یا دو بار در سال تزریق کنید. با این حال، اگر فقط می خواهید یک یا دو بار تزریق فیلر ها را امتحان کنید، این خبر خوب است، زیرا اثرات دارای عوارض جانبی خطرناک در طولانی مدت از بین می رود. توجه به این نکته مهم است که تزریق فیلر باعث از بین رفتن پیری پوست شما به طور کامل نمی شود، بنابراین برای رسیدن به نتایج مشابه با گذشت زمان می توانید به تزریق فیلر بیشتری نیاز داشته باشید.

تزریق فیلر های تأیید شده توسط FDA که توسط متخصصان خوب آموزش دیده استفاده می شوند، معمولاً بی خطر هستند. پزشکان عموماً توصیه می کنند از ماساژ ناحیه تزریق شده یا قرار گرفتن در معرض آفتاب با شدت زیاد (به عنوان مثال استفاده از سونا یا اسکی در هوای سرد) خودداری شود. آنتی هیستامین های بدون نسخه و ضد التهابات ممکن است به کاهش هرگونه قرمزی یا خارش شما کمک کند. اگر متوجه علائم عفونت (تب، چرک یا پوست بسیار گرم و ملتهب) شدید، به پزشک خود مراجعه کنید. اگر مشکل در دیدن یا تنفس دارید، درد قابل توجهی دارید یا علائم دیگری را تجربه می کنید که باعث ناراحتی یا نگرانی شما می شود، در صورت نیاز به پزشک خود مراجعه کنید.