بازیگران و ستاره هایی که استاد دانشگاه هم هستند

بازیگران و ستاره هایی که استاد دانشگاه هم هستند


منبع: نیک شو

89

1398/6/24

20:03


بازیگران و ستاره هایی که استاد دانشگاه هم هستند

بازیگران و ستاره هایی کــه اســـتاد دانشگاه هم هستند

بسیاری از دانشگاه ها هستند کــه از ستاره های دنیای سینما ، موسیقی ، تکنولوژی و . . . می خواهند کــه برای دانشجویان تجربیاتشان را به اشتراک بگذارند، بسیاری از ستاره ها هم هستند کــه رسما در دانشگاه تدریس می کنند. بعضی سلبریتی ها دانش و تجربه ی خود را در کلاس های درس عرضه می کنند تا این فرصت را برای دانشجویان فراهم کنند مسقیماً و بی واسطه از بازیگران، سوپر مدل ها و کارگردانانی کــه از موفق ترین چهره های حوزه ی کاری خود هستند، بیاموزند. در ادامه با سلبریتی هایی آشنا خواهیم شد کــه تجربه ی تدریس در دانشگاه را داشته اند.

 

اپرا وینفری

بازیگران و ستاره هایی که استاد دانشگاه هم هستند

اپرا دوره ی کوتاهی در اواخر دهه ی ۱۹۹۰، در دانشکده ی مدیریت دانشگاه نورث وسترن ِ آمریکا تدریس می کرد. وینفری و همسرش، اســـتدمن گراهام، به طور مشترک کار تدریس کلاس درسی به نام «پویایی شناسی رهبری» را برعهده داشتند.این کلاس به ۱۱۰ دانشجو اختصاص یافته بود کــه برای ثبت نام در این کلاس مجبور شده بودند از بیشتر از نیمی از «امتیازات کلاسی» سالانه ی خود اســـتفاده کنند.در سیلابس کلاس درس آمده بود کــه «تأخیر در تحویل تکالیف پذیرفته شده نیست.»

 

متیو مک کانهی

بازیگران و ستاره هایی که استاد دانشگاه هم هستند

مک کانهی قرار اســـت در پاییز سال جاری میلادی به عنوان اســـتاد تمام وقت در دانشگاه تگزاس ِ آمریکا تدریس کند و یکی از اساتید دانشکده ی ارتباطات آن شود.متیو مک کانهی کــه خود در همین دانشگاه تحصیل کرده، اولین بار در سال ۲۰۱۶ فرصت تدریس در دانشگاه تگزاس را پیدا کرد؛ او یکی از اساتید کلاس درسی به نام «تولید پیشرفته: از متن تا تصویر» بود.

 

این کلاس ۳۰ دانشجو داشت و مک کانهی آن ها را به پشت صحنه ی فیلم «دولت آزاد جونز» (Free State of Jones) برد کــه در سال ۲۰۱۶ در حال ساخت بود و خود مک کانهی هم در آن نقش آفرینی می کرد. مک کانهی این درس را بیشتر از طریق ویدئوهای ضبط شده و حضور گاه و بیگاه در محوطه ی دانشگاه، به دانشجوهایش آموزش می داد.

 

اسپایک لی

بازیگران و ستاره هایی که استاد دانشگاه هم هستند

اسپایک لی یک هنرمند همه فن حریف اســـت. او علاوه بر اینکــه نویسندگی، کارگردانی، بازیگری و تهیه کنندگی می کند، از قرار معلوم ید طولایی هم در کار تدریس دارد. اسپایک لی کار تدریس فیلمسازی را در سال ۱۹۹۱ در دانشگاه هاروارد ِ آمریکا شروع کرد و سال ها اســـتاد دانشگاه نیویورک ِ آمریکا بوده اســـت.لی در سال ۱۹۹۳ به عضویت هیئت علمی دانشکده ی هنر دانشگاه نیویورک درآمد و در سال ۲۰۰۲ به عنوان مدیر هنری این دانشکده منصوب شد.

 

تایرا بنکس

بازیگران و ستاره هایی که استاد دانشگاه هم هستند

بنکس، سوپر مدل مشهور، در سال ۲۰۱۷، کار تدریس در کلاس درسی درباره ی ایجاد و حفظ یک برند شخصی را به طور مشترک در دانکشده ی بازرگانی دانشگاه اســـتنفورد ِ آمریکا برعهده داشت.او در این کلاس به نزدیک به ۲۵ دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی یاد می داد کــه چطور از رسانه های اجتماعی و سنتی برای تبدیل شدن به یک رهبر تجاری اســـتفاده کنند.این کلاس درس «خودت را نشان بده: ایجاد و گسترش برند شخصی خود» نام داشت و در آن به مباحثی همچون هدف از ایجاد یک برند شخصی، متمایز کردن خود و ایجاد هویت و اســـتراتژی برای یک برند، و مزیت رقابتی پرداخته می شد.

 

جیمز فرانکو

بازیگران و ستاره هایی که استاد دانشگاه هم هستند

جیمز فرانکو سابقه ی تدریس در دانشگاه های متعددی را دارد: دانشگاه های کلمبیا، نیویورک، کالیفرنیا و لس آنجلس، مؤسسه هنری کالیفرنیا و غیره.در دانشگاه لس آنجلس، فرانکو در یک ترم زمستانی کلاس درس فیلمنامه نویسی داشت. گفته می شد این کلاس درس «بسیار تجربی» و از قرار معلوم خود فرانکو هم یک اســـتاد کاملاً «عادی» بود.

 

در سال ۲۰۱۳ یکی از دانشجویان فرانکو در دانشگاه لس آنجلس در مصاحبه ای گفته بود کــه فرانکو اهمیت زیادی به کار تدریسش می دهد و آن را سرسری نمی گیرد و مثل یک اســـتاد عادی، تمام وقت کاری اش را به امور تدریس اختصاص می دهد.با این حال، فعالیت فرانکو به عنوان اســـتاد همیشه هم بدون جنجال نبوده.

 

در سال ۲۰۱۸، یکی از دانشجویان سابق فرانکو از دو کمپانی فیلمسازی ربیت بندینی (کــه فرانکو یکی از مؤسسین آن اســـت) و پوینت گری (کــه ست روگن، دیگر بازیگر هالیوودی از مؤسسان آن اســـت) شکایت کرد و آن ها را متهم کرد کــه او را حقوق نویسندگی فیلم مشترک فرانکو و روگن در سال ۲۰۱۷ به نام «هنرمند فاجعه» (The Disaster Artist) محروم کرده بودند. هر دو کمپانی اتهامات را رد کردند و این پرونده بی سر و صدا مختومه شد.

 

باراک اوباما

بازیگران و ستاره هایی که استاد دانشگاه هم هستند

اوباما قبل از رئیس جمهور شدنش، زمانی در دانشکده ی حقوق دانشگاه شیکاگوی آمریکا تدریس می کرد. باراک اوباما از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۴ کــه برای حضور در سنای آمریکا انتخاب شد، اســـتاد دانشگاه بود.اوباما درباره ی قانون اساسی و همینطور تئوری نژاد تدریس می کرد.

 

آنجلینا جولی

بازیگران و ستاره هایی که استاد دانشگاه هم هستند

گرچه جولی هرگز یک کلاس درس کامل در دانشگاه نداشته، اما در سال ۲۰۱۸ در دانشگاه علوم اقتصادی و سیاسی لندن در بریتانیا، به عنوان اســـتاد مدعو فعالیت داشت.در فوریه ی ۲۰۱۸، جولی برای دانشجویان کارشناسی ارشد سمیناری با موضوع «زنان، صلح و امنیت» برگزار کرد. آنجلینا جولی در سال ۲۰۱۷ هم سخنرانی دیگری در این دانشگاه داشت کــه اولین تجربه ی او محسوب می شد.

 

الک بالدوین

بازیگران و ستاره هایی که استاد دانشگاه هم هستند

الک بالدوین یک بار به همراه بتانی کاپوتو، بازیگر و مدرس، در دانشگاه اســـتونی بروک ِ آمریکا یک کلاس فشرده با تمرکز بر تکنیک های بازیگری و مونولوگ گویی برگزار کرد.این کلاس فقط ۲ روز بود و در سال ۲۰۱۶ برگزار شد. دانشجویان برای حضور در این کلاس باید تست بازیگری می دادند.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو