کاهش ۳۰ درصدی تماشاگران سینما نسبت به تابستان ۹۷

منبع: آی سینما

122

1398/6/27

20:35


کاهش ۳۰ درصدی تماشاگران سینما نسبت به تابستان ۹۷

آی سینما: در حالی که بهای بلیت سینما امسال بین ۲۰ تا ۳۰ درصد گران‌تر شد و حداکثر افزایش قیمت به پردیس‌های سینمایی تعلق داشت، کل فروش فیلم‌ها در گیشه تابستان امسال حتی به سه ماه تابستان سال گذشته نرسید.

از آنجا که بیشتر درآمد گیشه از پردیس‌های سینمایی به دست می‌آید، حالا می‌توان به این نتیجه رسید که سینمای ایران در تابستان امسال حدود ۳۰ درصد تماشاگران خود را در قیاس با تابستان سال ۹۷ از دست داده است.

مجموع فروش تابستان امسال گیشه تا ۲۷ شهریور به عدد ۶۲ میلیارد و ۴۴۹ میلیون تومان رسیده، در حالی که در سه ماه تابستان سال گذشته جمع کل درآمد گیشه ۶۲ میلیارد و ۵۸۹ میلیون تومان بود. حتی اگر در چهار روز باقیمانده تابستان امسال مجموع فروش گیشه به عدد سال قبل برسد، با احتساب افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت می‌توان به این نتیجه رسید که تعداد تماشاگران فیلم‌ها در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

اما اگر فروش گیشه تابستان را با بهار امسال مقایسه کنیم، نتیجه ناامید کننده‌تر است. مجموع فروش گیشه بهار ۹۸ حدود ۱۱۳ میلیارد و ۵۷۸ میلیون تومان بود. فروش گیشه تابستان حدود ۵۱ میلیارد تومان کمتر شده و اگر تعداد تماشاگران را در نظر بگیریم، با افت بیش از ۴۵ درصدی مواجه می‌شویم.

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید که سینماگران مدام از آن صحبت می‌کنند، وضعیت گیشه هشدار دهنده است. تجربه اکران پاییز در سال‌های اخیر و ترکیب فیلم‌های باقیمانده در صف اکران نشانه بهبود وضعیت نیست و احتمالا امسال گیشه سینما از نظر تعداد تماشاگر آمار بدی به جا می‌گذارد.

9410

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو