طرز تهیه میرزا قاسمی ، غذای محبوب گیلانی | Mirza Ghassemi

طرز تهیه میرزا قاسمی ، غذای محبوب گیلانی | Mirza Ghassemi


منبع: تاپ تراول

523

1398/6/24

11:48


خرید بلیط هواپیما

 میرزا قاسمی

میرزا قاسمی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار گیلانی می باشد که عطر و طعم فوق العاده ای دارد. این غذا معمولا به عنوان پیش غذا سرو می شود و سیر چاشنی اصلی این غذا می باشد.ترکیب بادمجان کبابی، سیر، گوجه و تخم مرغ. بادمجان جزو صیفی جاتی ست که هر غذایی با آن لذیذ و خوشمزه می شود. غذاهایی که تم اصلی آن ها بادمجان می باشد بسیار محبوب و پر طرفدار هستند. میرزا قاسمی توسط محمدقاسم خان والی حاکم رشت در زمان ناصرالدین شاه، ابداع شد و توسط او گسترش یافت و به نام او نیز اسم‌گذاری شد. میرزا قاسمی در گیلان معمولاً با برنج سرو می‌شود اما اخیراً سرو با نان رایج شده‌است

Mirza Ghasemi eggplant tomatoes sauce - طرز تهیه میرزا قاسمی ، غذای محبوب گیلانی | Mirza Ghassemi

میرزا قاسمی

تهیه این غذا بسیار ساده می باشد. و شما می توانید با رعایت نکات طلایی طبخ میرزا قاسمی ، میرزا قاسمی گیلانی را در خانه و با دستپخت خودتان تهیه کنید. ما در این دستور تمام نکات مهم طبخ این غذای شمالی لذیذ را برایتان آماده کرده ایم. در ادامه این مطلب را به نقل از تاپ تراول بخوانید.

مالزی 728.90 - طرز تهیه میرزا قاسمی ، غذای محبوب گیلانی | Mirza Ghassemi


  تبلیغات   

                        | بلیط هواپیما در طاهاگشت |


مواد لازم 

بادمجان قلمی و شیرینچهار عدد
سیر تازهیک کله
رب گوجه فرنگینصف قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی تازهپنج عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم
لیمو ترشیک عدد
تخم مرغچهار عدد
زرد چوبهیک قاشق چای‌خوری
روغن آفتاب‌گردان یا روغن زیتونیک فنجان

 میرزا قاسمی

میرزا قاسمی

طرز تهیه میرزا قاسمی

 میرزا قاسمی

مرحله اول

برای شروع بادمجان‌ها را تا زمانی که پوست آن‌ها به طور کامل ذغالی و داخل آن پخته نشده، روی ذغال نگه دارید تا کاملا کبابی شوند. می‌توانید یک سیخ چوبی داخل بادمجان‌ها فرو کنید تا متوجه شوید کاملا پخته شده‌اند. حالا بادمجان‌ها را کنار بگذارید تا سرد شوند.گوجه فرنگی را رنده کرده و سیر را خیلی ریز ساطوری کنید.

مرحله دوم

یک استکان روغن داخل تابه بریزید و تا زمانی که روغن زیاد داغ نشده تابه را روی شعله بگذارید سپس سیر خرد شده و زردچوبه را به روغن اضافه کنید و چند ثانیه با شعله ملایم تفت دهید.

بادمجان‌ها را خوب پوست کنید، سپس ساطوری کرده و به مواد اضافه کنید. مواد را یک دقیقه تفت دهید.حالا گوجه فرنگی را داخل تابه بریزید و در تابه را بگذارید. شعله را کم کنید و اجازه دهید آب مواد کشیده شود سپس آب لیمو و رب را اضافه کنید و کمی تفت دهید.نمک و فلفل را اضافه کرده و خوب هم بزنید.

مرحله سوم

تخم مرغ‌ها را روی مواد شکسته و بدون اینکه هم بزنید در تابه را بگذارید. بعد از بسته شدن کامل تخم مرغ‌ها در تابه را برداربد و آن‌ها را تکه تکه کنید. مواد را هم بزنید تا تخم مرغ‌ها کامل خرد شوند.در آخر میرزاقاسمی را در ظرفی مناسب کنار برنج کته یا نان سرو کنید و با جعفری تزیین کنید. نوش جان!

 میرزا قاسمی

میرزا قاسمی


  تبلیغات   

                        | لمینت دندان |   کامپوزیت دندان | ایمپلنت دندان | ارتودنسی |


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو