روغن زیتون برای پوست: این روغن طبیعی برای صورت معجزه ‌می‌کند

منبع: نت نوشت

164

1398/6/29

18:04


روغن زیتون برای پوست

هزاران سال است که مزایای روغن زیتون برای پوست شناخته شده و بشر از آن به عنوان یک جادوی زیبایی استفاده می‌کند. بیشتر محصولات آرایشی بهداشتی مدرن نیز از این روغن بهره مند می‌شوند و از خواص روغن زیتون برای پوست استفاده می‌کنند.

روغن زیتون از محبوب‌ترین روغن‌های نباتی در سراسر دنیا محسوب می‌شود. نه تنها به دلیل خواصی که برای سلامت و زیبایی پوست دارد، بلکه عطر و طعم لذت بخش آن نیز خواص بی شماری برای سلامتی انسان در بر دارد. شاید ماساژ بدن و صورت با این روغن برای تمامی افراد راحت و امکان پذیر نباشد.

اما این کار می‌تواند خواص اسیدهای ارگانیک و آنتی اکسیدانی بالایی را به پوست برساند. در سراسر جهان روغن زیتون برای پوست یکی از بهترین روغن‌ها برای لطافت و زیبایی این قسمت مهم از بدن است که به روش‌های مختلف از آن استفاده می‌شود.

روغن زیتون برای پوست

روغن زیتون خام را می‌توان در محصولات آرایشی ارگانیک، کرم‌ها و مرطوب کننده‌ها استفاده کرد

روغن زیتون خام را می‌توان در محصولات آرایشی ارگانیک، کرم‌ها و مرطوب کننده‌ها استفاده کرد

روغن زیتون به کمک تکنیک‌های مختلفی پردازش و آماده مصرف می‌شود. روغن زیتون خام یکی از بهترین حالات این روغن محسوب می‌شود. چرا که این روغن با توجه به این که در کمترین حالت پردازش شده است حالت خامی دارد و بسیار خالص می‌باشد.

این نوع روغن زیتون بدون این که در معرض مواد افزودنی، سفید کننده‌ها و سایر مواد شیمیایی قرار گیرد، برای مصرف آماده است. استفاده از این نوع روغن جهت پوست به خصوص التهابات پوستی نیز بسیار موثر و مفید خواهد بود.

روغن زیتون خام را می‌توان در محصولات آرایشی ارگانیک، کرم‌ها و مرطوب کننده‌ها استفاده کرد یا این که در ماسک‌های صورت و مو مورد استفاده قرار داد.

با توجه به خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی و همچنین مرطوب کنندگی، روغن زیتون برای پوست صورت یکی از محبوب ترین داروها یطبیعی جهت طیف وسیعی از بیماری‌های پوستی به شمار می‌رود.

با توجه به این که آنتی اکسیدان‌ها از گزینه‌های ضد پیری به شمار می‌روند. روغن زیتون نیز سر شار از آنتی اکسیدان است و جهت تمیز کردن و ضد پیری بسیار موثر عمل می‌کند.

این روغن می‌تواند چین و چروک و لکه‌های قهوه‌ای ناشی از کهولت سن را به خوبی بر طرف می‌کند. این روغن یک پاک کننده بسیار قوی و سالم برای پوست است که در میان دیگر روغن‌ها بسیار موثر تر می‌باشد.

بر طرف کردن چین و چروک

ترکیبات پلیفنولی موجود در روغن زیتون می‌تواند در کاهش استرس اکسیداتیو در تمام بدن موثر باشد.

استرس اکسیداتیو همان التهابات مزمنی است که سبب چین و چروک‌ها در هنگام بالا رفتن سن می‌شود. زمانی که آنتی اکسیدان موجود در این روغن رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد و حتی آن‌ها را خنثی می‌کند می‌تواند به شما کمک کند که سفت شدن و کشیدگی طبیعی پوست را احساس کنید.

روغن زیتون برای پوست رطوبت رسانی می‌کند

روغن زیتون به عنوان یک مرطوب کننده عالی شناخت شده است. زیرا می‌تواند به صورت کاملا عمیق به پوست نفوذ کند. مواد مغذی مهم مانند ویتامین A,E را به لایه‌های مختلف پوست برساند.

این عمل یکی از موثرین گزینه‌ها برای سلامت و شادابی پوست است چرا که پوست به خوبی مرطوب می‌شود و احساس آرامش پیدا می‌کند.

پاک کننده آرایش چشم

ه کمک یک پنبه آغشته شده به روغن زیتون می‌توانید به راحتی و بی درد سر آرایش صورت و حتی آرایش چشم را پاک کنید

به کمک یک پنبه آغشته شده به روغن زیتون می‌توانید به راحتی و بی دردسر آرایش صورت و حتی آرایش چشم را پاک کنید

پاک کردن آرایش و آلودگی‌ها یک روش است که می‌تواند به راحتی به پوست آسیب‌های جدی برساند. چرا که استفاده از روش‌های نامناسب می‌تواند سبب التهابات و یا شکستن بافت پوست شود.

از دیگر روغن زیتون برای پوست این است که شما به کمک یک پنبه آغشته شده به روغن زیتون می‌توانید به راحتی و بی درد سر آرایش صورت و حتی آرایش چشم را پاک کنید.

خواص آنتی باکتریال

پوست بزرگترین ارگان در بدن است که نسبت به انواع بیماری‌ها حساس است. یکی از خواص روغن زیتون برای پوست این است که با استفاده از روغن زیتون خواص ضد باکتریایی طبیعی گسترده می‌شود.

این روغن به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک بسیاری می‌کند و بدن را در برابر انواع بیماری‌ها محافظت می‌کند.

روغن زیتون برای پوست یک محافظ در برابر خورشید است

مطالعات درباره خواص روغن زیتون برای پوست نشان داده است که روغن زیتون قادر به کاهش آسیب‌های اشعه ماوراء بنفش خورشید بر روی پوست است.

مبارزه با استرس اکسیداتیو یکی از خواص بی نظیر روغن زیتون برای پوست است. همچنین حفاظت در برابر اثرات آفتاب سوختگی کمک می‌کند که پوست از آسیب‌های نور خورشید به راحتی دور بماند.

مزایای بسیاری از روغن زیتون برای پوست را در این مقاله مطالعه کردید. درضمن بد نیست بدانید افرادی که دچار حساسیت و آلرژی‌های پوستی هستند به کمک روغن زیتون می‌توانند این مشکل را بر طرف کنند. مشکلاتی مانند خارش و التهابات پوستی نیز به کمک این روغن قابل درمان است.

چگونه روغن زیتون اصل و خالص خریداری کنیم؟

اگر می‌خواهید از روغن زیتون برای پوست استفاده کنید باید روغن اصل باشد. یک مشکل بزرگ با روغن زیتون وجود دارد و آن این است که اکثر روغن‌های زیتون موجود در فروشگاه‌ها اصل نیستند. این روغن‌های به اصطلاح زیتون یا با مواد شیمیایی و یا با روغن‌های ارزان قیمت رقیق شده‌اند. بنابراین با خرید روغن زیتون اصل سلامتی را برای خود و خانواده‌تان به ارمغان بیاورید.

زیتون‌ها پس از شستشو برای خرد شدن و فشرده سازی به یک آسیاب منتقل شده و روغن گیری می‌شوند. پس از اینکه روغن زیتون گرفته شد با دیگر روغن‌های ارزان قیمت رقیق می‌شود.

برای اینکه طعم و عطر روغن خیلی مشخص نباشد از دیگر روغن‌های گیاهی ارزان استفاده می‌شود و برای اینکه رنگ روغن به دست آمده مانند روغن زیتون شود از کلروفیل استفاده می‌کنند. اکثر روغن‌هایی که در فروشگاه‌ها وجود دارند ناخالص هستند.

براساس گزارش مرکز زیتون دیویس و با مطالعه بر روی ۱۸۶ برند مختلف روغن زیتون در فروشگاه‌های ایالات متحده، ۶۹ درصد از روغن‌های زیتون موجود تقلبی بوده اند!

تنها راهی که می‌توانید مطمئن شوید روغنی که خریداری می‌کنید اصل و خالص است این است که آن را از کسانی که اطمینان دارید خریداری کنید. بسیاری از پرورش دهندگان زیتون روغن آن را نیز می‌فروشند. بنابراین احتمال ترکیب و استخراج آن با مواد شیمیایی کمتر است.

بیشتر بخوانید: خواص زیتون: با خواص این میوه قدرتمند و شگفت انگیز آشنا شوید

منبع + +

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو