سامانه هوشمند اوبر | روشی برای کاهش هزینه در سفرهای خارجی

سامانه هوشمند اوبر | روشی برای کاهش هزینه در سفرهای خارجی


منبع: همگردی

127

1398/6/24

21:41


اوبر (Uber)، یک اپلیکیشن آنلاین است که مسافران را به نزدیکترین تاکسی به آن ها مرتبط می کند. این سرویس برای مسافران خارجی بسیار مفید و مقرون بصرفه است. با این سرویس شما دیگر نیاز ندارید که با راننده در مورد مقصد، مسیر و یا حتی کرایه تاکسی بحث کنید. با اوبر (Uber) به راحتی می توانید تاکسی مربوط به مسیر مورد نظر خود را درخواست کرده و هرچقدر که مایل باشید در خیابان های شهر بگردید. هزینه تاکسی که از اوبر درخواست می کنید، یک سوم نرخ تاکسی های داخل شهری است. این در حالی است که شما یک ماشین شخصی کرایه کرده اید و مطمئن هستید تا انتهای مسیر هیچ مسافر دیگری سوار ماشینتان نخواهد شد. در این بخش قصد داریم در مورد سامانه هوشمند اوبر صحبت کرده و آن را به طور کامل به شما معرفی کنیم.

سامانه هوشمند اوبر

اوبر (Uber) از کجا پیدا شد؟

اوبر (Uber) در واقع چیزی شبیه به اسنپ خودمان است، با این تفاوت که اپلیکیشن اوبر در حال حاضر در 66 کشور و 573 شهر دنیا فعالیت می کند و مربوط به کشور یا شهر خاصی نیست. رانندگانی که در اوبر مشغول فعالیت هستند، حرفه ای نیستند. بلکه به عنوان شغل دوم خود این کار را انتخاب کرده و با ثبت نام در سایت اوبر به عنوان یکی از رانندگان آن استخدام شده اند. اگر دوست دارید با زندگی رانندگانی که با سامانه هوشمند اوبر کار می کنند آشنا شوید، می توانید در سایت اوبر داستان مربوط به هر راننده را بخوانید. اوبر برای اولین بار در سال 2009 فعالیت خود را از شهر سانفرانسیسکو آغاز کرد. تراویس کالانیک (Travis Kalanick) یک کارآفرین و بازرگان اهل ایالات متحده آمریکا بود که برای اولین بار این ایده را مطرح و شروع به گسترش آن نمود. شرکت اوبر علی رغم مخالفت های شدیدی که از طرف سازمان تاکسی رانی و دولت دریافت می کرد، پله های موفقیت را به سرعت طی کرد و در سال 2016 در 66 کشور کار خود را پی گرفت. در حال حاضر مسافرین اغلب شهرهای اروپایی، آسیایی، خاورمیانه، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی از این برنامه استفاده کرده و سفرهای خود را انجام می دهند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید واژه Uber لفظ عامیانه کلمه Super به معنای عالی هست. البته می توان منشا آن را über نیز دانست که یک کلمه آلمانی است.

اوبر (Uber) از کجا پیدا شد

چگونه از اوبر (Uber) استفاده کنیم؟

اگر با برنامه های اسنپ یا تپسی کار کرده باشید، کار کردن با اوبر (Uber) برایتان سخت نخواهد بود، زیرا این برنامه ها از اوبر الگوبرداری کرده اند و براساس آن یک نسخه وطنی تولید کردند. نگران زبان آن نیز نباشید! در اوبر (Uber) تنها به مبدا و مقصد نیاز دارید و اصلا لازم نیست به راننده چیزی بگویید. برای استفاده از اوبر (Uber)، ابتدا باید اپلیکیشن آن را بر روی گوشی همراه خود نصب نمایید. با توجه اندروید یا iOS بودن، نسخه ای را دریافت کنید که با سیستم عامل گوشی همخوانی داشته باشد. پس از نصب، باید یک سیم کارت محلی کشوری که در آن هستید را تهیه نمایید. سپس یک اکانت جدید ساخته و در اوبر عضو شوید. در یکی از مراحل عضویت، برنامه از شما اطلاعات ویزا کارت یا مستر کارت را می خواهد که اگر نداشته باشید، نمی توانید عضو اوبر (Uber) شوید. برای اینکه به چنین چیزی نیاز نداشته باشید، می توانید از طریق حساب Email یا Gmail وارد برنامه شوید. عضویت در اوبر (Uber) علاوه بر اپلیکیشن آن، از طریق سایت این شرکت نیز قابل انجام است.

چگونه از اوبر (Uber) استفاده کنیم؟

کار با اوبر

سامانه هوشمند اوبر با گوگل مپ هماهنگ بوده و بر اساس آن مکان یابی می کند. در هر جایی که هستید، سیستم نقشه خوانی اوبر شما را پیدا خواهد کرد. سپس باید مقصد خود را انتخاب نمایید و درخواست تاکسی کنید. نزدیکترین ماشین به شما درخواستتان را پذیرفته و به سمت شما حرکت می کند. در اینجا اطلاعات راننده و نوع اتومبیل وی در برنامه نشان داده خواهد شد. منتظر بمانید تا راننده شما را پیدا کند. سپس اطلاعات را چک کنید و اگر درست بود، سوار ماشین شوید. در سامانه هوشمند اوبر علاوه بر مواردی که مطرح شد، این امکان را دارید که خودروی مورد نظر خود را نیز انتخاب نمایید. البته به یاد داشته باشید که هزینه تاکسی شما با توجه به ماشینی که انتخاب کرده اید، برآورد می گردد. گزینه های موجود در اوبر عبارتند از:

UberX: با انتخاب این گزینه یک ماشین معمولی با ظرفیت 4 نفر برای شما فرستاده می شود. UberX انتخاب مقرون بصرفه ایست.

Taxi: برخی از تاکسی های شهری نیز با اوبر قرارداد داشته و مسافران خود را از طریق این برنامه جابجا می کنند.

خودروهای سدان (Sedan) مشکی رنگ: سرویس اصلی اوبر ماشین های سیاه رنگی (Black Car) هستند که ظرفیت 4 نفر را دارند.

SUV: این گزینه شامل خودروهای شاسی بلند با ظرفیت 6 نفر بوده که کرایه آن ها از خودروهای سدان بیشتر است.

LUX: اگر به دنبال ماشین های آخرین مدل و لوکس هستید، می توانید این گزینه را انتخاب نمایید. ماشین هایی که در این دسته قرار دارند شامل امکاناتی چون شیشه های دودی، روکش های چرمی، مسیریاب ماهواره ای، نوشیدنی، تهویه مطبوع شخصی، بلوتوث و شارژر هستند. بدیهی است که هزینه این ماشین ها گران تر از موارد قبلی است.

کار با اوبر

نکاتی که باید در کار با سامانه هوشمند اوبر به آن توجه داشته باشید!

  • -در اوبر این امکان برای مسافران فراهم است که بتوانند گزارش لحظه به لحظه حرکتشان را برای دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارند. برای این کار می توانید از گزینه share my ETA استفاده نمایید.
  • -هزینه تاکسی معمولا بر اساس زمان و مسافت محاسبه می گردد. به عنوان مثال، اگر سرعت ماشین از 18 کیلومتر بر ساعت کمتر باشد، هزینه براساس زمان محاسبه می گردد و اگر سرعت بالاتر باشد، مسافت طی شده مهم است.
  • -شما تا 5 دقیقه فرصت دارید تا ماشین خود را لغو نمایید. اگر بیشتر از 5 دقیقه طول بکشد، باید بین 5 تا 10 دلار بپردازید.
  • -در بخشی از معرفی سامانه هوشمند اوبر گزینه ای با عنوان Tip وجود دارد که می توانید آن را غیر فعال نمایید. این گزینه مربوط به پاداش دادن به رانندگان است.

پس از پایان یافتن سفر، صفحه ای به شما نمایش داده خواهد شد که در آن می توانید امتیاز راننده را مشخص نمایید. امتیاز بالا برای رانندگان اوبر بسیار مهم است، زیرا این امتیار تاثیر مستقیمی بر روی میزان درآمدشان دارد. از این رو سعی می کنند تا بهتر رانندگی کرده و برخورد مناسبی با مسافران خود داشته باشند.

نکاتی که باید در کار با سامانه هوشمند اوبر به آن توجه داشته باشید!

نحوه پرداخت در اوبر

پس از پایان یافتن سفر، شما باید کرایه راننده را بپردازید. برای انجام این کار دو گزینه پیش روی شماست. شما می توانید پرداخت خود را به صورت نقدی (Cash) انجام دهید یا از پرداخت اینترنتی استفاده کنید. برای پرداخت اینترنتی باید ویزا کارت یا مستر کارت داشته باشید. این کارت ها از طریق شرکت های ارائه دهنده کارت های اعتباری بین المللی قابل دریافت هستند و در تمام شهرهای ایران نیز وجود دارند. همانطور که مشاهده کردید، کار با برنامه اوبر نیز کاملا مشابه برنامه های اسنپ یا تپسی است. پس، اگر با این برنامه ها کار کرده باشید، مشکلی با اوبر نخواهید داشت. اولین باری که از اوبر استفاده می کنید، سفر شما رایگان بوده و یک کد تخفیف به شما داده می شود. شما می توانید کد مربوط به حساب کاربریتان را برای دوستان همسفر خود بفرستید تا آن ها نیز بتوانید از تخفیف های ویژه برخوردار شوند.

نحوه پرداخت در اوبر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو