به ریاست کاترین دونو؛ برندگان جشنواره دوویل ۲۰۱۹ معرفی شدند

منبع: سینما پرس

58

1398/6/24

23:16


سینماپرس: جشنواره‌ فرانسوی که برای تجلیل از فیلم‌های سینمای آمریکا برگزار می‌شود، شب پیش به برندگان این دوره خود جایزه داد.

جشنواره دوویل

سینماپرس: جشنواره‌ فرانسوی که برای تجلیل از فیلم‌های سینمای آمریکا برگزار می‌شود، شب پیش به برندگان این دوره خود جایزه داد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره دوویل ۲۰۱۹ که امسال به ریاست کاترین دونو بازیگر سرشناس فرانسوی برگزار شد، شب پیش برندگانش را شناخت.

در این مراسم «گاو نر» ساخته آنی سیلوراستاین جایزه بزرگ جشنواره و نیز جایزه مکاشفه برای بهترین فیلم اول و جایزه منتقدان را دریافت کرد.

کاترین دونو ریس هیات داوران امسال گفت بخشی از داوران شامل والریا گالینو، گاسپار اولی و اورل‌سان دیدگاهی متفاوت داشتند و همین موجب شد تا در نهایت ۲ جایزه داوری و یک جایزه ویژه اهدا و در نهایت به جای دو برنده، در مجموع ۴ برنده معرفی شود.

در این میان کارگردان‌ها شامل آنتونین بودری، کلر برگر، ژان پییر دورت، گائل مورل و میکلاس سادا و بازیگر ویکی کریپس به عنوان بخش اصلی داوران به انتخاب برنده خود پرداختند و برنده جایزه مکاشفه و جایزه منتقدان از سوی گروه جدا شده انتخاب شد.

جایزه داوران به میکل آنجلو کاوینو برای «صعود» و رابرت ایگرز برای «فانوس دریایی» اهدا شد و جایزه ویژه به کارلو میرابلا-دیویس برای «چلچله» تعلق گرفت.

آنی سیلوراستاین که به دلیل کنسل شدن پروازش نتوانست به این مراسم برسد با پیامی ویدیویی از حمایت از سینمای مستقل تشکر کرد. «گاونر» فیلم وی اوایل امسال برای نخستین بار در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن به نمایش درآمده بود.

«صعود» هم امسال در بخش نوعی نگاه جشنواره کن حضور داشت و جایزه داوری آن بخش را دریافت کرده بود. کاوینو با تشکر از دریافت جایزه دوویل گفت این فیلم با الهام از سینمای فرانسه ساخته شده و دریافت این جایزه برای او و سازندگان فیلم یک افتخار بزرگ است.

فیلم «فانوس دریایی» نیز که با بازی ویلم دفو و رابرت پتینسون بازی ساخته شده در بخش دو هفته کارگردان‌های جشنواره فیلم کن برای نخستین بار دیده شد و جایزه فیپرشی آنجا را دریافت کرده بود.  

این جشنواره کارش را با نمایش فیلم «یک روز بارانی در نیویورک» ساخته وودی آلن شروع کرده بود و میزبان رومن پولانسکی و نیت پارکر در جشنواره بود.

جانی دپ نیز از جمله حاضران در این جشنواره بود که همزمان با نمایش جدیدترین فیلمش «در انتظار بربرها» راهی دوویل شد.

در این جشنواره ۱۰ روزه (از ۶ تا ۱۵ سپتامبر) در مجموع ۷۴ فیلم آمریکایی و مستند به نمایش درآمد که ۱۴ فیلم در بخش رقابتی جای داشتند.

پیرس برازنان، سینا میلر، جنا دیویس و کریستن استورات نیز از جمله چهره‌هایی بودند که در این جشنواره جایزه دریافت کردند.

جایزه کریستن استورات جمعه شب توسط اولیویه آسایاس که کارگردانی این بازیگر را در فیلم‌های «ابرهای سیلس ماریا» و «فروشنده شخصی» برعهده داشت به وی اهدا شد.

سوفی ترنر نیز که بازیگر «بازی تاج و تخت» و «سنگین» بود به عنوان بازیگر جوان هالیوود تجلیل شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو