چند نوشیدنی برای پاکسازی کلیه‌ها که طبیعی و موثر هستند

منبع: فرزند

154

1398/6/26

20:19


چند نوشیدنی برای پاکسازی کلیه‌ها که طبیعی و موثر هستند

کلیه‌ها اندام‌های کوچکی هستند که نقش بسیار مهمی در حفظ سلامتی‌تان ایفا می‌کنند.

کلیه‌ها بخشی از مجاری ادراری هستند که وظیفه‌شان تصفیه‌ی خون است.

آن‌چه کلیه‌ها از خون تصفیه می‌کنند، به صورت ادرار از بدن خارج می‌شود. بنابراین حفظ سلامتی و پاکسازی کلیه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اگر تا به حال به سنگ کلیه مبتلا شده باشید، حتما به خوبی قدر سلامتی کلیه‌های‌تان را می‌دانید. درد دفع سنگ کلیه را به درد زایمان تشبیه کرده‌اند. شاید این درد به اندازه‌ی درد زایمان نباشد، ولی وضعیتی فوق‌العاده ناخوشایند ایجاد می‌کند.

عفونت کلیه نیز بیماری بسیار خطرناکی است. هم‌چنین، سرطان کلیه سالانه جان حدود ۱۴۰۰۰ نفر را می‌گیرد، و هر سال، ۶۳۹۹۰ نفر نیز به این سرطان مبتلا می‌شوند.

بنابراین، بهتر است با مصرف نوشیدنی‌های سالم و مفیدی که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم، به کلیه‌های‌تان کمک کنید تا با سلامت و قدرت به انجام وظیفه‌شان بپردازند. در حقیقت، می‌توانید مواد اصلی این نوشیدنی‌ها را در حیاط خانه‌تان پرورش دهید و از نوشیدنی تازه و سالم آن‌ها لذت ببرید.

دمنوش (چای) قاصدک

قاصدک گیاهی است بسیار دوست‌داشتنی که مخصوصا کودکان از دیدنش خوشحال می‌شوند؛ ولی آیا می‌دانستید این گیاه منبع غذایی سالم و مفیدی نیز به شمار می‌رود؟ کل بخش‌های گیاه قاصدک قابل خوردن هستند؛ این گیاه خصوصا برای کلیه‌ها بسیار مفید است.

دمنوش قاصدک منبع بسیار خوبی برای ویتامین A، مجموعه‌ی ویتامین B، ویتامین‌های C و D، آهن، پتاسیم، و روی (زینک) است. این دمنوش خاصیت ادرارآوری دارد (باعث افزایش ادرار می‌شود) و پتاسیمی را که توسط ادرار از بدن خارج می‌شود، جبران می‌کند.

در طب سنتی بومیان آمریکایی از قاصدک برای درمان بیماری کلیه استفاده می‌شود. این دمنوش دارای خاصیت ضد التهابی است و می‌تواند سنگ‌های کلیه را از بین ببرد. پیش از مصرف این دمنوش با پزشک مشورت کنید، و فقط در یک دوره‌ی یک ماهه از آن استفاده کنید.

آب چغندر

آب چغندر با آب لبو یک نوشیدنی فوق‌العاده برای پاکسازی کلیه است و هم‌چنین، وضعیت سلامت کبدتان را نیز بهبود می‌بخشد. آب چغندر سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برند؛ به علاوه، چغندر میزان اسیدی ادرار را نیز افزایش می‌دهد.

این مسئله باعث خروج کلسیم از کلیه‌ها، و کاهش احتمال تشکیل سنگ‌های کلیه می‌شود. چغندر به پاکسازی خون کمک می‌کند، و از این طریق، به کلیه‌ها نیز کمک می‌کند که وظیفه‌شان را به خوبی انجام دهند.

با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید به دستورالعمل‌های مختلفی برای تهیه‌ی نوشیدنی‌های حاوی آب چغندر دست پیدا کنید؛‌از ترکیب چغندر با لیمو و زنجبیل گرفته تا ریحان و هندوانه.

دمنوش زنجبیل

زنجبیل جزء ادویه و چاشنی‌هایی است که فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارند. پژوهش‌های علمی نیز فواید زنجبیل را برای سلامتی تایید کرده‌اند. این ماده‌ی غذایی می‌تواند رادیکال‌های آزاد را از بین ببرد و التهاب مربوط به بیماری کلیوی را کاهش دهد.

زنجبیل را، بدون آن‌که پوستش را بگیرید، به خوبی بشویید و داخل آب داغ بیندازید، درب ظرف آب داغ را بپوشانید و اجازه دهید زنجبیل به مدت ۵ دقیقه یا بیش‌تر داخل آب دم بکشد. اگر می‌خواهید این دمنوش کمی شیرین باشد، مقدار اندکی عسل نیز به آن اضافه کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

این دمنوش می‌تواند به درمان سرفه و تسکین ناراحتی‌های معده، از قبیل تهوع حاملگی کمک کند. هم‌چنین، دمنوش زنجبیل می‌تواند سطوح کلسترول را پایین بیاورد و با عفونت‌ها نیز مبارزه کند.

دمنوش گزنه

گزنه نوعی گیاه دارویی است که از لحاظ طب سنتی و گیاهی قدمت بسیاری دارد. گفته می‌شود گزنه باعث کاهش التهاب می‌شود و سرشار از آنتی‌اکسیدان است. استفاده از گزنه در بسیاری از کشورهای اروپایی برای درمان امراض کلیه تایید شده است.

از آن‌جا که گزنه دارای خاصیت ادرارآوری است، به خروج باکتری‌ها از مجاری ادراری کمک می‌کند. برای کمک به پاکسازی کلیه‌ها با همراه یک فنجان دمنوش گزنه یک لیوان آب اضافه نیز میل کنید.

گزنه ممکن است باعث بروز حساسیت شود؛ از این رو، زنان باردار نباید از نوشیدنی‌های حاوی گرنه استفاده کنند.

آب لیمو

بیش‌تر آدم‌ها از آب لیمو برای کاهش چربی بدن و پاکسازی کبد استفاده می‌کنند. آب لیمو و پرتقال حاوی اسید سیتریک هستند که به خروج از کلسیم از کلیه‌ها کمک می‌کند، و از این طریق از تشکیل سنگ‌های کلیه پیشگیری می‌کند. آب چهار الی پنج عدد لیمو را داخل حدود یک لیتر آب خنک بریزید و بنوشید.

حتما از آب لیموی تازه استفاده کنید، زیرا آب لیموهای موجود در فروشگاه‌های مواد غذایی حاوی مقداری زیادی قند اضافه هستند، و هم‌چنین، فرایند پاستوریزه کردن نیز بسیاری از مواد مغذی موجود در آن را از بین می‌برد.

آب کرنبری

آب کرنبری یکی از نوشیدنی‌های محبوبی است که معمولا به عنوان درمان موثری برای عفونت‌های مثانه شناخته می‌شود. عفونت‌های مثانه و مجاری ادراری بیماری‌های ناخوشایندی به شمار می‌روند.

عفونت‌های کلیوی نیز که به دلیل انتقال باکتری‌ها از مجاری ادراری به کلیه‌ها به وجود می‌آیند، می‌توانند بسیار خطرناک و مهلک باشند. هم‌چنین، آب کرنبری می‌تواند از بروز سنگ کلیه پیشگیری کند.

آب کرنبری را به همراه سایر آب میوه‌ها یا به صورت کنسانتره مصرف نکنید؛ آب خالص کرنبری ممکن است بسیار ترش باشد، بنابراین، آن را می‌توانید با آب رقیق کنید.

دمنوش زردچوبه

زردچوبه یکی دیگر از انواع ادویه و چاشنی‌هایی است که خواص شگفت‌انگیزی برای سلامتی به همراه دارد. زردچوبه عامل ضد التهابی قدرتمندی است که می‌تواند التهاب ناشی از بیماری مزمن کلیوی را کاهش دهد. به علاوه، زردچوبه می‌تواند سندرم نشت روده را متوقف کند؛ این بیماری نیز در اثر التهاب مزمن ایجاد می‌شود.

زردچوبه فشار خون را نیز پایین می‌آورد؛ فشار خون دومین عامل اصلی ایجاد بیماری کلیوی است. از آن‌جا که دمنوش زردچوبه کارکرد کبد را نیز بهبود می‌بخشد، به عنوان عامل فوق‌العاده‌ای برای پاکسازی کلیه شناخته می‌شود.

نتیجه
هر یک از نوشیدنی‌هایی طبیعی که در این مقاله به عنوان عاملی برای پاکسازی کلیه معرفی کرده‌ایم، فواید دیگری نیز برای سلامتی به همراه دارند. با مصرف این نوشیدنی‌ها از فواید بی‌نظیرشان برای سلامتی بهره‌مند خواهید شد.

به علاوه، هم‌زمان با مصرف این نوشیدنی‌ها، باید سبک زندگی‌تان را نیز بهبود ببخشید تا بیش از پیش از کلیه‌های‌تان محافظت کنید. مصرف سیگار، الکل، و کافئین می‌توانند به کلیه‌های‌تان آسیب برسانند. فشار خون و قند خون‌تان را همیشه کنترل کنید. هم‌چنین، کلسترول خون‌تان را پایین بیاورید و در صورت لزوم، وزن‌تان را نیز کاهش دهید.

کلیه‌های اندام‌های بسیار مهمی در بدن هستند که وظیفه‌ی بسیار مهمی را بر عهده دارند. با کمک نوشیدنی‌های سالم و مفیدی که در این مقاله به شما معرفی کرده‌ایم، به کلیه‌های‌تان کمک کنید تا از درد سنگ کلیه و مصائب ناشی از عفونت مجاری ادراری و کلیه‌ها در امان باشید.

منبع: بازده

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو