۱۰ عادت موثر در زندگی افراد ثروتمند و فقیر

۱۰ عادت موثر در زندگی افراد ثروتمند و فقیر


منبع: نیک شو

415

1398/6/24

19:55


10 عادت موثر در زندگی افراد ثروتمند و فقیر

۱۰ عادت موثر در زندگی افراد ثروتمند و فقیر

افراد ثروتمند کار خاص و خارق العاده ای نکرده اند که به موفقیت رسیده اند بلکه عادت هایی در زندگی داشته اند که منجر به موفقیتشان شده است که افراد فقیر از آن ها بی بهره اند. اگر خوب فکر کنیم واقعاً حیرت انگیز است که دارایی های ۲۶ نفر از ثروتمندترین میلیاردرهای دنیا با ثروت کل ۳/۸ میلیارد نفری که فقیرترین ساکنان کره زمین محسوب می شوند برابری می کند. بعضی از ما این مسأله را عادلانه نمی دانیم، با این حال، کماکان این سؤال برای ما وجود دارد که این افراد چطور موفق شدند تا این حد ثروتمند شوند. در حقیقت افراد ثروتمند همگی عادت های مشترکی دارند که به آن ها کمک کرده تا این حد از نطر مالی موفق شوند. در ادامه به ۱۰ عادتی می پردازیم که افراد ثروتمند را از فقرا متمایز می کند.

 

۱- بخشیدن و سهیم شدن نشان دهنده ی ثروتمند بودن است

10 عادت موثر در زندگی افراد ثروتمند و فقیر

۷۹ درصد از ثروتمندان دنیا در انجام کارهای خیر داوطلب شده اند. آن ها وقف کردن زمان، پول و تخصص شان را برای خود تبدیل به یک عادت کرده اند.اهدا کردن، انجام کار خیر و هدیه دادن به دوستان و آشنایان نه تنها مهربانی و سخاوت شما را نشان می دهد، بلکه از ثروتمند بودن شما هم حکایت دارد. البته آدم های طمعکاری هم پیدا می شوند که فقط به دنبال مصرف کردن باشند، اما یک شخص ثروتمند می داند که پول نه راکد بلکه باید در جریان باشد وافرادی هم هستند که نیاز به کمک دارند.این بدان معنی نیست که همه ی ثروت خود را بر باد دهید. در واقع هر کاری باید با منطق انجام شود.

 

۲- نه نگویید

10 عادت موثر در زندگی افراد ثروتمند و فقیر

سعی کنید تعداد دفعاتی را که در طول روز نه می گویید یا ایده ی کسی را رد می کنید بشمارید. حتی اگر حالا هم صد در صد مطمئن هستید که کاری درست یا شدنی نیست، فقط صبر کنید. مدتی فرصت دهید و ذهن خود را باز کنید.وقتی پای دستیابی به پول و ثروت در میان باشد، باید تحمل و صبر خود را بالا ببرید.

 

۳- اگر می خواهید ثروتمند شوید غیبت نکنید

10 عادت موثر در زندگی افراد ثروتمند و فقیر

غیبت کردن به روابط ما با دیگران صدمه می زند و درهای موفقیت را به روی ما می بندد. یکی از عادت های افراد ثروتمند این است که هرگز غیبت هیچ کسی را نمی کنند.اگر با کسی مشکل دارید، بهتر است پیش او بروید و مستقیماً با خودش صحبت کنید. این طرز رفتار اعتبار شما را در سطوح بالاتر جامعه بالا می برد.

 

۴- هدف داشته باشید نه آرزو

10 عادت موثر در زندگی افراد ثروتمند و فقیر

اگر می خواهید به موفقیت دست پیدا کنید، یک هدف برای خودتان تعیین کنید، نه اینکه فقط آرزو کنید. برخلاف رؤیاها، هدف ها قابل کنترل هستند. برای اینکه بتوانید به سمت ثروت قدم بردارید، برنامه ریزی کنید و بدانید که دقیقاً چه می خواهید.

 

۵- ثروتمندها امیدوار نیستند که یک روز پول هنگفتی را برنده شوند

10 عادت موثر در زندگی افراد ثروتمند و فقیر

توماس کورلی، نویسنده ای که در مورد میلیونرهای خود ساخته تحقیق کرده بود، به این نتیجه رسید که افراد موفق مرتباً قمار نمی کنند و با امید به برنده شدن در قرعه کشی دست روی دست نمی گذارند و منتظر نمی مانند.این بدان معنی نیست که آن ها ریسک نمی کنند. قطعاً این کار را می کنند اما نکته اینجا است که آن ها همه چیز را از قبل بررسی می کنند و به خودشان اتکا می کنند، نه ثروتی که اطمینانی از آن نیست.

 

۶- ثروتمندها زیاد مطالعه می کنند

10 عادت موثر در زندگی افراد ثروتمند و فقیر

بیل گیتس، مدیر شرکت مایکروسافت می گوید سالانه ۱۰ کتاب می خواند و این کار مزایای زیادی برای او دارد. البته او در میان افراد ثروتمند تنها کسی نیست که کتاب خواندن را راه دستیابی به ثروت می داند.با این حال، منظور نه کتاب های صرفاً سرگرم کننده، بلکه کتاب هایی است که درباره ی خودسازی هستند. کتاب هایی که مطالعه می کنید باید به شما آموزش و ایده های جدیدی دهند. ۱۱ درصد از افراد ثروتمند و ۷۹ درصد از افراد فقیر صرفاً برای سرگرم شدن کتاب می خوانند.

 

۷- نیازی به خودنمایی نیست

10 عادت موثر در زندگی افراد ثروتمند و فقیر

افرادی که واقعاً ثروتمند هستند معمولاً لباس های خیلی گران قیمتی به تن نمی کنند. آن ها ماشین های پرزرق و برق نمی خرند و به دنبال آخرین مد لباس نیستند. در واقع ممکن است همسایه ی شما میلیاردر باشد اما شما هرگز متوجه این موضوع نشوید.

 

۸- افراد ثروتمند مراقبت از لبخندشان را به یک عادت روزانه تبدیل می کنند

10 عادت موثر در زندگی افراد ثروتمند و فقیر

۶۲ درصد از ثروتمندان هر روز از نخ دندان استفاده می کنند، در حالی که فقط ۱۶ درصد از افراد فقیر این عادت را دارند. لبخند ما یکی از اولین چیزهایی است که به چشم می آید. بدبویی دهان و زرد بودن دندان ها می تواند تصویر کلی شما را خراب کند.

 

۹- مقروض شدن عادت فقرا است

10 عادت موثر در زندگی افراد ثروتمند و فقیر

دیوید رمزی، تاجر آمریکایی می گوید افراد ثروتمند از مقرئض کردن خود دوری می کنند. آن ها اگر نیاز به خرید چیزی داشته باشند، ترجیح می دهند برایش پول پس انداز کنند و هزینه ی آن را نقد پرداخت کنند.وام گرفتن از بانک برای رفتن به سفر یا خرید ماشین عاقلانه نیست چون باید بهره ی وام را هم پرداخت کرد. قرض گرفتن یکی از موانع بزرگ در راه رسیدن به ثروت است. زندگی کردن با شرایطی فراتر از استطاعت مالی خود و ناتوانی در محاسبه ی درست و دقیق مالی، شما را از رسیدن به موفقیت بازمی دارد.

 

۱۰- به تنهایی نمی توانید موفق شوید

10 عادت موثر در زندگی افراد ثروتمند و فقیر

افراد ثروتمند برای خود تیم می سازند. آن ها نمی توانند همه ی کارها را به تنهایی انجام دهند و باهوش ترین آدم های دنیا هم نیستند. اگر کاری را بلند نباشند، وظیفه ی انجام آن را به عهده ی کسانی می گذارند که دانش بیشتری در مورد آن دارند.درخواست کمک از دیگران کار خجالت آوری نیست.

 

 

منبع : روزیاتو

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو