انتشارات شانی با 42 عنوان کتاب جدید به نمایشگاه‌های کتاب استانی می‌رود

98

1398/6/30

11:52


مجید صالحی از چاپ و نشر 42 اثر به مناسبت نمایشگاه‌های کتاب استانی خبر داد.

انتشارات شانی با 42 عنوان کتاب جدید به نمایشگاه‌های کتاب استانی می‌رود

سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، مجید صالحی مدیر انتشارات شانی، با این توضیح که دو سال است به چاپ و نشر رمان‌های تالیفی و ترجمه نیز اهتمام دارند به هنرآنلاین، گفت: در طی این مدت بیش از 36 عنوان رمان خارجی که 25 اثر آن جزو پرفروش‌های ادبیات جهان هستند با ترجمه جدید و متفاوت و چهار رمان تالیفی نشر داده‌ایم.

او با تاکید بر این که با مترجمان حرفه‌ای اما تازه‌کار همکاری داریم، گفت: همان فضایی که 15-16 سال پیش در حوزه شعر در اختیار شاعران جوان گذاشتیم در اختیار افراد جوان‌ در بحث ترجمه و تالیف رمان نیز قرار گرفته است تا بستر مناسبی برای چاپ و نشر آثارشان داشته باشند.

این شاعر و ترانه‌سرا، توجه به شاعران در شهرستان‌ها و چاپ کتاب اولی‌ها را از اولویت‌های انتشارات شانی دانست و ادامه داد: سیاست کاری انتشارات معرفی شاعران جوان است. در سال 1379 وقتی تصمیم گرفتم کتاب شعر خودم را منتشر کنم خیلی اذیت شدم همان زمان جرقه راه‌اندازی یک انتشارات به ذهنم رسید و عهد بستم از شاعران کتاب اولی که واقعا شاعر هستند، حمایت کنم. بیشتر کتاب اولی‌ها از ناشر می‌شنوند که باید خودشان سرمایه‌گذار اثرشان باشند. اما ما از کتاب اولی‌ها استقبال می‌کنیم و وقتی اثر تایید شد صدرصد پشت آن می‌ایستیم.

او با تاکید بر این که در تمام استان‌ها شاعران مستعد را شناسایی و کتاب‌های آن‌ها را منتشر می‌کنیم، افزود: بیشتر ناشران در استان‌های خودشان فعالیت دارند ولی ما یک نمایندگی در حوزه استان‌های مختلف راه انداختیم و فقط سال گذشته 32 عنوان کتاب از شاعران تبریز، 21 عنوان اثر از شاعران رشت، 14 عنوان کتاب از شاعران کرمانشاه، 3 عنوان اثر از شاعران زاهدان، یک اثر از کهکیلویه و بویراحمد و 6 کتاب از شاعران اصفهان منتشر کرده‌ایم.

صالحی با اشاره به نمایشگاه‌های کتاب استانی در سال‌جاری، توضیح داد: 42 اثر به مناسبت نمایشگاه‌های استانی در سال 1398 برای نخستین بار از شاعران استان‌هایی هم‌چون خوزستان، کرمانشاه، لرستان، کردستان، قزوین، یزد، زاهدان، رشت و مازندران منتشر خواهد شد. در طول یک سال کاری نیز 130 عنوان کتاب به چاپ می‌رسد.

او یادآور شد: کتاب‌های "جهزیه خاک خورده" مجموعه شعر امیررضا معروفی، "ماه شب پانزده" اثر عمران بهروج  و "روان بر ویرانه" اثر علیرضا قاسمیان‌خمسه عناوینی هستند که امسال در طی مدت کوتاهی به چاپ دوم رسیده‌اند.

مجید صالحی متولد 1363 دانش‌آموخته کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی است. "مرغ همسایه"، "پاهای من کفش‌های تو" و "چهارده شب" عناوین آثار منتشر شده اوست.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو