روش نگه داری و تکثیر بنت قنسول و اصول پرورش آن

روش نگه داری و تکثیر بنت قنسول و اصول پرورش آن


منبع: آرگا

114

1398/6/27

18:31


در متن زیر با شیوه تکثیر بنت قنسول آشنا خواهید شدو بنت قنسول از گل های بسیار زیبا می باشد که شیوه نگهداری آن بسیار ساده می باشد.

روش نگه داری و تکثیر بنت قنسول و اصول پرورش آن

گیاه بنت قنسول گیاهی زیباست که روش نگهداری از آن بسیار ساده می باشد. این گل نزدیک کریسمس گل می دهد به همین دلیل نام دیگر آن گل کریسمس می باشد. در ادامه مطلب زیر روش تکثیر بنت قنسول را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

نگهداری و پروش گل بنت قنسول

در کشور آمریکا از گیاه بنت قنسول برای تزیین دکوراسیون جشن کریسمس استفاده می شود. ۱۲ دسامبر روز ملی بنت قنسول در آمریکاست. تکثیر بنت قنسول در هر زمانی از سال قابلیت انجام شدن دارد. قلمه زنی بنت قنسول در شهریورماه موجب می شود تا گیاه کوتاه تر و پر پشت تری داشته باشید.

تکثیر بنت قنسول

شیوه تکثیر بنت قنسول

برای تکثیر بنت قنسول از روش قلمه زنی استفاده کنید. قلمه این گیاه باید از شاخه چوبی یک ساله این گیاه باشد. این گیاه دارای شیره می باشد که برای کودکان مضر است بنابراین برای جلوگیری از خروج شیرابه انتهای این گیاه را در ماسه فرو ببرید و یا به زغال چوب آغشته کنید. رعایت نکات زیر برای قلمه زنی این گیاه ضروری می باشد:

  • انتهای ساقه بنت قنسول باید با یک چاقوی تیز بریده شود.
  • پودر هومون ریشه زایی کمک می کند تا قلمه ها سریع تر ریشه دار شوند.
  • قلمه ها باید در گلدانی با دهانه ۶ سانتی متر که حاوی ماسه است قرار گیرند.
  • بین ۵ تا ۷ هفته زمان نیاز است تا قلمه های بنت قنسول ریشه دار شوند.

عکس گل یلدا

آسیب های گل بنت قنسول

  • ریزش برگ ها: کمبود خاک نیتروژن مهم ترین دلیل این اتفاق است. ضعف ریشه ها، آبیاری بیش از حد، بیماری های ریشه و مصرف زیاد کودهای شیمیایی نیز موجب ریزش برگ ها می شود.
  • ریزش برگ های پایینی: اصلی ترین دلیل ریزش برگ های پایینی کمبود آب می باشد.
  • سوختگی کنار برگ: کودهایی که بنیان آمونیوم دارند موجب می شوند بنت قنسول دچار کمبود کلسیم شود و در نتیجه در برگ هایش سوختگی ایجاد شود.

شیوه نگهداری از بنت قنسول

امیدوارم در قسمت تکثیر بنت قنسول توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم. از همراهی شما بی نهایت سپاس گزاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو