طرز تهیه حلوای آرد نخودچی با طعم دلپذیر

منبع: آرگا

209

1398/6/30

00:35


طرز تهیه حلوای آرد نخودچی بسیار ساده می باشد، این حلوا یکی از خوشمزه ترین انواع حلو ها می باشد که به راحتی و در مدت زمان کوتاهی می توانید آن را در منزل تهیه کنید.

حلوا انواع مختلفی دارد و در واقع یک نوع دسر معروف ایرانی می باشد که یکی از خوشمزه ترین آن ها حلوای آرد نخود چی است که به دلیل خوشمزه بودن طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است، در ادامه مطلب به شما عزیزان طرز تهیه حلوای آرد نخودچی را آموزش خواهیم داد.

در مطالب قبلی به شما عزیزان طرز تهیه حلوا سه آرد، حلوای نشاسته، حلوای رژیمی و حلوای آناناس را آموزش دادیم در این مقاله شما را با نحوه تهیه حلوای آرد نخودچی  آشنا خواهیم کرد.

دستور تهیه حلوای آرد نخودچی

مواد لازم جهت تهیه حلوای آرد نخودچی

  • آرد نخودچی : ۳۰۰ گرم
  • زنجبیل : یک قاشق مربا خوری
  • پودر قند : ۲۵۰ گرم
  • هل : یک قاشق مربا خوری
  • گردوی خرد شده : نصف لیوان
  • شکلات تیره : ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم
  • روغن یا کره : ۲۰۰ گرم
  • دارچین : به اندازه دلخواه

روش تهیه حلوای آرد نخودچی

طرز تهیه حلوای آرد نخودچی با طعم بی نظیر

در روش تهیه حلوای آرد نخودچی، ابتدا آرد را الک کنید سپس به مدت پانزده دقیقه بر روی حرارت قرار دهید و تفت دهید سپس به آن کره اضافه کنید و دوباره تفت دهید تا آب کره تبخیر شود و به آن هل، پودر قند و زنجبیل اضافه کنید و خوب هم بزنید.

در این مرحله از نحوه تهیه حلوای آرد نخودچی حالا یک سینی مناسب را انتخاب کنید و ته آن را مرطوب سپس روی آن یک کیسه نایلونی پهن کنید و مواد آماده را بر روی نایلون به ضخامت یک الی یک و نیم سانتی متر پهن کنید ، در همین حین که خمیر داغ است شکلات را رنده و بر روی مواد بریزید.

 حالا بر روی شکلات کمی دارچین و گردوی ریز خرد شده بریزید سپس خمیر را به کمک نایلون رول کنید و به مدت پانزده تا بیست دقیقه داخل یخچال به همین صورت قرار دهید.

در مرحله آخر از طرز تهیه حلوای آرد نخودچی حالا به کمک چاقو حلوا را به اندازه های دلخواه برش دهید و داخل سینی بچینید و اجازه دهید حدود یک ساعت هوا بخورد تا ترد و خوشمزه شود، نوش جان

طرز تهیه حلوای آرد نخودچی با طعم عالی

امیدواریم از آموزش نحوه تهیه حلوا آرد نخودچی نهایت لذت را برده باشید و این حلوای خوشمزه را تهیه و نوش جان کنید، اگر تمایل دارید در زمینه دسر و پیش غذا اطلاعات مفیدی کسب کنید می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو