فرار ۱۵ ساله قاتلِ قهرمان ایرانی به اوکراین

منبع: برترین ها

73

1398/6/25

07:02


به‌تازگی اطلاعاتی مبنی‌بر حضور این افراد در کشور اوکراین به‌دست آمده است بنابراین به دستور بازپرس جنایی تهران قرار است بار دیگر از طریق اینترپل تحقیقاتی در این زمینه انجام شود و این افراد بعد از شناسایی و دستگیری در آن کشور به ایران بازگردانده شوند تا پای میز محاکمه بروند.

روزنامه شرق: تلاش‌های ۱۵ ساله برای دستگیری قاتلان جوان ورزشکار منجر به کشف رد پای آن‌ها در اوکراین شد.

تحقیقات برای دستگیری عاملان این قتل در تمام این سال‌ها ادامه داشت و پیش از این ردپای متهمان در چند کشور به دست آمده بود. در تازه‌ترین تحقیقات مشخص شده است این متهمان فراری در کشور اوکراین پنهان شده‌اند. در‌حال‌حاضر قرار است هماهنگی‌های لازم برای بازگرداندن متهمان از طریق پلیس بین‌الملل انجام شود.

این پرونده ۲۴ تیر سال ۸۳ در‌پی اعلام وقوع درگیری در پاساژ گلدیس فلکه دوم صادقیه به جریان افتاد و مأموران کلانتری ۱۱۸ ستارخان پس از حضور در محل با جسد جوانی قوی‌هیکل در مغازه لباس‌فروشی‌اش مواجه شدند. تحقیقات از کسبه و شریک مقتول که او نیز شاهد درگیری منجر به قتل بود، حکایت از آن داشت که سه مرد در مغازه مقتول ۲۸ ساله که علی نام داشت، مرتکب این جنایت شده و فرار کرده‌اند.

فرار ۱۵ ساله قاتلِ قهرمان ایرانی به اوکراین

با گزارش موضوع به بهروز هنرمند، بازپرس وقت شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران، گروهی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران مسئول رسیدگی تخصصی به پرونده شد.

تحقیقات اولیه کارآگاهان نشان می‌داد، روز حادثه متهم اصلی که علیرضا نام دارد و متولد ۱۳۶۱ است، همراه دو نفر از دوستانش به نام‌های مسعود و مهدی برای اعتراض به شریک مقتول که از قبل با او اختلاف داشت، سرزده وارد بوتیک آن‌ها شدند و علی به هواخواهی دوستش با آنان درگیر شد.

مقتول قدرت جسمانی بالایی داشت؛ او کمربند مشکی در رشته ورزشی کیک‌بوکسینگ و شال سبز در رشته کونگ‌فوتوآ داشت و چندین حکم قهرمانی، از‌جمله مقام اول مسابقات قهرمانی سانشو تهران، مقام سوم مسابقات مچ‌اندازی، مقام سوم مسابقات قهرمانی بوکس تهران، مقام دوم مسابقات کاراته در اراک و مقام اول مسابقات قهرمانی کاراته استان تهران را در کارنامه ورزشی خود داشت؛ با این حال وقتی درگیری شروع شد، علیرضا با دو ضربه چاقو که به سینه و پشت علی وارد کرد، او را مجروح و پس از آن نیز همراه دوستانش فرار کرد.

پس از روشن‌شدن هویت عاملان قتل و افشای این موضوع که متهم اصلی در طبقه دوم همان پاساژ مغازه دارد، تحقیق برای شناسایی مخفیگاه آن‌ها آغاز شد و تمامی محل‌هایی که احتمال داشت این سه نفر در آنجا مخفی شده باشند، بازرسی شد. از سویی، مکان‌های احتمالی تردد متهمان تحت نظر گرفته شد، اما ردی از سه جوان فراری به‌دست نیامد تا اینکه مدت کوتاهی پس از فرار متهمان، بستگان آنان مغازه‌شان را در این پاساژ فروختند.

با وجود ادامه‌یافتن تحقیقات هیچ ردپایی از عاملان جنایت به‌دست نیامد، اما کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پس از هماهنگی با مرجع قضائی و ممنوع الخروج‌کردن متهمان، تحقیقات تخصصی خود را ادامه دادند تا اینکه در بخشی از تجسس‌ها نتایج جدیدی به‌دست آمد و مشخص شد این افراد ایران را ترک کرده‌اند.

سرنخ‌های به‌دست‌آمده از حضور متهمان در کشور آلمان حکایت داشت، به همین دلیل موضوع از طریق پلیس بین‌الملل ایران پیگیری شد و اینترپل از پلیس آلمان خواست این متهمان را شناسایی و دستگیر کند، اما بعد از انجام بررسی‌های لازم حضور این افراد در آن کشور تأیید نشد.

تحقیقات برای ردزنی متهمان فراری ادامه یافت تا اینکه به‌تازگی اطلاعاتی مبنی‌بر حضور این افراد در کشور اوکراین به‌دست آمده است بنابراین به دستور بازپرس جنایی تهران قرار است بار دیگر از طریق اینترپل تحقیقاتی در این زمینه انجام شود و این افراد بعد از شناسایی و دستگیری در آن کشور به ایران بازگردانده شوند تا پای میز محاکمه بروند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو