کیانو ریوز و "جان ویک" رکورد زدند

منبع: ایران آرت

278

1398/6/28

22:07


"جان ویک ۳" پرفروش‌ترین فیلم لاینزگیت در شبکه‌ن مایش خانگی در پنج سال گذشته شد.

ایران آرت: فیلم اکشن "جان ویک: بخش ۳ – پارابلوم" استودیوی لاینزگیت از اواخر ماه آگست تاکنون بیش از ۳ میلیون نسخه در شبکه‌ی نمایش خانگی فروخته و به پرفروش‌ترین عنوان استودیو در پنج سال گذشته و پس از انتشار "هانگر گیمز: زاغ مقلد ۱" در سال ۲۰۱۴ تبدیل شده است.

قسمت سوم "جان ویک" رکورد فروش "جان ویک ۲" را طی سه روز پشت سر گذاشت. دیسک‌های بلو-ری و دی‌وی‌دی "جان ویک ۳" از ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور ماه) عرضه شده بودند.

به گزارش 30نما، "جان ویک ۱" در سال ۲۰۱۷ در بازارهای جهانی بیش از ۸۹ میلیون دلار نفروخت، اما استودیو پتانسیل تبدیل شدن فیلم به چندگانه را با فروش بالای آن در شبکه‌ی نمایش خانگی به درستی تشخیص داد. "جان ویک ۲" انتظارات استودیو را برآورده ساخت و ۹۲ میلیون دلار در بازارهای داخلی و ۱۷۱.۵ میلیون دلار در سراسر دنیا فروش کرد. قسمت سوم حتی عملکرد بهتری داشت و ۱۷۱ میلیون دلار در داخل و ۳۲۱ میلیون دلار در سایر نقاط جهان فروخت و رکوردی نزدیک به دو برابر قسمت پیشین ثبت کرد.

"جان ویک ۳" در تابستان امسال که مملو از عناوین پرخرج استودیوی دیزنی بود موفق عمل کرد و در حال حاضر هشتمین فیلم پرفروش بازار آمریکا و ششمین فیلم پرفروش تابستان به شمار می‌آید. لاینزگیت گزارش داده است که فروش "جان ویک ۳" در شبکه‌ی نمایش خانگی فراتر از انتظارات آن‌ها بوده و رکوردی به جای گذاشته که با فیلم‌های اکشن ۲۵۰ میلیون دلاری در بازارهای داخلی قابل مقایسه است.

موفقیت "جان ویک ۳" یادآور ایامی است که استودیوها حساب ویژه‌ای بر روی فروش شبکه‌ی نمایش خانگی باز می‌کردند. با ظهور عصر دیجیتال، استودیوهای بزرگ عموماً از فروش پایین عناوین خود پس از اکران فیلم ناراضی بودند. آنان سعی کرده‌اند هریک شبکه‌ی اینترنتی مخصوص خود را راه اندازی کنند و فیلم‌های‌شان را به صورت انحصاری در آن منتشر کنند.

"جان ویک ۴" ۲۱ می ۲۰۲۱ (جمعه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) در آمریکا اکران می‌شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو