از جمله بهترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری باکو و هند می توان به ایچری شهر و تاج محل اشاره کرد. شایان به ذکر است که در سال های اخیر بسیاری از توریست ها و گردشگران بازدید از این مناطق را در اولویت مقصدهای تفریحی خود قرار می دهند.

آیا می خواهید با جاذبه های گردشگری باکو و هند آشنا شوید ؟ با ما همراه باشید تا سفری به دل زیباترین و دیدنی ترین مناطق دنیا داشته و با جذاب ترین اماکن دیدنی و طبیعی دیدن کنیم.

در مرحله اول می خواهیم شهر قدیم باکو را در اولویت قرار دهیم. بافت قدیمی شهر باکو که به ایچری شهر نیز شناخته و شهرت یافته است از جمله بی نظیرترین و تاریخی ترین جاذبه های دیدنی باکو می باشد که بی شک مقصد بازدید بسیاری از گردشگران و مسافران ورودی به این شهر واقع می شود. پیشنهاد میکنیم حال که قصد سفر به باکو را دارید بازدید از زیبایی های این منطقه را از همین مکان شروع کنید که بدون شک قدم برداشتن در ایچری شهر و دیدن ساختمان های با بافت قدیمی برای شما از جذابیت ویژه ای برخوردار می باشد. مساجد قدیمی، حمام های تاریخی، خانه های بلند و مرتفع با طراحی های خاص و آجری از جمله مناظری می باشد که در این شهر مشاهده خواهید کرد.

960x0334312

برج دختر

برج دختر باکو یکی دیگر از جاذبه های باکو در رزرو تور باکو  می باشد که در مرکز شهر قدیمی باکو قرار گرفته است. این برج با داشتن ارتفاعی 29 متری به شکل استوانه ای از قدیمی ترین و تاریخی ترین جاذبه های دیدنی باکو می باشد. این برج با داشتن قدمتی 1000 سال و در قرن های 7 الی 12 میلادی بنا شده است. در حال حاضر این برج سمبل شهر قدیمی باکو و از پربازدید ترین و پرطرفدارترین دیدنی های آذربایجان می باشد. شما می توانید در میان لیستی از جاذبه های باکو نام برج دختر را در اوایل لیست مشاهده کنید که این امر نشان از اهمیت این جاذبه در میان گردشگران و توریست ها می باشد. بر اساس باور محققان این برج محل نیایشگاه زرتشتی ها بوده و پس از مدتی به عنوان برج دیدبانی از آن بهره مند می شده اند. گردشگران می توانند برای رسیدن به بلندترین نقطه این برج از پله های مارپیچ از داخل برج را طی کنند هم چنین از موزه داخل این برج دیدن کنند. گردشگران و مسافران در سفر به شهر باکو می توانند از این جاذبه دیدن و تجربه خاص و بی نظیری را به دست آورند. در ادامه مقاله از جاذبه های گردشگری باکو و هند می خواهیم به دیدنی های کشور هند بپردازیم.

121 124904 pollution taj mahal colour white yello2

تاج محل

این بار می خواهیم شما را با یکی از معروف ترین و زیباترین اماکن دیدنی هند آشنا کنیم. تاج محل یکی از بناهای تاریخی و معروف در جهان می باشد که به دستور شاه جهان به دست باتجربه ترین معماران بنا شده است. تاج محل به عنوان نهایت ستایش عشق شناخته می شود و این بنا به منظور یادبودی از همسر از دست رفته جهان  شاه ساخته شده است. زیبایی و خیره کنندگی تاج محل در حدی می باشد که سبب جذب گردشگران و مسافران انبوهی به سوی خود شده است و شایان به ذکر است بسیاری از مسافران ورودی به کشور هند به قصد بازدید از تاج محل سفر می کنند. تاج محل از جاذبه های گردشگری هند یکی از بناهای تاریخی الهام بخش اسطوره ها بوده و مدت زمان ساخت این بنا به 16 سال انجامید که سال های 1632 تا 1648 را در بر میگیرد. برای طراحی و ساخت این بنا از طراحی های قبر همایون، قبر اعتمادالدوله و گور امیر الهام گرفته اند و با استفاده از مرمر های سفید و سنگ های نیمه قیمتی منبت شده نیز بنایی باشکوه و خیره کننده ای را ایجاد کرده اند. چرا با تور هند سفر باتو مسافرت کنیم؟

واراناسی

واراناسی با داشتن قدمت طولانی یکی از مقدس های هند به شمار می آید که از سنت قدیمی تر بوده و حتی بر اساس باور بسیاری از افسانه ها نیز قدیمی تر می باشد. واراناسی در حاشیه رود گنگ واقع شده است و برای بسیاری از مردم کشور هند علاوه بر جاذبه گردشگری و دیدنی از مقدسات شناخته می شود. 3 دین اصلی این کشور در این شهر به وجود آمده و شهر ادیان هند می باشد. گردشگران و مسافرانی که علاقه مند هیجان و ماجراجویی هستند می توانند با در اولویت قرار دادن این شهر در میان جاذبه های هند سفری به یاد ماندنی و شگفت انگیزی را تجربه کنند. ان شهر در مقایسه با سایر شهرهای هند از پیوند عمیق با مذهب و ارزش های فرهنگی بهره مند می باشند و بر باورها و عقاید خود به شدت پایبند هستند واراناسی از جاذبه های گردشگری باکو و هند بوده و مقصد تفریح بسیاری از گردشگران می باشد.