آخرین وضعیت بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده گلستان

64

1398/6/27

15:35


آخرین وضعیت بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده گلستان

سلامت نیوز: استاندار گلستان با اشاره به اینکه تقریبا کار تعمیر واحدهای مسکونی سیل‌زده به پایان رسیده است، گفت: دغدغه فعلی ساخت 7400 واحد مسکونی است که تاکنون برای ساخت 6486 واحد مسکونی سیل‌زده در بانک‌ها انعقاد قرارداد صورت گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از استانداری گلستان، دکتر هادی حق شناس در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان، اظهار کرد: واحدهایی که تاکنون با آنان عقد قرارداد برای ساخت انجام نشده یا دچار مشکلات حصر وراثت هستند یا در حاشیه رودخانه‌ها بوده‌اند و یا مشکلاتی را با میراث فرهنگی دارند که تلاش داریم هرچه زودتر این مسائل نیز رفع شود.

وی افزود: از بین واحدهای عقد قرارداد شده تاکنون پی کنی 5057 واحد، فنداسیون 3663 واحد، اسکلت 2146 واحد، سقف 751 واحد و دیوار چینی 472 واحد انجام شده و تلاش داریم قبل از آغاز فصل سرما بخش عمده از این منازل مسکونی تحویل داده شوند.

استاندار گلستان با بیان اینکه 30 خانواده هنوز در چادر ساکن هستند، گفت: این افراد در اولویت قرار دارند و تلاش داریم تا پایان مهر منازل آنان را آماده کرده و تحویل دهیم.

حق شناس در ادامه با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید، یادآور شد: 326 مدرسه استان در جریان سیل آسیب دیده بود که 280 مدرسه نیازمند بهسازی بود که خوشبختانه کار تعمیر آن به پایان رسید.

وی گفت: 24 مدرسه استان 100 درصد تخریب شده بود که از این تعداد 17 مدرسه در حال ساخت است و مناقصه هفت مدرسه نیز برگزار شده است. هیچ دانش‌آموزی اول مهر بدون مدرسه نخواهد بود و تلاش داریم 11 مدرسه در حال ساخت را ظرف ماه های مهر و آبان به بهره‌برداری برسانیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو