آتش‌سوزی در ارتفاعات دالاهو مهار شد

منبع: برترین ها

78

1398/6/28

15:14


معاون سیاسی امنیتی فرماندار دالاهو گفت: آتش سوزی ارتفاعات کوه "بیمار" پشت روستای هوکانی از توابع بخش مرکزی این شهرستان که از روز گذشته در این منطقه شعله ور شده بوده ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد امروز به طور کامل مهار شد.

خبرگزاری ایرنا: معاون سیاسی امنیتی فرماندار دالاهو گفت: آتش سوزی ارتفاعات کوه "بیمار" پشت روستای هوکانی از توابع بخش مرکزی این شهرستان که از روز گذشته در این منطقه شعله ور شده بوده ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد امروز به طور کامل مهار شد.

مریم اکبری افزود: این آتش سوزی که از حوزه استحفاظی شهرستانهای سرپل ذهاب و گیلانغرب به منطقه دالاهو سرایت کرده بود که بلافاصله تدابیر لازم با تشکیل شورای هماهنگی مدیریت بحران برای اعزام نیروها و امکانات و ادوات اطفای حریق در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: شب گذشته نیز مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه و فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی استان در شهرستان دالاهو حضور یافتند و در جلسه ستاد مدیریت بحران که در راستای مهار آتش و اتخاذ تدابیر لازم تشکیل شد، شرکت کردند و با اعزام نیروهای مردمی و اطفای حریق و مدیریت بحران و همچنین امکانات و ادوات لازم، خوشبختانه راس ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد آتش‌سوزی مهار شد.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار دالاهو اظهار داشت: به منظور جلوگیری از شعلهور شدن مجدد آتشسوزی در ارتفاعات کوه بیمار نیروهای مدیریت بحران و همچنین نیروهای ارتش هم اکنون در منطقه حضور دارند و محل وقوع حریق تحت کنترل است.

اکبری با قدردانی از تلاش تمام نیروها و عوامل مهار آتشسوزی در شهرستان، اضافه کرد: همچنین تلاش بخشدار و معاون عمرانی فرماندار و پیگیریهای لحظهای فرماندار با وجود حضور در همایش سراسری فرمانداران در مشهد مقدس در امر مهار آتش قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: در مجموع در نتیجه آتش سوزی در این ارتفاعات ۱۲ هکتاراز مراتع مشجر منطقه در آتش سوخت که تمام تلاش مجموعه شهرستان و مدیران استانی مرتبط، جلوگیری از سرایت آتش به دیگر ارتفاعات بود که خوشبختانه با وجود سخت گذر بودن منطقه به طور کامل مهار شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو