محلول قوی برای تمیز کردن وسایل لوکس برنز

محلول قوی برای تمیز کردن وسایل لوکس برنز


منبع: نمناک

268

1398/6/25

13:41


ظروف و انواع لوازم برنز در منزل چند وقت یکبار به تمیزکردن نیاز دارند که می توانید برای این کار از مواد طبیعی و خانگی استفاده کنید.

محلول قوی برای تمیز کردن وسایل لوکس برنز

نحوه تمیز کردن انواع لوازم و وسایل برنز

مجسمه ها و جواهرات برنزی باید هر چند وقت یکبار تمیز شوند ، به خصوص اگر مجسمه بیرون باشد یا یک تکه جواهر به طور مرتب استفاده شود . خوشبختانه ، برخی از بهترین تمیز کننده های برنزی مواد اولیه خانگی هستند و تمیز کردن برنز می تواند از چند دقیقه تا یک شب طول بکشد و با استفاده از آب جوش، سرکه، آب لیمو ، نمک ، آرد یا ترکیبی از این ها شما می توانید کارتان را به راحتی انجام دهید .

این بخش از نکات خانه داری نمناک مختص روش هایی است که شما به عنوان روش خانگی و کاملا طبیعی برای تمیز کردن برنز که شامل ظروف ، وسایل تزیینی مثل لوستر ، آینه و شمعدان و ... می شود .

تمیز کردن برنز

تمیز کردن انواع ظروف برنز با روش های خانگی

روش 1 از 3:ساختن ترکیبی از سرکه، آرد و نمک برای تمیز کردن برنز

⅔ فنجان (158 میلی لیتر) سرکه سفید و ⅔ فنجان ( 158 میلی لیتر ) آرد را در یک کاسه مخلوط کنید. از یک کاسه که به اندازه کافی بزرگ است استفاده کنید تا به شما اجازه دهد این دو ماده را با هم مخلوط کنید، بدون اینکه آرد در همه جا پخش شود و این دو را به هم بزنید تا به طور کامل با هم ترکیب شوند و سپس نصف فنجان (118 میلی لیتر) نمک را به مخلوط خود اضافه کرده و تکان دهید و دقت داشته باشید که مخلوط شما باید یک خمیری از آرد و نمک باشد و بعد خمیر را روی برنز بمالید . می توانید برای این کار از یک دستکش استفاده کنید و همچنین می توانید از اسفنج استفاده کنید .

اگر مورد شما چیزی کوچک و مانند یک تکه جواهر است، جواهرات خود را در کاسه قرار دهید و دقت کنید که وسیله تان کاملاً در خمیر پوشانده شود و سپس اجازه دهید برای 1 تا 2 ساعت بماند و برنز خود را با آب گرم آبکشی کنید و بعد از 1 - 2 ساعت، روی سینک قرار دهید و آن را در آب ولرم بشویید و اگر وسیله شما بزرگ است و نمی توانید جابجایش کنید، یک ظرف و یا یک سطل آب ولرم بردارید و آب را روی آن بریزید تا خمیر را به طور کامل آبکشی کنید و سپس از یک پارچه نرم، مانند یک پارچه پشمی چرمی، برای خشک کردن یک برنز استفاده کنید و در حالی که برنز را خشک می کنید، با حوله رویش بمالید تا هر کثفی را از بین ببرید و دقت کنید که کاملاً خشک شود و خمیر از بین برود و بعد کمی روغن زیتون را روی برنز بمالید. ( چند قطره روغن زیتون را روی یک پارچه تمیز نرم اضافه کنید و آن را روی سطح برنز بمالید. ) روغن زیتون روشی برای تمیز کردن و حفاظت از برنز از زمان باستان بوده است .

برق انداختن برنز

براق و تمیز کردن لوستر برنز

روش 2 :استفاده از موارد خانگی برای تمیز کردن برنزها

روی وسیله تان را با کچاپ بپوشانید و بگذارید به مدت 15 دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم آبکشی و سپس با یک پارچه نرم خشک کنید . آب لیمو را به شی برنزی خود بمالید. شما می توانید آب لیمو را به آن بپاشید و یا آن را در آب لیمو برای 15 تا 20 دقیقه خیس کنید و سپس وسیله را بردارید و با آب گرم بشویید و سپس به طور کامل با یک پارچه نرم خشکش کنید .

نسبت های مساوی از سرکه سفید و آب را در یک کاسه بزرگ بریزید و وسیله برنزی خود را برای یک شب در محلول قرار داده و خیس کنید و صبح روز بعد، با آب گرم آبکشی و با یک پارچه نرم خشک کنید .

اگر وسیله شما بزرگ مانند یک مجسمه باشد، این روش بسیار مشکل خواهد بود و اگر یک کاسه به اندازه کافی بزرگ ندارید که متناسب با مجسمه تان باشد، امتحان کردن یک روش متفاوت برای تمیز کردن را در نظر بگیرید .

تمیز کردن وسایل برنز

تمیزکردن و رفع سیاهی وسایل برنز با کچاپ

روش 3:تمیز کردن وسایل برنز با استفاده از آب جوش و صابون 

وسیله خود را در یک قابلمه آب جوش یا اجاق گاز قرار دهید و یک قابلمه ای را انتخاب کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا کل شی برنزی تان را نگه دارد و ابتدا آب را بجوشانید و سپس برنز خود را در قابلمه قرار دهید و یک تا دو دیقه صبر کنید تا داغ شود و به جوش آید .

اگر شی شما بیش از حد بزرگ باشد که در یک قابلمه آب جوش جا نگیرید، از روش دیگری برای تمیز کردن آن استفاده کنید.آیتم را با دقت از قابلمه بردارید. از انبری برای برداشتن وسیله تان از آب جوش استفاده کنید و یا از یک آبکش برای تخلیه آب استفاده کنید و آبکش را درون سینک قرار دهید و با دقت آب قابلمه را خالی کنید و اگر وسیله برنزی شما ظریف است ، مراقب باشید که با فاصله زیادی بیرون نیاید و یک پارچه فلانل را در آب و صابون فرو کنید و فقط توجه کنید که پارچه فلانل باید صابونی و پر از کف باشد و از آن برای برداشتن وسیله برنز داغ استفاده کنید .

سپس آن را به طور کامل با پارچه بمالید و هر گونه لکه را با مالش ملایم بردارید و حتما از صابون طبیعی و بدون بو استفاده کنید . از استفاده از صابون های قلیایی دوری کنید که باعث می شود سدیم هیدروکسید به عنوان یک جز تشکیل دهنده باشد و هم چنین اگر برنز شما لاک خورده است، از استفاده از مواد شوینده مانند تاید یا محلول های ساخته شده از آمونیاک اجتناب کنید که این می تواند باعث شود روکش برنزی تان خراب شود و همچنین مواظب باشید اگر برنز هنوز خیلی داغ است خودتان را نسوزانید و شما می توانید از این پارچه به عنوان یک مانع بین پوست خود و برنز استفاده کنید .

سپس برنز را با چرم جیر خشک کنید. چرم جیر، چرم گوسفند است که با استفاده از روغن های طبیعی پوشیده شده است و به خاطر جذب شدن و غیر ساینده بودنشان مشهور است، بنابراین به وسلیه برنز شما آسیب نخواهد رساند.

محلول عالی خانگی برای تمیز کردن انواع برنز ؛ لوستر تا شمعدان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو