آیا نگران شروع سال تحصیلی کودک‌تان هستید؟

منبع: فرزند

69

1398/6/25

19:26


آیا نگران شروع سال تحصیلی کودک‌تان هستید؟

شروع سال تحصیلی جدید می‌تواند هم برای والدین و هم برای کودکان استرس آور باشد.

در این مطلب قصد داریم تا به نحوه مقابله با نگرانی‌های شروع سال جدید تحصیلی بپردازیم.
خواه شروع سال تحصیلی جدید دغدغه خانواده‌ای باشد خواه نباشد، پایان شهریور اغلب برای برخی والدین سرآغاز چیز دیگری است: افزایش احساس اضطراب.

اگر شما یک مادر هستید که در ابتدای سال تحصیلی جدید کمی استرس بیشتری را تجربه می‌کنید، بدانید که شما تنها نیستید. در حقیقت، احساس شما بیشتر از آنچه فکر می‌کنید معمول است به خصوص اگر بچه‌های شما کم سن و سال هستند.

یک نظرسنجی جدید از آکادمی کیدی، یک مرکز مراقبت از کودک آموزشی، نشان داد که وقتی از همه اعضای خانواده رای گیری می‌شود، ۶۳ درصد می‌گویند این مادر است که سخت‌ترین زمان را در اوایل روزهای مدرسه سپری می‌کند.

این در حالی است که تنها ۲۷ درصد به آن کودکی رای می‌دهند که خود را برای رفتن به مدرسه آماده می‌کند.

به گفته میشل لوین، یک درمانگر خانواده، این به هیچ وجه تعجب آور نیست.

وی گفت: “این طبیعی است که والدین زمان سختی را پشت سر بگذارند هنگامی که فرزندانشان مهد کودک را شروع می‌کنند. برای بسیاری از خانواده‌ها، این شاید اولین بار باشد که مادری کنترل خود را از دست دهد. ”

در حالی که این امر برای والدین طبیعی است، لوین می‌گوید برخی والدین برای وفق دادن خود با این تغییرات ممکن است نیاز به حمایت بیشتری نسبت به دیگران داشته باشند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که روش‌های مختلفی وجود دارد که والدین می‌توانند با شروع سال تحصیلی جدید، استرس خود را مدیریت کنند.

شبیه‌سازی مدرسه، تغییر شیوه زندگی و انجام برخی آموزش‌ها، قبل از شروع سال تحصیلی

سخنگوی آکادمی اطفال آمریکا (AAP) ، دکتر Sara Bode، که او همچنین یک پزشک متخصص اطفال است، پیشنهاد می‌کند مادرانی که ممکن است در اولین روزهای مدرسه دچار استرس شوند، مدتی فکر کنند که علت اصلی اضطراب آنها چیست و چه کاری می‌توانند برای تسکین آن انجام دهند.

سارا گفت: “شاید آنها بخواهند زودتر از شروع مدرسه با سرپرستان مهد کودک یا معلم یا مدیران مدرسه در مورد نگرانی‌هایشان گفتگو کنند تا بتوانند با راهنمایی‌های آنان کارهای مفیدی انجام دهند.‌

سارا توضیح می‌دهد که بهتر است قبل از شروع مدرسه آموزش‌هایی برای آمادگی کودکان داده شود. این امر باعث شکل گیری روتین و روال‌های جدیدی در خانه در روزهای منتهی به آغاز سال تحصیلی می‌شود.

کارهایی مانند زودتر بیدار کردن بچه‌ها، انتخاب لباس‌هایی که می خواهند برای آن روز بپوشند، یا خوردن صبحانه در یک زمان خاص، همه می‌تواند در امادگی کودک و سهولت روزهای اول مدرسه کمک کننده باشد.

سارا گفت: “اگر روش و اقدامات مثبتی برای آماده کردن فرزندتان در شروع سال تحصیلی پیدا کردید، این امر باعث می‌شود تا اضطراب و استرس شما در هنگام پیاده کردن این روش‌ها کمتر شود. ”

برای بسیاری از والدین‌،‌بخش بزرگی از استرس آنها ناشی از نگرانی از تجربه فرزندانشان هنگام شروع مدرسه و اضطراب آنها در مکانی ناآشنا باشد.

اما لوین می‌گوید: مهم است که والدین به خاطر داشته باشند که نمی‌توانند تجربه‌های کودکشان در روزهای اول مدرسه را کنترل کنند. وی گفت: “شما فقط می‌توانید کنترل کنید که چگونه به آن پاسخ دهید. ”

لوین می‌گوید که او از والدین می‌خواهد تا به یاد داشته باشند که دور کردن تمام عوامل استرس‌زا از فرزندشان یا دور کردن آنها از تمام تجربیات ناراحت کننده، وظیفه آنها نیست. در عوض والدین باید به فرزندان خود کمک کنند تا درک کنند که چه احساسی دارند، آن را بیان کنند و درباره آن صحبت کنند و یاد بگیرند که چگونه با هر آنچه که اتفاق می افتد کنار بیایند.

لوین توضیح داد: “پیش بینی والدین در مورد تجربیات ناراحت کننده فرزندشان و دانستن و درک اینکه ممکن است فرزند آنها در مدرسه اوقات سختی را تجربه کنند، انجام این کار به نفع آنها خواهد بود. ”

در حقیقت، والدینی که از اضطراب فرزندشان نسبت به شروع مدرسه استرس دارند، ممکن است این تجربه را برای همه دشوارتر کنند، زیرا بچه‌ها تمایل دارند که از استرس والدین خود تغذیه کنند.

سارا گفت: “والدین باید خود را کنترل کنند. اگر آنها زیاد عصبی شوند و نگرانی‌های زیادی را از خود نشان دهند، کودکشان نیز این‌ها را برمی‌دارد. ”

به بچه‌ها کمک کنید تا با آن کنار بیایند

اما والدین تنها کسانی نیستند که اضطراب زیادی را در ابتدای سال تحصیلی جدید تجربه می‌کنند. کودکان و نوجوانان نیز اغلب این احساس را دارند، و والدین می‌توانند نقش مهمی در کمک به آنها داشته باشند.

هر کاری که بتوانید برای به حداقل رساندن رمز و رازهای مدرسه، پیش از زمان شروع سال تحصیلی انجام دهید، به کودک خود کمک کرده‌اید. اگر می‌توانید از مدرسه دیدن کنید، درباره همه چیزهایی که انتظار دارید صحبت کنید و حتی تمرین اینکه روز اول مدرسه چگونه خواهد بود، می‌تواند کمک کند. ”

با این حال، برای کودکانی که ممکن است برای روز اول مدرسه بیش حد طبیعی استرس و اضطراب داشته باشند، لوین می‌گوید بسیاری از مدارس دارای منابع شگفت انگیزی برای کمک به آنها هستند.

وی گفت: “برای پشتیبانی، به مدرسه مراجعه کنید و آنها می‌توانند شما را در مسیر صحیح قرار دهند. ”

مقابله با آن روز اول مثل یک قهرمان

وقتی روز اول سرانجام فرا می‌رسد، طبیعی است که برخی بچه‌های کوچکتر احساس استرس داشته باشند.

برای والدینی که قبلاً نگران چگونگی برخورد فرزند خود با این روز هستند، ممکن است وسوسه شوند تا خداحافظی خود را طولانی کنند. در اینجا ما والدین را تشویق می‌کنیم تا روی برنامه روتین‌سازی خود بمانند و ماندن خود در مدرسه را طولانی نکنند.

طولانی شدن آن لحظه جدایی به طور معمول کودک را آرام نمی کند. بلکه معمولاً اوضاع را بدتر می‌کند.

وی توضیح داد: “کودکی که دارای اختلال اضطراب یا سابقه‌ای نباشد، طولانی شدن خداحافظی می‌تواند این مسئله را سخت‌تر کند، معمولاً بهتر است کودک بداند که چه در راه است و آن را دنبال کند. ”

سارا به جای ماندن، به والدین توصیه می‌کند که به فرزندشان اطمینان دهند که همه چیز خوب است و آنها روز خوبی خواهند داشت. اقدامات بعدی به عهده معلم است که احتمالا آگاه به آرام کردن بچه‌ها است.

لوین والدین را ترغیب می‌کند که در طول خداحافظی، آرامش خود را حفظ کنند، حتی اگر انجام چنین کاری آسان نباشد.

وی گفت: “وقتی کودک گریه می‌کند، یا وحشت زده است و می‌گوید: نمی‌خواهم بروم، مرا مجبور نکنید که بروم، این امر به طور طبیعی احساسات والدین را برانگیخته و آنها ممکن است به راحتی عصبی، نگران یا ناامید شوند. ”

در این لحظه‌ها، لوین والدین را ترغیب می‌کند تا یکی از نقل قول‌های مورد علاقه خود را به خاطر بسپارند: “آرامش خود را به اشتراک بگذارید. وارد استرس و نگرانی آنها نشوید. ”‌

وی گفت: “کاملاً خوب است که کودک خود را رها کنید، تمام وقت با اشتیاق لبخند بزنید، سپس به گوشه‌ای بروید و کمی گریه کنید. شما باید سعی کنید در مقابل کودک خود این نوع واکنش‌ها را به حداقل برسانید. “

تمرین و آموزش‌های از پیش انجام شده را به آنها یادآوری کنید، به آنها بگویید که دوستشان دارید و به معلمشان اعتماد کنید تا قسمت بعدی را کنترل کنند. اگرچه ممکن است به نظر ساده نرسد، اما در نهایت بهترین چیزی است که برای کودک شما و شما وجود دارد.

منبع: فوت و فن

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو