۱۹ نقطه از پالایشگاه‌های سعودی آسیب دیده است

منبع: برترین ها

52

1398/6/25

05:25


تصاویر ماهواره‌ای که دولت آمریکا منتشر کرده است نشان می‌دهد که 19 نقطه از دو پالایشگاه سعودی تحت تاثیر حملات پهپادی نیروهای انصارالله قرار گرفته است.

خبرگزاری فارس: شبکه فاکس نیوز با انتشار تصاویر ماهواره‌ای که دولت آمریکا آن را منتشر کرده است گزارش داد که حملات پهپادی یمن به تاسیسات نفتی عربستان سعودی بسیار دقیق بوده است و با دقت بالایی انجام شده است.

براساس این گزارش، مقامات ارشد آمریکایی می‌گویند که ارزیابی تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که 19 نقطه در این دو پالایشگاه تحت تاثیر مخرب این حملات قرار گرفته است.

این گزارش افزود: قطعات بیشتری که به اهداف اصابت نکرده‌اند نیز به دست آمده است که توسط سرویسهای اطلاعاتی عربستان سعودی و آمریکا تحت بررسی و تحلیل قرار دارند.

علیرغم تکذیب قاطع مقامات ایرانی، مقامات آمریکایی در ادامه فرافکنیهای خود علیه ایران و در راستای تضعیف توان نظامی و قدرت بومی انصارالله مدعی هستند که این حملات با تسلیحاتی که نیروهای یمن در اختیار دارند ناسازگار است و حملات از جایی به غیر از یمن انجام شده است.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران روز یک شنبه در پاسخ به جوسازیهای مقامات آمریکایی علیه تهران نوشت: «مایک پامپئو بعد از ناکامی در (سیاست) "فشار حداکثری" (علیه ایران)، دارد به "فریبکاری حداکثری" روی می‌آورد. ایالات متحده و مشتریانش در یمن به خاطر این توهم که برتری تسلیحاتی به پیروزی نظامی منجر نمی‌شود، گیر افتاده‌اند».

ظریف افزود: «اتهام زدن به ایران باعث پایان فاجعه نخواهد شد [اما] قبول پیشنهاد آوریل 2015 ما برای پایان جنگ و آغاز گفت‌وگو ممکن است [منجر به پایان فاجعه شود]».

در نتیجه حملات نیروهای انصارالله که در پاسخ به 5 سال تجاوز ائتلاف سعودی انجام شده است بخشی از صادرات نفتی عربستان سعودی دچار اختلال شده است.

در تازه ترین ارزیابی، شرکت انرژی انگلیسی Aspect در تحلیل خود در زمینه اختلال در صادرات نفتی عربستان سعودی اعلام کرده است که 18 درصد از تولیدات گاز طبیعی و حدود 50 درصد از تولیدات نفت مایع عربستان سعودی بعد از این حملات دچار تعلیق و اختلال شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو