طرز تهیه املت فریتاتا یک ایتالیایی محبوب

طرز تهیه املت فریتاتا یک ایتالیایی محبوب


منبع: آرگا

142

1398/6/26

14:09


املت فریتاتا از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که طرز تهیه آن بسیار ساده و سبک می باشد این املت ایتالیایی دارای طعم خاص و مزه ایده آلی برای خانواده های ایرانی است. در ادامه مطلب با طرز تهیه املت فریتاتا همراه ما باشید.

طرز تهیه املت فریتاتا علاوه بر سادگی، خاص و خوشمزه می باشد که ایتالیایها از این غذای خوشمزه و لذیذ بیشتر استفاده می کنند این غذای خوشبو و خوش طعم را می توانید در کمترین زمان و فرصتی که دارید برای شام مهمانان خود درست کنید

فریتاتا از نوع غذاهای ایتالیایی می باشد که بیشتر مردم ایران هم با ذائقه ی آنها هماهنگ هستند و می توانند این غذای خوش طعم را در میان وعده های خود، صبحانه و شام سرو نمایند.

دستوری ساده برای املت فریتاتا

طرز تهیه املت فریتاتا

فریتاتا از غذا و خوراکی های مهم ایتالیا محسوب می شود که تهیه شده از تخم مرغ، گوشت، سبزیجات، پنیر و پاستا که بیشتر شبیه به کوکو می باشد اما تفاوت آن در این است که فریتاتا در فر پخت می شود. همچنین این املت ایتالیایی با طعم ریحان و پنیر یکی از مشهورترین صبحانه های ایتالیا محسوب می شود. این املت را با توجه به سلیقه ی خود می توانید از انواع سبزیجات هم کمک بگیرید. املت یک واژه فرانسوی (omelette) می باشد و خود ایتالیایی ها به آن چیزی که به املت ایتالیایی فریتاتا شهرت یافته «فریتاتا» (Frittata) می گویند. در ادامه مطلب با طرز تهیه املت فریتاتا با ما همراه باشید.

دستور پخت املت فریتاتا

مواد لازم برای تهیه املت فریتاتا

  • تخم مرغ                                  ۴ عدد
  •  شیر                                       نصف لیوان
  •  پنیر سفید سفت                       ۱۰۰ گرم
  •  گوجه فرنگی                            ۴ عدد کوچک
  •  فلفل کاپایا                               ۲ عدد
  •  سیر                                      ۱ حبه
  •  ریحان تازه                               ۳ تا ۴ ساقه
  •  روغن زیتون                             ۳ قاشق غذاخوری
  •  فلفل سیاه                             نوک قاشق چای خوری
  •  نمک                                     به مقدار لازم

تهیه بی نظیر املت فریتاتا

دستور پخت املت فریتاتا

ابتدا تخم مرغ و شیر را در ظرف مناسبی ریخته و به خوبی با همزن برقی هم بزنید تا سبک شود سپس فلفل کاپیای خرد شده، پنیر سفید سفت مکعبی خرد شده، برگ های ریحان تازه ریز شده همراه با فلفل سیاه و نمک به موادتان اضافه کنید و همه این ها را به خوبی مخلوط و یکدست کنید تابه ای را انتخاب کنید که در فرتان جای بگیرد سپس مواد را در ظرف یا تابه ای مناسب ریخته و روی شعله قرار دهید سیر خرد شده را همراه با گوجه فرنگی که از وسط به دو قسمت تقسیم کرده ایم را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه در آن تفت می دهیم گوجه فرنگی ها را از تابه بیرون آورده و مخلوط تخم مرغی خود را به تابه اضافه کنید و در تابه را می بندیم و اجازه دهید به مدت ۵ الی ۶ دقیقه پخت شود بعد زیر اجاق را خاموش کنید و گوجه ها را روی املت نیمه آماده خود می چینیم و تابه را به مدت ۵ دقیقه درون فر می گذاریم البته از قبل دمای فر خود را روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

روش تهیه املت فریتاتا

املت فریتاتا غذایی لذیذ و خوش طعم می باشد امیدواریم از طرز تهیه املت فریتاتا نهایت لذت و استفاده را برده باشید و بتوانید خوشمزه ترین املت فریتاتا را برای خانواده یا مهمانتان درست کنید و آخر هفته ای خوب و خوشی را در کنار خانواده تان سپری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو