داستان و بازیگران فیلم وندتا

منبع: گهر

93

1398/6/25

17:52


وندتا نام فیلمی است که در مورد یک مرد انقلابی می باشد که بر ضد حاکمیت دیکتاتور آن زمان در لندن قیام می کند. بازیگران زیادی در فیلم ایفای نقش کرده اند. برای آشنایی با فیلم وندتا این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد بازیگران وندتا و بازیگران وندتا و معرفی وندتا و نقد وندتا می خوانید.

داستان و بازیگران فیلم وندتا

www.gahar .ir 25.06.98 10 داستان و بازیگران فیلم وندتا

فیلم وندتا

داستان وی مثل وندتا (V for Vendetta) که در فارسی ک مثل کین‌خواهی یا الف مثل انتقام ترجمه شده‌است. این داستان در مورد ابر مرد انقلابی است که علیه حاکمیت مستبد فاسد در زمانی خیالی در شهر لندن قیام می‌کند در آن دوره حکومت در شهر لندن در تلاش است برای تسلط بر عوام از مفاهیم مذهبی (مشابه قرون وسطی) استفاده کند، به قلم آلن مور نوشته شده‌است.

تاثیرات اجتماعی وندتا

در کشورهای اروپایی این فیلم طرفدارهایی دارد که به صورت یک اسطوره برای مبارزه با حکومت‌ها از آن استفاده می‌شود. مخصوصا استفاده از نقاب گای فاکس که در فیلم دیده می‌شود در تجمعات اعتراضی اروپا و آمریکا مرسوم است.

فیلم وی مثل وندتا

وی مثل وندتا (V for Vendetta)، فیلمی تریلر سیاسی پادآرمان‌شهر به کارگردانی جیمز مک‌تیگو و نویسندگی واچوفسکی‌ها است. این فیلم محصول سال ۲۰۰۵ کشورهای ایالات متحده و آلمان است که در لندن آینده اتفاق می‌افتد. فیلم، شخصیتی به نام وی با بازی هوگو ویوینگ، که یک جنگجوی آزادی‌خواه است را دنبال می‌کند که از روش‌های تروریستی برای انتقام شخصی و مخصوصاً برای ایجاد تغییرات سیاسی-اجتماعی در جامعهٔ پادآرمانشهری بریتانیای آینده استفاده می‌کند. این فیلم برداشتی آزاد از داستان مصور وی فور وندتا از انتشارات دی‌سی کامیکس/ورتیگو و نوشته‌شده توسط آلن مور و طراحی شده توسط دیوید لوید است. در زبان فارسی نام فیلم ک مثل «کینه خواهی» یا الف مثل «انتقام» ترجمه شده‌است. این فیلم تحسین بسیاری را برانگیخت.

تاریخ پیش‌بینی‌شده برای نمایش فیلم ۴ نوامبر ۲۰۰۵ (یک روز قبل از چهارصدمین سال برگزاری مراسم گای فاکس) بود ولی به دلایلی این فیلم با تأخیر در ۱۷ مارس ۲۰۰۶ به نمایش درآمد.

داستان فیلم وی مثل وندتا

داستان فیلم در انگلستان و آینده‌ای نه چندان دور اتفاق می‌افتد. حکومتی فاشیستی بر انگلستان حکم فرما است و همه تحت فرمان یک رهبر هستند. شهر تحت حکومت نظامی است و هر گونه مخالفتی سرکوب می‌شود. دولت مردم را از تروریست‌ها می‌ترساند. در این شرایط ایوی (ناتالی پورتمن) که قرار است به دیدن دوستی برود بعد از حکومت نظامی از خانه بیرون می‌رود و در دست پلیس مخفی گرفتار می‌شود. مرد سیاه پوشی به نام “وی” که یک ماسک خندان بر صورت دارد (هوگو ویوینگ) او را نجات می‌دهد و…

بازیگران فیلم وی مثل وندتا

  • هوگو ویوینگ در نقش وی
  • ناتالی پورتمن در نقش ایوی هموند
  • استیون ری در نقش بازرس فنچ
  • جان هرت در نقش صدراعظم ساتلر
  • استیون فرای در نقش گوردون دیتریچ
  • روپرت گراوس در نقش دومینیک استون
  • راجر آلام در نقش لوییز پروترو، «صدای لندن»
  • بن مایلز
  • جان استندینگ در نقش آنتونی جیمز
  • تیم پیگات-اسمیت در نقش پیتر کریدی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو