معرفی افراد استثنایی و جالب در جهان (عکس)

معرفی افراد استثنایی و جالب در جهان (عکس)


منبع: تالاب

176

1398/6/30

01:06


معرفی افراد استثنایی و جالب در جهان (عکس)

افراد استثنایی جالب در جهان

افراد استثنایی و باهوش در جهان که با بقیه انسان ها فرق می‌کنند و بدن عجیب و استثنایی دارند آشنا می‌شویم ، در ادامه می توانید با معرفی افراد استثنایی و دیدنی در جهان ما را دنبال نمایید .

 

به گزارش تالاب تمامی انسان ها با هم متفاوت میباشند و گرچه بعضی از ما ویژگی هایي داریم که تنها در درصد اندکی از انسان هاي دیگر دیده می‌شوند.

 

امروز قصد داریم شما را با بعضی از این ویژگی هاي بدنی نادر و متفاوت که ممکن هست شما و درصد کمی از دیگر انسان ها داشته باشید آشنا کنیم.

 

بعضی از این ویژگی هاي منحصر به فرد جنبه ي مثبت دارند و بعضی نیز آنقدر ویژه میباشند که حتی سوپرمن نیز به شما حسادت خواهد کرد.

 

۱- استخوان هاي بی نظیر متراکم

معرفی افراد استثنایی و جالب در جهان (عکس)

محققان با مطالعه ي ژن LRP5 که مسئول رساندن مواد معدنی و آلی به استخوان ها هست دریافته اند که بعضی از جهش هاي ژنتیکی به مریضی هایي منجر خواهد شد که با شکنندگی استخوان همراه خواهند بود. با این وجود نوع دیگری از جهش ژن LRP5 نیز وجود دارد: این جهش چنان تراکمی به استخوان هاي شخص می بخشد که شکستن انها تقریبا غیر ممکن هست و در مقابل افزایش سن نیز کاملا مقاوم میباشند.

 

اگر چه این جهش بسیار خوب به نظر میرسد اما در هنگامی که فرد به دوران کهنسالی میرسد و به تعویض مفصل زانو نیازمند می‌شود تراکم بیش از حد استخوان ها مانع از انجام اینکار خواهد شد.

 

۲- خون طلایی

معرفی افراد استثنایی و جالب در جهان (عکس)

عجیب ترین انسان های جهان

 

این نوع خون در واقع به رنگ طلایی نیست اما یک ویژگی بسیار خاص محسوب می‌شود. در واقع چنین خونی فاقد هر نوع آنتی ژن هست. این ویژگی در سال ۱۹۶۱ کشف شد و امروزه تنها ۴۰ نفر که آنتی ژن هاي Rh در خون آنها وجود ندارد شناخته شده اند. خون این افراد برای تزریق به هر فردی با هر گروه خونی مناسب هست.

 

۳- ماهیچه ی پالمار بلند در مچ دست «Long palmar muscle»

معرفی افراد استثنایی و جالب در جهان (عکس)

 

این ماهیچه میراث پدران ماست که به بالا رفتن از درختان عادت داشتند. برای اینکه بدانید آیا این ماهیچه را دارید یا نه دست خود را روی یک سطح صاف قرار دهید به طوری‌كه کف دست تان رو به بالا باشد. با انگشت بزرگ خود انگشت کوچک تان را لمس کنید و سپس کمی دست خود را بلند کنید. اگر یک رباط را روی مچ دست خود دیدید ماهیچه ي بلند پالمار در شما وجود دارد و اگر آن را ندارید نگران نباشید زیرا در دنیای مدرن به کار شما نخواهد آمد.

 

۴- آمیژگی در اثر عوامل ژنتیکی

معرفی افراد استثنایی و جالب در جهان (عکس)

انسان های عجیب در دنیا

 

افسانه هاي یونان باستان، آمیژه «chimaera» را حیوانی که سر و گردن شیر، بدن بز و دم مار داشت توصیف کرده اند. آمیژگی در انسان به علت وجود دو نوع از یک رشته ي دی ان اي هست. بعضی اوقات این اختلال به شکل پوست موزاییکی خود را نشان میدهد که به آن «heterochromia» نیز گفته می‌شود اما اغلب اوقات مخفی باقی می‌ماند و فرد متوجه این ویژگی در بدن خود نخواهد شد. آمیژگی برای انسان خطرناک نیست اما می‌تواند به مشکلات ارثی منجر شود.

 

۵- داشتن دو خط مژه

معرفی افراد استثنایی و جالب در جهان (عکس)

 

این اختلال که بسیار نیز نادر هست «distichiasis» نامیده می‌شود و مشهور ترین شخصی که به این اختلال ژنتیکی دچار بوده الیزابت تیلور بازیگر مشهور هالیوودی هست که دو ردیف مژه داشت. این اختلال معمولا مشکلی را برای فرد ایجاد نمیکند اما در بعضی موارد ممکن هست ردیف دوم مژه ها به غشای مخاطی چشم بسیار نزدیک باشد که به سوزش و خارش چشم منتهی خواهد شد.

 

۶- حفره اي نزدیک گوش

معرفی افراد استثنایی و جالب در جهان (عکس)

 

این اختلال ژنتیکی که «congenital auricular fistula» نام دارد در دوران جنینی ایجاد شده و در حدود ۵ درصد از افراد دیده میشود. این ویژگی نیز کاملا ژنتیکی هست و ممکن هست در یک یا هر دو گوش دیده شود. این حفره را می‌توان با عمل جراحی برداشت اما در صورت باقی ماندن نیز خطری برای فرد نخواهد داشت.

 

۷- دنده هاي اضافی

معرفی افراد استثنایی و جالب در جهان (عکس)

 

داشتن دنده هاي اضافی معمولا در زنان دیده می‌شود. معمولا این دنده ها را «دنده هاي گردنی» نیز می نامند زیرا در ستون فقرات منتهی به گردن افراد به وجود می‌آیند و اندازه ي آنها از مقیاس بسیار کوچک تا دنده هاي بزرگ و طبیعی متغیر هست. در تعداد زیادی از موارد این دنده هاي گردنی هیچ آسیب یا مزاحمتی برای فرد ندارند اما در بعضی موارد اندازه ي آنها بیش از حد بزرگ شده و باعث ایجاد مشکلاتی برای فرد خواهند گردید.

 

۸-توانایی در درک رنگ هاي نامحسوس

معرفی افراد استثنایی و جالب در جهان (عکس)

 

یک ویژگی منحصر به فرد دیگر که معمولا در زن ها دیده می‌شود «tetrachromacy» نام دارد که به توانایی شخص در تمایز قائل شدن بین طیف هاي رنگی بسیار نمونه اطلاق می‌شود که افراد عادی از درک این تفاوت ها عاجزند. این افراد تمامی طیف هاي رنگی در یک رنگ ساده را درک کرده

 

و علت آن نیز جهش در کروموزوم ایکس هست. این ویژگی منحصر به فرد به اشخاص اجازه می‌دهد که تا ۹۹ میلیون رنگ را درک کنند در حالیکه افراد عادی تنها کمی بیشتر از ۱ میلیون رنگ را تشخیص خواهند داد.

 

۹- نیاز بسیار کم به خواب

معرفی افراد استثنایی و جالب در جهان (عکس)

 

این افراد معمولا دو برابر سریع تر از افراد عادی قدرت خود را به دست می آورند. در بین افراد مشهوری که این قابلیت را در خود داشتند میتوان به مارگارت تاچر، سالوادور دالی، وینستون چرچیل و نیکولا تسلا اشاره کرد. گرچه این موضوع تنها به رژیم خواب مناسب و درست مربوط نمی‌شود. ژن DEC2 در این افراد دچار جهش کوچکی شده هست. چنین افرادی میتوانند کارهای زیادی را در مدت زمانی نصف دیگران انجام دهند.

 

۱۰- افرادی که کلسترول خون انها به هیچ وجه بالا نمیرود

معرفی افراد استثنایی و جالب در جهان (عکس)

 

به گزارش تالاب درصد بسیار کمی از افراد وجود دارند که میتوانند همۀ چیز بخورند بدون اینکه نگران بالا رفتن کلسترول خونشان باشند و در واقع احتمال سکته ي قلبی در این افراد ۹۰ درصد کمتر از افراد عادی هست.

 

علت این عمر نداشتن تعداد کافی از ژن PCSK9 عنوان میشود. شرکت هاي داروسازی از این قابلیت نهایت بهرهگیری را برده و داروهایی ساخت کرده اند که جلوی رشد و تکثیر این ژن را می‌گیرند.

 

منبع :rooziato.com

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو