رنگ کردن مو با قهوه، یک روش خانگی و بی ضرر برای تغییر رنگ مو

منبع: بیتوته

174

1398/6/27

11:11


رنگ کردن مو با قهوه، یک روش خانگی و بی ضرر برای تغییر رنگ مو



رنگ کردن مو با قهوه

قهوه، در موهای تیره، هایلایت قرمز و قهوه ای دلنشینی می‌سازد

 

رنگ موها به دو گروه رنگ موی شیمیایی و رنگ موی گیاهی تقسیم میشوند که تنوع رنگ موهای شیمیایی نسبت به رنگ موهای طبیعی بیش تر است. از دیرباز خانم‌ها موهای خویش را با رنگ موهای طبیعی مانند دارچین، قهوه و... رنگ می کردند. رنگ موی طبیعی با قهوه از اقسام رنگ موهای زیبا و جذاب است که میتوانید با کمک این رنگ موی طبیعی موهای تیره و یا روشن خویش را رنگ بزنید.

امروزه استفاده از اقسام رنگ موهای شیمیایی در بین خانم های ايراني، رواج بسياري داشته است. رنگ کردن موها، در عین زيبايي که میتواند براي خانم‌ها بهمراه داشته باشد، باعث آسیب دیدگی موی آنها هم ميشود . رنگ کردن مو با قهوه یکی از روش های طبیعی براي تغيير رنگ مو های سر است که علاوه بر تیره کردن موها، خاصیت پوشانندگی مو های سفید و تقویت آنها را هم دارد.

 

درصورتی که تمایل دارید که با کمک قهوه موهایتان را رنگ بزنید جالب است بدانید که قهوه روی موهای تیره و روشن رنگ متفاوتی ميدهد . در ادامه این مطلب شیوه های رنگ زدن موها با رنگ مو طبیعی با قهوه را به شما دوستان اموزش می دهیم.

 

قهوه، در موهای تیره، هایلایت قرمز و قهوه ای دلنشینی می سازد و میتواند موهای سفید را هم بپوشاند. براي رنگ کردن موهای تان به قهوه این مقاله را از دست ندهید.

 

چگونه با قهوه موهایم را رنگ کنم؟ 

قهوه نوشیدنی دل پذیری است، صبح ها هنگامی که از خواب بیدار می شویم ما را سرحال ميکند . همچنين قهوه میتواند هرچه براي شاداب و بیدار کردن مو احتیاج هست را هم آماده کند.

 

قهوه، در موهای تیره، هایلایت قرمز و قهوه ای دلنشینی می سازد و میتواند موهای سفید را هم بپوشاند. همچنين میتوانید به وسیله یک مخلوط ساده قهوه که عاری هر گونه مواد شیمیایی یا غیرطبیعی است، به موهایتان درخشندگي و شکل و قیافه ی جدیدی ببخشید.

  

روش اول "رنگ مو با قهوه"

1 - کاسه بزرگی را در سینک ظرفشویی قرار دهید.

2- قهوه ی خنک شده را در کاسه بریزید.

3- موهایتان را به طور کامل شانه کنید.

4- سرتان را در کاسه فرو ببرید، و از فنجانی براي آغشته کردن تمام موهایتان به قهوه استفاده نمایید.

5- به وسیله انگشتانتان یا یک شانه، قهوه را از ریشه تا نوک موهایتان به خورد مو دهید.

6- با استفاده از یک فنجان، 5 بار قهوه را از کاسه بیرون آورده و روی موهایتان بریزید.

7- آب اضافی موهایتان را در سینک گرفته و خوب بچلانید.

8- قبل از آبکشی موهایتان 15 دقیقه صبر کنید. میتوانید موهایتان را به بالا جمع نموده تا از چکیدن قهوه جلوگيري کنید. ولی موهایتان را در حوله یا روسری نپیچید، به دلیل آن که قهوه را بخود جذب ميکنند .

9- مویتان را آب کشي نموده، خشک نمایید و مانند همیشه مدل دهید.

 

رنگ کردن مو با قهوه, روش رنگ کردن مو با قهوه, طریقه رنگ کردن مو با قهوه

طریقه رنگ کردن مو با قهوه

 

روش دوم رنگ کردن مو با قهوه :

در فرمول رنگ موی طبیعی زیر قهوه با مخلوطی از ماده های ترکیب شده است این رنگ مو براي موها با جنس ها و رنگ های مختلف متفاوت است. درصورتی که شما موهای نازکی دارید و موهایتان خيلي زود رنگ می گیرد موهایتان بعد از رنگ کردن با این ماده های طبيعي رنگ طلایی بخود می گیرد. درصورتی که ساقه موهایتان کلفت هست و همچنين موهای شما دیر رنگ می گیرد بعد از رنگ زدن با این فورمول طبیعی موهایتان طلایی تیره خواهد شد.

 

مواد لازم

قهوه:یک بسته

بابونه:یک قاشق

سدر:یک قاشق

قطره رزماری:چند قطره

تخم مرغ:یک عدد 

 

اکسیدان گیاهی( ميزان اکسیدان مورد نیاز براي این رنگ موی طبیعی به پرپشتی موهای شما بستگی دارد نسبت به این که چه قدر موهای شما پرپشت است به ازای هر یک بسته قهوه به یک قاشق غذاخوری اکسیدن گیاهی نیازمند هستید).

 

رنگ کردن مو با قهوه و مواد طبیعی

تمامی ماده های ذکر شده را داخل یک ظرف پلاستکی با یکدیگر مخلوط کنید و بعد مخلوط قهوه و مواد طبیعی را به موهایتان بزنید و پس از حدود 20 تا 30 مکث موهایتان را با کمک آب بشویید و بعد خشک کنید.

 

رنگ کردن مو با قهوه, روش رنگ کردن مو با قهوه, طریقه رنگ کردن مو با قهوه

رنگ کردن مو با قهوه

 

روش سوم رنگ کردن مو با قهوه 

 

مواد لازم

قهوه

نرم کننده

 

1- یک تا دو فنجان قهوه ارگانیک و طبیعی دم کنید، توجه کنید که قهوه باید طبیعی و ارگانیک باشد. قهوه های غیر ارگانیک حاوی قدری مواد افزودنی و شیمیایی هستندکه در قهوه های ارگانیک وجود ندارد. این ماده های افزودنی امکان دارد خاصیت آنرا تغيير دهند و نتيجه چیزی که میخواهید ، نباشد. همچنين براي تیره تر شدن موها میتوانید از قهوه ی تیره یا اسپرسو استفاده کنید.

 

نکته:براي دم کردن قهوه، از روش فوري استفاده نکنید تا خواص و رنگ آن کاملاً مورد استفاده قرار گیرد. بعد بگذارید کاملاً خنک شود.

 

2- دو فنجان قهوه دم شده را با دو قاشق غذاخوری نرم کننده مو و اکسیدان مخلوط کنید و به آنها یک قاشق غذاخوری پودر قهوه ارگانیک هم اضافه کنید. درصورتی که موهایتان بلند است، تمام این نسبت ها را دو برابر کنید. شما هر مدل نرم کننده ی مو را نی توانید با قهوه مخلوط کنید ولی نرم کننده های قوی تر تاثیر بیشتری خواهند داشت.

 

3- این مخلوط را در حمام به روی موهایتان بمالید. جلوی یک آیینه بایستید و پس از این که موها را به قهوه اغشته کردید، تمام موها را با شانه ی دانه درشت بین تار های مو پخش کنید تا جایی از موها بدون قهوه نماند. این مخلوط باید یک ساعت روی موها بماند تا اندکی خشک شود.

 

4- پس از یک ساعت، موهایتان را با آب بشویید. توجه داشته باشید که موهایتان را شامپو نکنید. کاملاً موها را آبکشی کنید تا از قهوه پاک شود.

 

_ درصورتی که از شست و شوی سرتان با قهوه، تفاوتی که توقع داشتید حاصل نشد، براي چند روز متوالی این کار را تکرار کنید. بعضی مواقع، رنگ های طبیعی تأثیر کم و لطیف تری دارند و باید چند بار آنها را بکار برد تا رنگ مناسب بدست بیاید.

 

_ درصورتی که موهای شما بلوند پلاتینه است، شست و شوی سرتان با قهوه میتواند تأثیری فوري داشته و موهایتان را خيلي زیبا کند. ولی اول این کار را با دسته ی کوچکی از موهایتان انجام دهید و نتيجه ی آنرا ببینید.

 

_ پیش از رنگ کردن موهایتان با مواد طبیعی قدری از این مواد را روی پوست بازویتان قرار دهید و درصورتی که بدنتان قرمز شد یا جوش های ریزی در آن پیدا شد بهتر است از این مواد استفاده نکنید.

 

_ قبل از رنگ کردن موهایتان با مواد طبیعی مقداری از این مواد را روی پوست بازویتان بگذارید و اگر بدنتان قرمز شد یا جوش های ریزی در آن پیدا شد بهتر است از این مواد استفاده نکنید .

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو