ضرورت بازی برای کودکان، تاثیر مثبت بر خواب

منبع: نی نی بان

108

1398/6/26

12:00


خبرگزاری مهر: بررسی ها نشان داده که بهترین ورزش برای کودکان بازی است و کودکانی که به اندازه کافی ورزش می کنند بهتر می خوابند.


کودکانی که به اندازه کافی و مناسب بازی می کنند وضعیت جسمی بهتری داشته- بهتر می خوابند و حتی از نظر روحی نیز کمتر دچار مشکل و اختلال می شوند.

 

به عقیده کارشناسان ورزش برای کودکان و حتی نوجوانان می تواند شامل بازیهایی نظیر فوتبال – شنا- دوچرخه سواری و دویدن است زیرا در این ورزش ها سه  رکن اصلی که شامل قدرت تحمل بدن است در دویدن و انعطاف پذیری و کشش در انواع بازی ها تقویت می شود.

 

شاید به همین دلیل  بزرگسالان با یک دقیقه دویدن ضربان قلبی به مراتب سریعتر داشته باشند و تنفس شان دچار مشکل شود اما کودکان به دلیل عادت به دویدن و بازی دچار چنین مشکلاتی نمی شوند  .

 

با توجه به آمار کودکان به طور متوسط روزانه 3 ساعت تلویزیون تماشا می کنند . اما مقدار ورزش توصیه شده برای آنها در قبال این 3 ساعت 5 ساعت می باشد که از این 5 ساعت باید حداقل 5/1 ساعت آن شامل حرکات سریع در راه رفتن و پیاده روی باشد تا تمام عضلات و ماهیچه ها را درگیر کند.

 

برای رسیدن به این منظور نباید فعالیتها و بازیهای سالم کودکان را محدود کرد. زیرا با این کار انرژی آنها تخلیه نمی شود و دچار انواع مشکلات جسمی و روحی خواهند شد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو