همکاری سامسونگ با گوگل و برنامهنویسان اندروید برای توسعه تجربه کاربری گلکسی فولد

منبع: فوت و فن

188

1398/6/26

17:00


همکاری سامسونگ با گوگل و برنامهنویسان اندروید برای توسعه تجربه کاربری گلکسی فولد

شرکت سامسونگ با ارائه گلکسی فولد، نسلی جدید از گوشی‎های هوشمند را ایجاد کرد. عرضه این گوشی آغاز عصری جدید در فناوری موبایلی است و به همین دلیل این شرکت با شرکای خود و جامعه برنامه‎نویسان اندروید همکاری می‎کند تا تجربه‎ کاربری جدید و کاملی را برای دستگاه‌های تاشو ایجاد کند.

تلاش برای طراحی این تجربه نرم افزاری روی گلکسی فولد در سطح چارچوب از آوریل سال ۲۰۱۸ آغاز شد. در این مسیر، سامسونگ یک UX کاملا جدید تولید کرده و در همکاری با شرکت گوگل تلاش کرد پشتیبانی کامل سیستم عامل اندروید از آن را فراهم کند.

ای‎اس چانگ، رییس بخش نرم‎افزار و هوش مصنوعی سامسونگ موبایل می‎گوید «ما صرفا نسل جدید یک وسیله سخت‎افزاری را عرضه نکرده‎ایم بلکه در حال همکاری با شرکای اصلی خودمان هستیم تا با طراحی و عرضه یک تجربه موبایلی جدید، اکوسیستمی را ایجاد کنیم که امکان دسترسی کاربر به بهترین اپلیکیشن‌ها و خدمات را فراهم کند. با تلفیق UX فراگیر و یک رابط کاربری جدید، می‎توانیم تجربه‌ای روان را به شکل نوآوری نرم‏افزاری در اختیار کاربر قرار دهیم».

از زمان معرفی نمایشگر Infinity Flex در کنفرانس SDC 2018، سامسونگ و گوگل آزمایشگاه‌هایی را در سراسر جهان، از سئول تا مانتن ویو و پکن، ایجاد کردند تا بتوانند با شرکای خود و برنامه‌نویسان همکاری کرده و آنها را ترغیب کنند تا اپلیکیشن‌ها و خدمات‎شان را به شکلی بهینه برای گلکسی فولد و اکوسیستم اندروید آزمایش و عرضه کنند. در کنار این تلاش، سامسونگ تغییراتی را هم در اندروید ۱۰ خود داد تا امکان تغییر اندازه صفحه، از سرگیری اجرای همزمان چند برنامه را بهتر کرده و با بروزرسانی امولاتور اندروید، از حرکت روی چند نمایشگر به شکلی بهتر پشتیبانی کند، این کارامکان بهینه‎سازی برای ورود به عصر آینده با دستگاه‎های تاشو را فراهم کرد. در حال حاضر مجموعه‎ای از اپلیکیشن‎های آشنا و محبوب در میان کاربران اندروید به شکلی بروزرسانی شده تا تجربه‎ای فراگیر و تاشو را روی گلکسی فولد سامسونگ در اختیار کاربر قرار دهد.

سگر کامدار، مدیر محصول اندروید در شرکت گوگل می‎گوید «ما در کنار شرکایمان در حوزه اکوسیستم مانند سامسونگ، فرصت پیدا کردیم تا یک تجربه‌ کاربری کاملا جدید را عرضه کنیم که می‎تواند نوع استفاده ما از گوشی همراه را متحول کند. ما از همکاری نزدیک با تیم سامسونگ و جامعه برنامه‎نویسان اندروید برای تضمین بهترین تجربه کاربری از اپلیکیشن‌ها و خدمات محبوب روی گلکسی فولد، لذت بردیم»

صدها اپلیکیشن برای گلکسی فود بهینه‎سازی شده که شامل خدمات شرکای اصلی مانند آمازون پرایم ویدیو، App in the Air، فیسبوک، iHeartMedia، مایکروسافت، اسپاتیفای، توییتر، VSCO و غیره می‎شود.

بی‏ای وینستون، مدیر فناوری شرکت آمازون می‎گوید« ما از همکاری با سامسونگ برای ایجاد امکان دسترسی کاربران پرایم ویدیو به برنامه‎های موردعلاقه‌شان روی گلکسی فولد بسیار خوشحالیم. عرضه پرایم ویدیو روی گلکسی فولد روشی نوین برای تجربه سریال‌های آمازون را در اختیار کاربران قرار خواهد داد».

بایرام آناکوف، مدیرعامل شرکت App in the Air می‎گوید «شرکت ما روند مسافرت را ساده و کارآمد می‎کند. مشارکت ما با گلکسی فولد سامسونگ هم نشان دهنده تعهد ما به توسعه فناوری‎ از طریق دستگاه‎های نوآور و عرضه خدمات به جامعه نوآوران، انسان‌های خلاق و کارآفرین‎هایی است که در میان مخاطبان ما قرار دارند. همکاری ما با سامسونگ به ایجاد یک اکوسیستم فراگیرتر از خدمات برای کاربران‎مان کمک می‎کند. ما از این مشارکت با برندی در این سطح از اعتبار بسیار خوشحالیم».

مارک شدروف، معاون توسعه تجارت فیسبوک می‎گوید «خیلی خوشحالیم که مشارکت خودمان را با سامسونگ و از طریق حمایت از تلاش آنها برای ایجاد یک تجربه کاربری نوآورانه، توسعه می‏دهیم. گلکسی فولد جدید سامسونگ پتانسیل آغاز عصری جدید در حوزه طراحی را دارد، وی افزود دیدن موقعیت‌های جدیدی که دستگاه‎های تاشو برای کاربران فراهم می‌سازند بسیار هیجان‎انگیز خواهد بود».

با قابلیت‎های جدیدی مانند App Continuity و Multi-Active روی گلکسی فولد سامسونگ، شما می‏توانید به شکلی بی‎سابقه کارهایی مانند مرور اینترنت، تماشای محتوا، ارتباط با دیگران و انجام هم‎زمان چند کار را تجربه کنید. با استفاده از گلکسی فولد می‎توانید براحتی بین نمایشگر جلویی دستگاه و نمایشگر اصلی جابجا شده و چند اپلیکیشن‎ را بصورت همزمان روی نمایشگر اصلی ۷٫۳ اینچی اجرا کنید. به این ترتیب روش کار و بازی در حال حرکت برای شما متحول خواهد شد.

این اپلیکیشن‎ها و خدمات برتر در کنار بسیاری موارد دیگر اکنون در اکوسیستم اندروید برای گلکسی فولد، در فروشگاه‎های گوگل پلی استور و گلکسی استور عرضه شده‎اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو