عقب‌گردِ تابستان در برخی مناطق کشور

منبع: برترین ها

100

1398/6/24

11:29


کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز یکشنبه (۲۴ شهریور) تا اوسط این هفته در شمال، شمال غرب، غرب، مرکز و از روز دوشنبه شمال شرق افزایش نسبی دما بین ۳ تا ۴ درجه رخ می‌دهد.

خبرگزاری ایرنا: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز یکشنبه (۲۴ شهریور) تا اوسط این هفته در شمال، شمال غرب، غرب، مرکز و از روز دوشنبه شمال شرق افزایش نسبی دما بین ۳ تا ۴ درجه رخ می‌دهد.

فریبا گودرزی افزود: امروز و فردا مناطقی از سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده باران خواهند داشت، امشب برای شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل هم انتظار بارش‌های پراکنده داریم که گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.

به گفته وی از فردا تا سه روز آینده در بیشتر مناطق کشور پدیده خاصی نداریم و جوی پایدار پیش‌بینی شده است.

احتمال توفان گرد و خاک در زابل

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: چهارشنبه این هفته در برخی از مناطق جنوب غرب به ویژه در استان خوزستان باد و گرد و خاک محلی رخ می‌دهد، طی سه روز آینده وزش بادهای شدید همراه با گرد و خاک را برای نیمه شرقی به خصوص منطقه زابل خواهیم داشت، فردا احتمال وقوع توفان گرد و خاک در منطقه زابل وجود دارد که می‌تواند سبب کاهش دید، کیفیت هوا، کاهش دما و حتی احتمال افزایش غبار در این مناطق شود از این رو توصیه می‌شود که هم‌وطنان به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و عروقی از تردد غیر ضروری به ویژه در فضای باز خودداری کنند، همچنین رانندگان احتیاط کنند چون کاهش دید خواهند داشت.

روند گرمایشی در تهران

گودرزی افزود: امروز آسمان تهران صاف گاهی در طول روز وزش ملایم باد خواهد داشت، کمینه دمای امروز پایتخت ۱۹ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران به ۳۰ درجه بالای صفر می‌رسد اما تا سه روز آینده روند افزایشی دما داریم که بر این اساس تا سه‌شنبه دمای تهران به ۳۲ تا ۳۳ درجه بالای صفر می‌رسد.

وی گفت: شهرکرد و اردبیل با دمای ۴ درجه بالای صفر و اهواز با دمای ۴۳ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو