درمان خانگی منافذ باز پوست صورت

درمان خانگی منافذ باز پوست صورت


منبع: زیبامون

203

1398/6/26

18:35


درمان منافذ باز صورت به روش های خانگی را در این پست با زیبامون ببینید.

درمان خانگی منافذ باز پوست صورت

چربی طبیعی پوست را منافذ به پوست می دهند که پوست را لطیف و مرطوب می کند ولی این امر در زمانی که منافذ باز و یا مسدود باشند افرایش پیدا می کند. کسانی که پوست چربی دارند نسبت به افرادی که پوست خشک دارند بیشتر منافذ باز دارند. مخصوصا در پوست اطراف بینی  این منافذ مشاهده می شوند. این منافذ باز می توانند زیبایی پوست را بگیرند و حتی با آرایش هم قابل مشاهده باشند. برای رسیدن به یک پوست سالم و یک دست با پاک کردن کردن صحیح آرایش، مرطوب کردن و آبرسانی باعث حفظ تعادل در پوست شویم و به درمان این منافذ کمک کنیم. از دلایل ایجاد منافذ باز به می توان به استرس، ژنتیک، آرایش مداوم و زیاد، سن بالا، استفاده از محصولات نامرغوب بهداشتی و آرایشی، چربی، تغییرات هورمونی در دوران بارداری، یائسگی و بلوغ اشاره کرد. در ادامه زیبامون به درمان خانگی این منافذ می پردازد، با ما همراه باشید.

 

درمان منافذ باز صورت

 

درمان خانگی منافذ صورت با عسل

عسل با داشتن خواص دارویی، ضد باکتری و مغذی درمان بخش است و برای سلامت پوست بسیار عالی است. عسل مقادیر بالایی پتاسیم را داراست که باکتری های منافذ را از بین می برد. از طرفی ماست هم منبع خوب اسید لاکتیک است که پوست و منافذ را تمیز می کند. ترکیب عسل و ماست را بر روی پوست خود بزنید و سپس با آب بشویید.

درمان خانگی منافذ با سفیده ی تخم مرغ

سفیده ی تخم مرغ با داشتن آنزیم هایی که به جوانسازی پوست کمک می کند و همچنین اسید آمینه، می تواند منافذ را از بین ببرد. سفیده را بر روی صورت خود بزنید و سپس با کاغذی بافت دار بپوشانید. بعد از خشک شدن کاغذ آن را از روی صورت خود بردارید. این ماسک تمامی ناخالصی های پوست را از بین می برد و عمیقا تمیز و پاک می کند. این روش در کم کردن حفره های منافذ بسیار موثر است.

یخ در درمان منافذ موثر است

یخ، گردش خون را تحریک می کند و راه حل خوبی برای درمان سریع منافذ باز صورت است. پوست خود را تمیز کنید و یک تکه یخ را به مدت 5 تا 10 ثانیه بر روی پوست مالش دهید. برای گرفتن نتایج موثر تر می توانید درون ظرف یخ آب لیمو و گوجه فرنگی بریزید و سپس یخ ها را به صورتتان بزنید. افرادی که مننژیت و سینوزیت دارند از این درمان استفاده نکنند.

 

درمان منافذ با یخ

درمان منافذ صورت با اسکراب روغن زیتون و شکر

دو قاشق غذا خوری شکر را با یک قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق غذا خوری روغن زیتون ترکیب کنید و ماسک را به مدت 20 تا 30 دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید سپس با آب سرد صورتتان را بشویید.

درمان منافذ باز صورت با بادام

چند بادام را با چند قطره آب لیمو مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید سپس با آب سرد صورتتان را بشویید. بادام دارای خواص ترمیم کنندگی پوست است و منافذ باز را کاهش می دهد.

درمان منافذ باز صورت با خاک رس

دو قاشق غذا خوری خاک رس را با شیر و عسل ترکیب کنید و بعد 10 تا 15 دقیقه ماندن بر روی پوست با آب سرد بشویید. این ماسک پوست را تقویت می کند و منافذ باز را کاهش می دهد.

درمان منافذ باز با گلاب و آب خیار

چند قطره گلاب را با آب خیار ترکیب کنید و به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست خود بزنید. این ترکیب منافذ باز را کاهش می دهد و خیار با داشتن سیلیکا باعث بهبود بافت پوست می شود و به زیبایی پوست کمک شایانی می کند.

درمان خانگی منافذ باز با جوش شیرین

دو قاشق جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و به مدت 5 دقیقه بر روی پوست به صورت دورانی ماساژ دهید، سپس با آب سرد بشویید. جوش شیرین یک عامل ساینده است و چربی بیش از حد و آلودگی های پوست را از بین می برد.

 

درمان منافذ باز صورت

 

مطالب پیشنهادی:

نوشیدنی های ضد پیری

ماسک روشن کننده ی پوست خانگی

ماسک ضد لک با اثر فوری + دستور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو