تناسب اندام در بارداری، چند ورزش عالی

منبع: نی نی بان

178

1398/6/28

02:25


مادر شدن سخت است و در عین حال لذت بخش و برای بیشتر خانم ها یک تغییر بزرگ در زندگیشان. مطلب امروز ما درباره ی خانم های ورزشکار در شرف مادر شدن است. از طرفی می خواهید ظاهر و تناسب اندام تان را حفظ کنید و از طرفی هم بارداری محدودیت هایی برایتان ایجاد کرده است.

۱- تمرین سنگین غدقن است. فقط پیاده روی و آرام دویدن
مخصوصا اگر دونده ی حرفه ای نیستید سعی کنید در این دوران پیاده روی کنید و نهایتا کمی ورجه وورجه و از دویدن خودداری کنید. پیاده روی باعث افزایش اندروفین خون می شود و این پیاده روی تنها تمرینی است که تا روز آخر بارداری می توانید انجام دهید.

۲- شنا کنید
از ورزش های روی آب مثل موج سواری و .. بپرهیزید ولی بدانید که شنا کردن در این دوران خوب است. بهترین ایروبیک برای شما است و بهترین قوی کننده ی مفاصل بعلاوه اینکه مهم نیست کودک دلبند شما چقدر وزن شما را افزایش داده است زیرا روی آب مثل پر قو روان خواهید بود.

۳- وزنه برداری نکنید. از ماشین های مکانیکی وزنه برداری استفاده کنید
به جای پریدن و گرم کردن و برداشتن وزنه های سنگین از ماشین های موجود در باشگاه ها استفاده کنید. یک مربی خصوصی اختیار کنید و از او در این باره کمک بگیرید.

۴- دوچرخه سواری ممنوع است
دوچرخه سواری به خودی خود خوب است ولی مهم است که شما کجا را برای این کار انتخاب کرده اید. خیابان های شلوغ و راننده های بی حوصله و زمین های پر از چاله چوله می تواند برای کودک شما خطرناک باشد. به جای آن کلاس های ایروبیک امن ترین راه برای تقویت پاهای شما به همراه یک مربی هستند.

۵- ورزش های مربوط به شکم انجام ندهید
بگذارید واضح تر بگویم، همه ی ورزش های شکمی را که قرار است به پشت دراز بکشید تا آن ها را انجام دهید را حذف کنید مثل دراز و نشست، دوچرخه، دراز و نشست برعکس و… به جای آن ها از تمرین هایی مثل خم شدن روی زانو ها، درازو نشست ایستاده و امثال آن را انجام دهید. این ها درد کمر شما را آرام می کنند.

۶- یوگای سخت انجام ندهید
از کلاس های یوگای با دمای بالا و کلاس هایی که قرار است در آن ها به پشت دراز بکشید برای کودک مضر هستند. یوگای Hatha که در پست های اخیر به آن اشاره کردیم برای شما بسیار فوق العاده است زیرا که برای تنفس و انعطاف بدن شما بسیار مناسب است. ماهیچه ها را قوی و درد پشت شما را آرام می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو