اقدام تبلیغاتی کابینه نتانیاهو در آستانه انتخابات

منبع: برترین ها

40

1398/6/25

03:40


کابینه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه و تنها به فاصله ۴۸ ساعت تا آغاز انتخابات پارلمانی در سرزمین های اشغالی، به طرح قانونی کردن یک شهرک صهیونیستی غیرقانونی در منطقه دره اردن رأی داد.

ایرنا: کابینه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه و تنها به فاصله ۴۸ ساعت تا آغاز انتخابات پارلمانی در سرزمین های اشغالی، به طرح قانونی کردن یک شهرک صهیونیستی غیرقانونی در منطقه دره اردن رأی داد.

به نوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص، جلسه کابینه در کرانه باختری برگزار شد و تصویب این طرح پس از آن صورت گرفت که «آویخای مندلبنت» دادستان رژیم صهیونیستی مخالفت خود را با طرح نتانیاهو مبنی بر قانونی کردن شهرک صهیونیستی «میفوت یریحو» در دره اردن پس گرفت.

براساس این گزارش، نتانیاهو درخصوص تصویب این طرح گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته به وی ابلاغ شده که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بلافاصله پس از پایان انتخابات در اسرائیل، طرح صلح خود موسوم به معامله قرن را اعلام خواهد کرد و همین موضوع بر اهمیت تصویب این طرح افزوده است.

اقدام تبلیغاتی کابینه نتانیاهو در آستانه انتخابات

از سوی دیگر دادستان رژیم صهیونیستی که ابتدا با قانونی کردن شهرک میفوت بریحو مخالف بود، پس از رایزنی با نتانیاهو و «مائیر بن شبات» مشاور امنیت ملی نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اطلاع از آخرین تحولات سیاسی و ارزیابی های ارائه شده از سوی نتانیاهو و بن شبات در خصوص اهمیت کنونی تصویب این طرح، مخالفت خود را پس گرفته است.

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل نیز به نقل از یک منبع آگاه نوشت: آنچه که در جریان دیدار نتانیاهو و دادستان رژیم صهیونیستی گذشته حاکی از آن است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مندلبنت هشدار داده که احتمالا در طرح ترامپ برخی از شهرک های غیرقانونی مانند شهرک میفوت بریحو باید تخلیه شوند و کابینه پیش از اعلام آن خواسته تا با این طرح مقابله کند.

شهرک صهیونیستی غیر قانونی «میفوت یریحو» سال ۱۹۹۹ در دره اردن احداث و ۳۰ خانواده در آن زندگی می کنند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهونیستی در آستانه تکرار انتخابات اسرائیل، در وعده های انتخاباتی خود از الحاق شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری در صورت پیروزی در این انتخابات به دیگر مناطق اشغالی سخن گفته است.

نتانیاهو در جریان سخنرانی انتخاباتی مدعی شد که شهرک های صهیونیست نشین و دره اردن در کرانه باختری را به سرزمین اشغالی الحاق می کند. وی پیش از انتخابات شکست خورده فروردین ماه نیز وعده الحاق بخشی از کرانه باختری به سرزمین اشغالی را داده بود.

وی در کمپین انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی که در تاریخ ۲۶ شهریور برگزار می شود، از هر گونه حربه ای برای تکیه زدن دوباره بر مسند قدرت استفاده می کند.

وعده نتانیاهو برای ادامه اشغال اراضی فلسطینی ها موجب خشم مقامات ارشد فلسطینی و محکومیت سخنان وی از سوی آنان شد.

محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به اینکه تصمیمات نتانیاهو بر خلاف قوانین بین المللی است، تاکید کرد که فلسطینی ها حق دفاع از حقوق خود و رسیدن به اهداف خود به هر وسیله ممکن را دارند.

وی تصریح کرد: اگر طرف اسرائیلی دره اردن، بحر المیت و هر قسمتی از مناطق اشغالی فلسطین را الحاق کند، تمام توافقات با اسرائیل پایان خواهد یافت.

سخنان "ماجرا جویانه" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد تصرف اراضی فلسطینی ها محکومیت هایی را نیز از سراسر کشورهای عربی و مسلمان به دنبال داشت.

قطر، اردن، سازمان همکاری اسلامی و وزاری خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب سخنان نتانیاهو را به شدت محکوم کرده و عربستان هم در واکنش به صحبت های نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار نشست فوری وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی شد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) وعده انتخاباتی نتانیاهو مبنی بر الحاق بخش هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را بیانگر سیاست‌های خصمانه اسرائیل علیه ملت فلسطین، سرزمین و سرنوشتش دانست و با تاکید بر ادامه مقاومت این وعده را محکوم کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو