آموزش درست کردن ماسک سفید کننده پوست

آموزش درست کردن ماسک سفید کننده پوست


منبع: زیبامون

439

1398/6/30

13:19


در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و آموزش درست کردن چند مدل ماسک سفید کننده پوست رو ببینید.

آموزش درست کردن ماسک سفید کننده پوست

رنگ پوست یکی از مواردی هست که با توجه به شرایط مختلف ممکنه تغییر کنه و زیبایی و طراوت اولیه خودش رو از دست بده! تولید بیش از حد رنگدانه های پوستی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ایجاد لکه های ناشی از جوش، انواع لکه های پوستی و ... باعث میشن تا رنگ پوست تغییر کنه و مثل همیشه روشن و یکدست نباشه! 

برای اینکه رنگ پوست صورت همچنان روشن و یکدست باشه میتونید از روش های خانگی و طبیعی استفاده کنید. این روش ها ممکنه طول درمان طولانی تری نسبت به استفاده از محصولات شیمیایی داشته باشند اما اثربخشی روش های خانگی موندگاری بیشتری داره و علاوه بر این هیچ آسیب و ضرری هم برای پوست ایجاد نمیکنه. در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و آموزش چند مدل ماسک سفید کننده و روشن کننده پوست رو ببینید.

 

ماسک روشن کننده پوست با شیر خشک

 

شیر خشک

 

برای درست کردن این ماسک سفید کننده به یک قاشق غذاخوری شیر خشک، یک تا دو قاشق غذاخوری آب پرتقال تازه و یک قاشق غذاخوری جو دوسر پودر شده نیاز داریم. تمام مواد اولیه رو در ظرف مناسب بریزید و به خوبی با هم ترکیب کنید. قبل از استفاده از این ماسک، ابتدا باید پوست صورت رو به خوبی تمیز کرده و خشک کنید. 

حالا با استفاده از انگشتان تمیز، این ماسک رو به آرومی بر روی پوست صورت و گردن بمالید، 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و بعد پوست رو با آب سرد بشویید. از این ماسک صورت، یک تا 2 بار در هفته استفاده کنید تا به تدریج پوستی روشن تر و شفاف تر داشته باشید.

شیر خشک موجود در این ماسک صورت حاوی اسید لاکتیک بوده و خاصیت سفید کنندگی برای پوست داره. این ماسک صورت حالت خمیری و اسکراب داره و کمک میکنه تا سلول های مرده از روی پوست جدا شوند و باعث میشه تا لایه ای از سلول های جدید بر روی پوست نمایان شوند. ویتامین c موجود در آب پرتقال نیز دارای خاصیت روشن کنندگی برای پوست بوده و کمک میکنه تا لکه های تیره از روی پوست به تدریج کمرنگ و محو شوند.

 

ماسک سفید کننده پوست با کشک

 

کشک

 

برای درست کردن این ماسک روشن کننده به یک قاشق کشک، یک قاشق آب گوجه فرنگی و یک قاشق جو دوسر نیاز داریم. تمام مواد رو به خوبی با هم ترکیب کرده و سپس این ماسک رو با انگشت روی پوست تمیز و خشک ماساژ دهید. 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و بعد پوست رو با آب سرد بشویید. بهتره از این ماسک 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید.

کشک مورد استفاده در این ماسک سفید کننده باعث مرطوب ماندن پوست میشه و آب گوجه فرنگی و جو دوسر تاثیر خیلی خوبی در روشن شدن رنگ پوست دارند. کشک و زیبایی پوست

 

ماسک سفید کننده پوست با برگ نعنا

 

 برگ نعنا

 

برای درست کردن این ماسک خانگی به چند برگ نعنا تازه و مقداری آب نیاز داریم. برگ های نعنا رو له کنید تا حالت خمیری پیدا کنند. اگر احساس کردید برگ های نعنا به خوبی له نمی شوند، میتونید چند قطره آب به آن اضافه کنید. پوست صورت رو تمیز کرده و خشک کنید. حالا با استفاده از انگشت، این ماسک رو به تمام قسمت های پوست صورت و گردن بمالید. 20 دقیقه صبر کنید تا ماسک، روی صورت خشک شود و سپس پوست رو با آب خنک بشویید. از این ماسک میتونید یک تا 2 بار در هفته استفاده کنید.

نعنا دارای خاصیت قابض بوده و طراوت خیلی زیادی رو برای پوست ایجاد میکنه. علاوه بر این تاثیر خیلی خوبی هم در پاکسازی پوست داره. این ماسک به کمرنگ شدن لکه های پوستی ناشی از آفتاب سوختگی و بهبود رنگ پوست شما کمک میکنه. ماسک جوش صورت، نعناع برای درمان آکنه و جای جوش

 

ماسک سفید کننده پوست با آرد نخودچی

 

آرد نخودچی

 

برای درست کردن این ماسک سفید کننده پوست خانگی به یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی، 1/4 قاشق غذاخوری زردچوبه و 2 قاشق غذاخوری شیر نیاز داریم. بعد از اینکه تمام مواد اولیه رو به خوبی ترکیب کردید باید با استفاده انگشت، این ماسک رو به خوبی به تمام قسمت های پوست صورت و گردن بمالید. 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و بعد با آب خنک پوست رو شست و شو بدید. شما میتونید از این ماسک خانگی یک تا دوبار در هفته استفاده کنید.

آرد نخودچی تا حد زیادی کمک میکنه تا لکه های ناشی از جوش و سایر لکه های پوستی کمرنگ و محو شوند. علاوه بر این برای ترمیم پوست صورت و افزایش درخشش پوست نیز بسیار مفید و موثر خواهد بود. خواص ماسک آرد نخودچی برای انواع پوست

 

مطالب پیشنهادی:

کرم سفید کننده پوست خانگی بسازید به همراه طرز تهیه

ماسک های روشن کننده تیرگی های بدن

8 ماسک شگفت انگیز هندی برای متحول شدن پوستتان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو