بهترین دیدنی های ملبورن دومین شهر پرجمعیت استرالیا

بهترین دیدنی های ملبورن دومین شهر پرجمعیت استرالیا


منبع: آرگا

141

1398/6/27

20:35


شهر ملبورن یکی از شهرهای مهم در استرالیا است و به دلیل نزدیکی به بندر خلیج فیلیپ یک کلان شهر دیدنی است. دیدنی های ملبورن می تواند توجه هر گردشگری را به خود جلب کند و هر ساله گردشگران زیادی به این شهر سفر می کنند.

بهترین دیدنی های ملبورن دومین شهر پرجمعیت استرالیا

یکی از جاذبه های دیدنی که در بیشتر کشورهای دنیا می توانند علاقه مندان زیادی را به خود جلب کنند دیدنی های مدرن و به روز هستند که در اغلب کلان شهرهای دنیا به ویژه ملبورن دیده می شوند. این شهر دارای ساختمان های باشکوهی است که بسیاری از آن ها به مجتمع های تجاری تبدیل شده اند و بی شک یکی از دیدنی های ملبورن محسوب می شوند اما جاذبه های دیدنی شهر ملبورن تنها به این جاذبه ها ختم نمی شود بلکه می توانید در این شهر از موزه های تاریخی و دیدنی های طبیعی دیگری نیز دیدن کنید.

دیدنی های ملبورن در کشور استرالیا:

ملبورن یکی از شهرهای بزرگ در استرالیا است به همین دلیل بیشتر جاذبه های دیدنی در این شهر وجود دارند که از تنوع زیادی نیز برخوردار هستند. بسیاری از این جاذبه ها ساخته دست بشریت است که از جمله ان ها می توان به رستوران ها و مراکز خرید لوکس و مدرن اشاره کرد.

 

زمین کریکت ملبورن:

یک استادیوم ۱۰۰ هزار نفری که در سال ۱۸۵۳ ساخته شده است و در المپیک ۱۹۵۶ به عنوان یکی از استادیوم های اصلی برگزار کننده مراسم شناخته شده است. و به دلیل اینکه خاستگاه اصلی تست های کریکت است بسیار شهرت دارد یکی دیگر از دیدنی های ملبورن که در این استادیوم دیده می شود گالری استرالیایی و موزه المپیک است که در زمینه های ورزشی اقدامات مهمی را انجام داده است.

مکان های دیدنی ملبورن

گالری ملی ویکتوریا:

این گالری یکی از قدیمی ترین گالری های هنری در استرالیا است و در آن بیش از ۶۸ هزار مجموعه هنری نگهداری می شود که در دو بخش مجزا حفاظت شده اند. بخشی از این مجموعه در خیابان سنت کیلدا واقع شده است و بخشی دیگر از آن نیز در میدان فدراسیون قرار دارد و محلی برای نگهداری آثار بومی و قدیمی استرالیایی است.

دیدنی های ویژه ملبورن

پیاده روهای طاق دار:

پیاده روهایی که محل مناسبی برای قدم زدن هستند و با طاق های زینتی خود توجه گردشگران زیادی را جلب می کنند این پیاده رو در خیابان کالینز واقع شده است و زمین های آن نیز با استفاده از موزاییک ساخته شده اند. در مسیر گذر از این پیاده رو می توانید از دیدنی های زیادی لذت ببرید که چایخانه هوپتون یکی از این جاذبه ها است.

پیاده روی ملبورن

کلبه کاپیتان کوک:

یکی دیگر از دیدنی های ملبورن کلبه کاپیتان کوک است این کلبه در حقیقت زادگاه کاپیتان جیمز کوک بوده است که در باغ های فیتزروی قرار دارد یکی از جذابیت هایی که این کلبه برای گردشگران دارد قدمت آن است که نشان دهنده زندگی ماجراجویان دریانورد است و آشنایی با داستان های این افراد می تواند برای هر فردی جذابیت داشته باشد.

آشنایی با دیدنی های ملبورن

داک لندز:

یکی از جدیدترین محوطه ها در ملبورن که یک دهکده حومه ای در کنار آب ها است این منطقه دارای ساختمان های بلند زیادی است و اطراف آن نیز از کافه ها و رستوران ها پر شده اند. مناظر بالای این منطقه بسیار دیدنی هستند به ویژه زمانی که از چرخ و فلک عظیم آن بالا می روید. جالب است بدانید که رد این منطقه استادیومی برای بازی های یخی وجود دارد و از دیگر جذابیت های آن نیز می توان به بازرهای هنری و قدیمی اشاره کرد. این ویژگی ها داک لندز را به یکی از بهترین مکان های دیدنی ملبورن تبدیل کرده است.

دیدنی های شهر ملبورن

باغ وحش ملبورن:

یکی دیگر از دیدنی های ملبورن که دارای مساحت ۲۲ هکتار است و در سال ۱۸۶۲ ساخته شده است در این باغ وحش ۳۲۰ گونه از حیوانات نگهداری می شوند که از بهترین و مجهزترین امکانات برای نگهداری آن ها استفاده می گردد. یکی از بخش های جالب در این باغ وحش بخش دهکده سنتی است که توجه خیلی ها را به خود جلب می کند. پناهگاه اورانگوتان که شامل خانه های درختی حیوانات است نیز از بخش های دیگر این باغ است.

دیدنی های خاص ملبورن

برج یوریکا:

این برج در سال ۱۸۵۴ ساخته شده است و از دیدنی های ملبورن است که در دوران طغیان یوریکا بنا شده است این برج غول پیکر ۹۱ طبقه دارد این آسمان خراش دارای تاج طلایی و قاب های تزیینی است جذابیت آن نیز به حدی است که به قصر طلایی شناخته شده است. بخش عمومی این برج در طبقه ۸۸ واقع شده است که به اسکای دک شناخته می شود و در بخشی از این برج نیز می توانید با بازدید از اج که یک قسمت شیشه ای و بیرونی از ساختمان نهایت لذت را ببرید این قسمت مرتفع و شیشه ای همیشه برای بازدیدکنندگان با ترس همراه است.

برج مرتفع ملبورن

میدان فدراسیون:

این میدان در سال ۲۰۰۲ ساخته شده است و ملبورنی ها آن را به دو بخش تبدیل کرده اند که آن را به یکی از دیدنی های ملبورن تبدیل کرده است. دلیل دو بخشی شدن این میدان این است که برخی از ملبورنی ها به این میدان علاقه دارند و در مقابل برخی دیگر از آن متنفر هستند.

بناهای قدیمی ملبورن

از دیگر دیدنی های ملبورن نیز می توان به باغ گیاه شناسی سلطنتی، کرانه جنوبی و مرکز هنری ملبورن اشاره کرد که هر یک گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند و دارای جذابیت زیادی هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو