خارج کردن پیچ ۷سانتی از معده کودک + عکس

60

1398/6/25

03:56


رییس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر گفت: با تلاش تیم پزشکی و تیم تخصصی آندوسکوپی این مرکز، پیچ ۷ سانتیمتری از معده کودک ۱۰ ساله خارج شد.

خارج کردن پیچ ۷سانتی از معده کودک + عکس

عاطفه اسفندیاری با اعلام این خبر افزود: پیچ ۷ سانتیمتری نوک‌تیز که به صورت اتفاقی در حین بازی توسط این کودک بلعیده ‌شده بود از معده وی خارج شد.
 

خارج کردن پیچ ۷سانتی از معده کودک + عکس

محمدرضا فریبرزی، فوق تخصص گوارش کودکان مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر نیز در این خصوص گفت: با انجام رادیوگرافی و آندوسکوپی جسم خارجی در معده و انتهای آن در خروجی معده، رؤیت و با آندوسکوپ بدون هرگونه عوارضی خارج شد، بیمار پس از هوشیاری کامل و با حال عمومی مناسب مرخص شد.
 
وی اظهار کرد: بیش‌ترین موارد بلع اتفاقی جسم خارجی در کودکان بین سنین ۶ ماه تا ۳ سال رخ می‌دهد. سکه و اسباب‌بازی‌های کوچک شایع‌ترین موارد جسم خارجی را تشکیل می‌دهند که حداقل ۳۰ درصد موارد بدون علامت هستند.
 
این متخصص خاطرنشان کرد: از بین اجسام خارجی بلع باتری بسیار خطرناک بوده و باعث پارگی مری در طی چند ساعت می‌شود. اجسام نوک‌تیز نیز می‌تواند باعث آسیب به مری و بافت‌های اطراف مری به خصوص عروق و معده شده و ممکن است باعث خونریزی شدید شوند.
 
وی بیان کرد: اجسام نوک‌تیز و باتری باید به وسیله آندوسکوپ اورژانسی خارج شوند، همچنین توصیه می‌شود این اجسام از دسترس کودکان زیر سه سال خارج شود.
 
ایسنا

نظرات


تصویری


ویدئو