مسکن های گیاهی برای درمان دل درد

34

1398/6/30

11:12


در این مطلب تصمیم گرفتیم برخی از گیاهان دارویی را به شما معرفی کنیم که دل درد و مشکلات گوارشی را به سرعت و با تأثیر بالا از بین می‌برند. روش‌های طبیعی و خانگی همیشه از گزینه‌های مناسب برای درمان بیماری و مشکلات سلامتی مختلف به شمار می‌روند.

مسکن های گیاهی برای درمان دل درد

به گزارش بهداشت نیوز روش‌های طبیعی و خانگی همیشه از گزینه‌های مناسب برای درمان بیماری و مشکلات سلامتی مختلف به شمار می‌روند. این راهکار‌های درمانی به دلیل نبود آسیب‌های ناشی از مواد شیمیایی، پر طرفدار هستند و در موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفتیم برخی از گیاهان دارویی را به شما معرفی کنیم که دل درد و مشکلات گوارشی را به سرعت و با تأثیر بالا از بین می‌برند.

دل درد باعث به وجود آمدن ناراحتی در فرد می‌شود و یکی از شایع‌ترین مشکلات سلامتی است. این درد معمولاً در قسمت بالایی معده احساس می‌شود. دل درد و معده درد گاهی با تجمع گاز، حالت اسیدی، هضم سنگین، استفراغ یا کمبود اشتها همراه است.

برخی از گیاهان دارویی به شما کمک می‌کنند تا درد را کاهش دهید. خاصیت آن‌ها موجب از بین رفتن سوزش سر معده می‌شود، درد را تسکین می‌دهد و موجب بهبود و تقویت هضم می‌شود. بهترین نکته در رابطه با گیاهان دارویی این است که هیچ عوارض جانبی ندارند و به راحتی هم تهیه و آماده می‌شوند.

رازیانه

تخم رازیانه به گوارش، هضم و خروج گاز‌های معده کمک می‌کند و درد حاصل از انباشتگی گاز را از بین می‌برد. برای تأثیر سریع‌تر می‌توانید آن را به صورت عصاره یا دم‌نوش استفاده کنید. البته مصرف خام رازیانه در سالاد یا در هر وعده غذایی هم مجاز است.

بابونه

بابونه یکی از گیاهان مناسب برای غشای معده محسوب می‌شود. این گیاه به دلیل تأثیرات درمانی می‌تواند از هر آسیبی به معده جلوگیری کند و آسیب‌های به وجود آمده را نیز تحت درمان قرار دهد. گیاه بابونه گاز و سوزش سر معده را از بین می‌برد و حالت اسیدی، ورم و زخم معده را نیز کاهش می‌دهد. علاوه بر آن بابونه یک گیاه آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده عضلانی و ضد التهابی است که می‌تواند درد را نیز از بین ببرد.

نعناع و سداب

نعناع به عنوان گیاهی قوی برای هضم و گوارش شناخته می‌شود، ولی می‌تواند برای درمان زخم معده و بیماری کیسه صفرا نیز مؤثر باشد. نعناع را می‌توانید به صورت دم‌نوش‌های آماده تهیه کنید یا خودتان با استفاده از برگ گیاه نعناع، دم‌نوش خانگی یا عصاره تهیه کنید.

سداب از معده را کاهش می‌دهد، احساس اسیدیته و دیگر مشکلات معده را از نیز بین می‌برد. علاوه بر آن سداب همچنین قاعدگی زنان را تنظیم می‌کند.

سلمک معطر و به لیمو

سلمک معطر یک محرک قوی برای گوارش است. این گیاه به کاهش ناراحتی‌های معده و به ویژه گاز معده کمک می‌کند. به لیمو هم اسپاسم معده را درمان می‌کند و موجب تسهیل فرآیند ادرار می‌شود.

بادیان رومی

این گیاه یکی از روش‌های درمانی مؤثر برای مشکلات معده است چرا که خاصیت ضد اسپاسم و ضد درد دارد. بادیان رومی عضلات معده را آرام می‌کند، موجب خارج شدن گاز معده می‌شود و ورم و حالت اسیدی آن را کاهش می‌دهد. این گیاه همچنین از ورم و گاز عصبی معده جلوگیری می‌کند و هضم و گوارش را بهبود می‌بخشد.

آویشن و ریحان

اسپاسم معده و روده بسیار دردناک است، ولی آویشن می‌تواند به درمان آن کمک کند. این گیاه دارویی موجب خروج راحت‌تر گاز معده نیز می‌شود. در حالت ایده آل می‌توانید آویشن را به صورت عصاره یا دم‌نوش مصرف کنید.

ریحان هم موجب از بین رفتن معده درد و گرفتگی‌های قاعدگی می‌شود. اگر دم‌نوش ریحان را غرغره کنید، می‌تواند به نرم کردن گلو و از بین رفتن درد آن کمک کند.

رزماری و درمنه

رزماری با علائم سوءهاضمه و دیگر مشکلات سیستم گوارش مبارزه می‌کند. اسانس روغنی رزماری از معده محافظت می‌کند و غشای مخاطی آن را پوشش می‌دهد.

گیاه درمنه ناراحتی و درد ناشی از حضور باکتری‌های وارد شده از طریق غذا یا انگل‌های روده را آرام می‌کند. این گیاه با عفونت سیستم گوارش می‌جنگد.

تخم کتان

تخم کتان برای از بین بردن ناراحتی‌هایی از جمله اسهال، یبوست و ورم معده مناسب است. این ماده غذایی به درمان التهاب روده و معده، زخم معده و سندرم روده تحریک‌پذیر نیز کمک می‌کند.

زنجبیل

دم‌نوش زنجبیل به درمان درد معده، سوزش سر معده، گاز معده و حالت تهوع کمک می‌کند. علاوه بر این زنجبیل حالت اسیدی معده را کاهش می‌دهد و با باکتری‌های عفونی مبارزه می‌کند. این گیاه خوراکی هضم را بهبود می‌بخشد و هر احساس ناراحتی یا سنگینی بعد از صرف غذا را از بین می‌برد.

زنجبیل را هم می‌توانید به صورت خام و هم عصاره یا دم‌نوش مصرف کنید و بهتر است آن را هر روز در برنامه غذایی خود بگنجانید.

آلوئه ورا و کنگر فرنگی

آلوئه ورا به دلیل خواص ضد التهابی موجب از بین رفتن سوزش سر معده و سوزش ایجاد شده در اثر التهاب می‌شود. این گیاه فعالیت روده‌ها را تنظیم می‌کند، یبوست را از بین می‌برد و موجب پاک‌سازی روده‌ها می‌شود.

کنگر فرنگی به سم‌زدایی اندام‌های مربوط به فرآیند گوارش کمک می‌کند. این ماده خوراکی برای پاک‌سازی کبد و تنظیم کلسترول بدن نیز ایده آل است.

گل قاصدک

آخرین گیاه دارویی که می‌تواند از سوزش سر معده و یبوست جلوگیری کند و هضم و گوارش را بهبود ببخشد، گل قاصدک است. هر چند این گیاه وضعیت کلی سیستم گوارش را تقویت می‌کند، ولی استفاده از آن برای درمان زخم معده، ورم معده و سنگ کلیه و مثانه توصیه نمی‌شود.

همان‌طور که مشاهده کردید، این گیاهان دارویی برای درمان مشکلات و بیماری‌های گوارش مؤثر هستند. زمانی که بدانید چگونه می‌توان از مزیت‌های آن‌ها استفاده کرد، این گیاهان مفید و خوراکی کیفیت زندگی شما را افزایش می‌دهند.

 

منبع: زندگی آنلاین

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو