آب هویج و فواید سلامتی آن

آب هویج و فواید سلامتی آن


منبع: زیبامون

229

1398/6/26

19:18


برای آشنایی با خواص و فواید آب هویج برای سلامت بدن، حتما این بخش از زیبامون رو مطالعه کنید.

آب هویج و فواید سلامتی آن

وقتی صحبت از خواص و فواید هویج می شود همه به یاد خاصیت این سبزی خوش رنگ برای تقویت بینایی و حفظ سلامت چشم ها می افتند! اما در حقیقت هویج دارای فواید سلامتی خیلی زیادی برای بدن بوده و دارای ارزش غذایی فوق العاده بالایی هست. 

توصیه میشه در کنار خوردن هویچ، از نوشیدن آب هویج هم غافل نشوید! در ادامه با زیبامون همراه باشید و با خواص و فواید آب هویج برای سلامت بدن بیشتر آشنا شوید!

 

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی

از آنجایی که هویج حاوی مقادیر خیلی زیادی از بتاکاروتن و ویتامین A هست، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک میکنه و زمانی که سیستم ایمنی بدن قوی باشه، قلب نیز قوی خواهد بود. محتوای ویتامین A موجود در آب هویج یک مراقب خیلی خوب برای قلب هست و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

 

آب هویج برای کاهش استرس

استرس و اضطراب تاثیر خیلی زیادی در بر هم زدن آرامش دارند و لازم هست که کارهایی رو برای کاهش استرس انجام بدید. آب هویج حاوی پتاسیم خیلی خوبی هست که در کاهش استرس و اضطراب موثر بوده و توصیه میشه که این نوشیدنی سالم رو در موقعیتهای استرس زا بنوشید!

 

آب هویج

 

آب هویج برای حفظ سلامت دهان و دندان

حفظ سلامت و دهان و دندان یکی از کارهای مهمی هست که باید روزانه به آن توجه داشت تا همیشه دندان های تمیز، سالم و سفید داشته باشیم. اگر تمایل دارید سلامت دندان های خود را دو چندان کنید و از طولانی شدن مشکلات مربوط به دندان ها جلوگیری کنید، توصیه میشه که روزانه یک لیوان آب هویج بنوشید. آب هویج نه تنها باعث تحریک لثه و تولید بزاق بیشتر در دهان می شود بلکه تاثیر خیلی خوبی در حفط استحکام دندان ها نیز دارد.

 

آب هویج برای کاهش کلسترول بد

رژیم غذایی سرشار از چربی های بد و ناسالم باعث افزایش سطح کلسترول بد در بدن می شوند. از آنجایی که آب هویج دارای چربی صفر و مقادیر خیلی زیادی پتاسیم هست، میتونه در کاهش کلسترول بد نقش بسیار مهمی داشته باشه. 

 

آب هویج برای کند کردن روند پیری

افزایش سن امری کاملا طبیعی هست و برای تمام افراد اتفاق می افته اما نکته ای که وجود داره این هست که میشه با روش های سالم و موثری روند پیری رو کندتر کنیم! نوشیدن روزانه آب هویج یکی از این روشهای موثر هست و به دلیل دارا بودن مقدار زیادی بتاکاروتن به شما کمک میکنه تا روند پیری کندتری داشته باشید. 

 

هویج و آب هویج

 

آب هویج برای جلوگیری از کم خونی

آب هویج یکی از نوشیدنی های سالم و سرشار از آهن هست که تاثیر خیلی خونی در جلوگیری از کم خونی داره. پس نوشیدن آب هویج رو حتما در برنامه غذایی روزانه خودتون داشته باشید.

 

آب هویج برای کنترل دیابت

نوشیدن آب هویج یکی از روشهای ساده و ارزان قیمت برای کنترل دیابت هست. این نوشیدنی سالم حاوی مواد کربوهیدارت کم و مواد غیر نشاسته ای بوده و از آنجایی که از درجه GI خیلی پایینی برخوردار هست میتونه از بروز قند خون شدید جلوگیری کنه.

 

آب هویج برای افزایش شیر مادران

از دیگر فواید شگفت انگیز آب هویج، افزایش شیر مادران هست و توصیه میشه که مادران شیر ده از نوشیدن آب هویج غافل نشوند.

 

خواص آب هویج

 

آب هویج برای سم زدایی از بدن

سم زدایی یکی از کارهای لازم و ضروری هست و کمک میکنه تا بدن تمیزتر و سالم تری داشته باشیم. از آنجایی که آب هویج سرشار از مواد مغذی و سالم هست میتونه جز انتخاب های خیلی خوب برای سم زدایی و پاکسازی بدن باشه و همچنین به بدن در حفظ تعادل سطح اسیدی و قلیایی نیز کمک میکنه.

 

آب هویج برای تقویت استخوان ها

آب هویج یک منبع خیلی خوب از ویتامین K هست و به همین دلیل برای حفظ سلامت و تقویت استخوان ها بسیار مفید خواهد بود. ویتامین K یکی از ویتامین های ضروری و لازم در بدن برای ساخت پروتئین هایی هست که کمک میکنند تا کلسیم بهتر جذب بدن شود. زمانی کلسیم به خوبی جذب شود، استخوان ها نیز قوی تر خواهند بود.

 

آب هویج مفید برای درمان آنفولانزا

بهترین راه برای درمان و مقابله با آنفولانزا داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل هست و از آنجایی که آب هویج حاوی مقادیر خیلی خوبی از ویتامین C هست میتونه در درمان و یا جلوگیری از آنفولانزا تاثیر خیلی خوبی داشته باشه.

 

مطالب پیشنهادی:

خواص تخم شربتی برای سلامت بدن، پوست و مو

این تغییرات در بدن را باید جدی بگیرید!

فواید بلوبری برای زیبایی پوست و سلامت بدن

توصیه هایی برای کاهش استرس و افزایش شادی در زندگی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو