ویژگی های یک لاک خوب + تشخیص لاک اصل از تقلبی

ویژگی های یک لاک خوب + تشخیص لاک اصل از تقلبی


منبع: ستاره

211

1398/6/29

11:36


غلظت لاک، قلموی خوب و یکدست بودن مایع از ویژگی‌ های یک لاک خوب است. با توجه به بوی لاک، شیشه و حتی قیمت آن می‌توان تقلبی یا اصل بودن لاک را تشخیص داد.

ویژگی های یک لاک خوب + تشخیص لاک اصل از تقلبی

 

ستاره | سرویس آرایش و زیبایی - برای خرید لاک، باید تصور درستی از ویژگی‌ های یک لاک خوب داشته باشید و بتوانید لاک اصل را از لاک تقلبی تشخیص دهید. همه خانم‌ها دوست دارند دستانی زیبا و جذاب داشته باشند، به همین دلیل به لاک زدن ساده یا کاشت ناخن متوسل می‌شوند تا بتوانند جلوه‌گری دست‌های خود را دوچندان کنند. اما همان‌طور که می‌دانید، هر لاک ناخنی آن‌‌قدر کیفیت بالایی ندارد که بتواند به این نیاز بانوان پاسخ دهد. از این رو ما قصد داریم در این مطلب به معرفی و بررسی ویژگی‌ های یک لاک خوب بپردازیم، لاک ناخنی که می‌تواند به خوبی روی ناخن شما نشسته و آنچه که مد نظر دارید را به نمایش بگذارد.

 

ویژگی‌ های یک لاک خوب

هنگامی که به یک فروشگاه و مغازه مخصوص لوازم آرایش پا می‌گذارید، احتمالا با دنیایی از لاک‌های رنگی مواجه می‌شوید که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و می‌توانند به راحتی شما را نسبت به خریدشان وسوسه نماید. اما بهتر است قبل از وسوسه شدن، ویژگی‌های یک لاک خوب را به یاد داشته باشید تا بتوانید از خریدهای بیهوده جلوگیری نمایید. اما ملاک‌های تشخیص یک لاک خوب کدامند؟

۱. غلظت لاک

یکی از مهم‌ترین موارد در ویژگی‌های یک لاک خوب، غلظت آن است. هنگام خرید باید به غلظت لاک توجه داشته باشید. اگر لاک مورد انتخاب شما، رقیق باشد، حین استفاده روی ناخن پخش شده و در نتیجه پوشش زیبا و جذابی ایجاد نمی‌کند. از طرف دیگر غلظت بسیار بالای لاک سبب ایجاد لایه‌های لخته‌ای شکل روی ناخن خواهد شد که این برجستگی‌ها، چندان جذاب به نظر نمی‌رسند. پس لاکی را انتخاب نمایید که غلظت مناسبی دارد.

ویژگی‌ های یک لاک خوب

۲. قلموی لاک

مورد دیگری که باید به آن توجه نمایید، قلموی لاک است. یکی از ویژگی‌ های یک لاک خوب، داشتن قلمویی است که نرم باشد و بتواند تنها با دو یا سه بار حرکت، تمامی سطح ناخن را از رنگ پوشش دهد. همچنین یک قلموی خوب نباید اثری از خود روی ناخن به جا بگذارد. پس حین امتحان کردن لاک روی ناخن، به این مورد حتما توجه نمایید. البته توجه داشته باشید که رشته موهای قلم لاک، باید به اندازه‌ای محکم باشند که حین استفاده، کنده نشوند و روی لاک خوشرنگی که روی ناخن خود زده‌اید، جای نگیرند!

۳. یکدست بودن لاک

شاید برای شما هم پیش آمده که حین امتحان کردن لاکی، دریافته باشید که پس از خشک شدن، روی ناخن شما آثاری از حباب و خطوط ناصاف پدید آمده است. یک لاک خوب پس از خشک شدن، سطحی کاملا یکدست و صاف و به دور از هرگونه حباب و نقطه‌ای روی ناخن شما پدید می‌آورد.

یکدست بودن لاک از ویژگی های یک لاک خوب

۴. براق بودن

درست است که برخی از لاک‌هایی که امروز در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند، لاک‌های کدر و مات هستند، اما توجه داشته باشید که این لاک‌ها به دلیل نوع ساختی که دارند روی ناخن کدر می‌شوند و شیشه‌های مات دارند. اگر این دسته از لاک‌ها را فاکتور بگیریم، یکی دیگر از ویژگی‌ های یک لاک خوب، براق بودن آن است. پس حین خرید و امتحان کردن لاک، حتما این موضوع را مد نظر قرار دهید.

حتما ببینید: رنگ لاک برای پاییز؛ معرفی ۲۱ رنگ جذاب و زیبا


تشخیص لاک تقلبی از اصل

علاوه بر موارد فوق، شما می‌توانید با در نظر داشتن این نکات، به راحتی لاک اصل از تقلبی را تشخیص دهید:

۵. بوی لاک

یکی از مهم‌ترین مواردی که به شما کمک می‌کند تا لاک اصل را از تقلبی تشخیص دهید، بوی آن است. لاک‌های تقلبی که بعضا با عنوان اصل به فروش می‌رسند، بوی بسیار بد و زننده‌ای دارند، به گونه‌ای که با یک بار باز کردن درب لاک، به راحتی به این موضوع پی خواهید برد.

۶. شیشه‌های لاک

تنها ماده شیمیایی لاک نیست که باید باکیفیت باشد، بلکه در برندهای معتبر و اصل، از شیشه‌های لاک مرغوبی استفاده می‌شود تا به راحتی شکسته نشده و محتویات آن به بیرون نریزد. از سوی دیگر تولیدکنندگان معتبر، به زیبایی ظاهری و ویترین محصول خود نیز اهمیت می‌دهند.

تشخیص لاک تقلبی از اصل

 

۷. قیمت‌های بسیار پایین و تخفیف‌های زیاد

توجه داشته باشید که هرگز برندهای بسیار باکیفیت، قیمت‌های ارزان باورنکردنی ندارند. پس بهتر است ویژگی‌های یک لاک خوب را قربانی بازی‌های روانی قیمت نکنید.

 

سخن پایانی

شاید تا چند سال گذشته، انتخاب یک لاک رنگی، کار چندان سختی به نظر نمی‌رسید، چرا که تولید کننده‌ها اندک بودند و خبری از این میزان تنوع نبود. اما هم‌اکنون می‌توان گفت که امروزه انتخاب کمی دشوار شده است. به همین دلیل باید همواره ویژگی‌های یک لاک خوب را به یاد داشته باشید تا بتوانید در میان این همه تنوع و گستردگی، باکیفیت‌ترین خرید را تجربه نمایید.

توجه کنید که یک لاک خوب، می‌تواند زیبایی دستان شما را دو چندان کند، در حالی که با خرید یک لاک نامرغوب و بی‌کیفیت، ترجیح خواهید داد که آن را از روی ناخن‌های خود پاک نمایید. متاسفانه این روزها شاهد فروش لاک‌های تقلبی با عنوان لاک‌های اصل و باکیفیت هستیم؛به همین دلیل خوب است ضمن توجه به نحوه صحیح مانیکور ناخن پیش از لاک زدن، ویژگی‌ های یک لاک خوب را که در بالا به آن‌ها اشاره نمودیم به خاطر سپرده و با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر، سلامتی ناخن‌ها و زیبایی آن‌ها را حفظ نمایید. با همه این اوصاف به شما پیشنهاد می کنیم مطلب «عوارض لاک ناخن؛ شاید هرگز دیگر لاک نزنید!» را نیز مطالعه کنید و از افراط در مصرف لاک بپرهیزید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو