کندری: شرایط تولید فیلم در ایران انحصاری شده است

50

1398/6/24

13:15


کارگردان فیلم‌های "اینجا کسی نمی‌میرد" و "شنل" می‌گوید همچنان به دنبال راهی است که فیلم جدیدش را کلید بزند، اما فعلاً درگیر فراهم کردن سرمایه و مجاب کردن سرمایه‌گذار است.

کندری: شرایط تولید فیلم در ایران انحصاری شده است

سرویس سینمایی هنرآنلاین: حسین کندری کارگردان سینما که از ساخت فیلم "ماکان" خبر داده بود، درباره وضعیت ساخت این فیلم به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: کماکان پیگیر ساخت این فیلم هستم. علاوه بر این دو فیلمنامه دیگر هم نوشتم، اما متأسفانه شرایط تولید فیلم در ایران انحصاری و بسیار بد شده است.

کارگردان فیلم‌های "اینجا کسی نمی‌میرد" و "شنل" ادامه داد: یا دوستان قسمت اقتصادی را نگاه می‌کنند یا به جایی وصل هستند و پول‌های هدف‌دار دارند که می‌توانند کار کنند، اما من فعلاً درگیر فراهم کردن سرمایه و مجاب کردن سرمایه‌گذار هستم و هیچ کاری هم نمی‌شود کرد. باید دید آیا در این مملکت کسی دغدغه فرهنگی دارد یا خیر؟

کندری در پاسخ به این سؤال که قصد دارد کدام یک را زودتر تولید کند، بیان کرد: در حال حاضر روی هر سه پروژه کار می‌کنم تا حداقل یکی از آن‌ها را بتوانم بسازم، اما فکر نمی‌کنم نتیجه‌ای به همراه داشته باشد چون با تمام تشویق‌ها، همه می‌گویند پول پیدا کن و بیا کار کنیم.

او نیز درباره رده‌بندی سنی در سینماها و اجرایی شدن این طرح عنوان کرد: در کل فیلتر بدی نیست. در دهه‌های 1360 و 1370 نیز رده‌بندی کیفی داشتیم و نتیجه این شد که فیلم‌ها به سه گروه الف- ب و ج تقسیم‌بندی شدند. گروه ج همواره با تعداد کمی سالن سینما مواجه بود و کیفیت فیلم‌ها در اکران فیلتر شده و خوب بود. اجرای این قانون شاید شرایط سینما رفتن را برای خانواده‌ها سخت کند، اما به نظرم چیز بدی نیست. باید دید جزییات طرح چیست. به هر حال هر قانونی اگر درست اجرا شود، سازنده است.

نظرات


تصویری


ویدئو