کاربردهای وازلین برای صورت

منبع: زیبامون

255

1398/6/30

13:21


برای آشنایی با کاربردهای وازلین برای صورت در ادامه با زیبامون همراه باشید!

کاربردهای وازلین برای صورت

حتما شما هم از زمان کودکی تا به حال شاهد حضور یک بسته وازلین در کمد محصولات بهداشتی و آرایشی بوده اید! این موضوع جای تعجبی نداره چرا که وازلین از سال 1865 جز موارد اصلی در کابیت دارویی ایالات متحده بوده است!

اگرچه تا کنون محصولات آرایشی و بهداشتی خیلی زیادی طراحی شده است اما وازلین همچنان جایگاه خودش رو حفظ کرده و جز انتخاب های اول برای تمام افراد هست. این محصول در کنار کارایی خیلی خوبی که داره، داره قیمت ازرانی نیز هست و شاید به همین دلیل هست که تا به امروز پرطرفدار بوده است. در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با تعدادی از کاربردهای وازلین برای صورت بیشتر آشنا شوید!

 

وازلین چیست؟

وازلین (Petroleum jelly) برای اولین بار به عنوان یک محصول فرعی از فرآورده های نفتی در سال 1800 کشف شد. یک شیمی دان که بعدا اولین کارخانه وازلین رو افتتاح کرد، روی تصفیه این ماده کار کرد تا یک محصول موثر و مفید برای استفاده موضعی درست کند. 

 

آیا استفاده از وازلین باعث ایجاد سرطان می شود؟

بر اساس گفته متخصصان پوست، هیچ مطالعه بالینی مبنی برای سرطان زا بودن وازلین وجود نداره. زیرا فرمول های امروزی این محصول، تصفیه و آزمایش شده هستند و به همین دلیل نسبت به نسخه های قدیمی سالم تر و پاک تر بوده و احتمال ایجاد سرطان در این محصول تقریبا به صفر رسیده است!

علاوه بر این هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد، استفاده کوتاه مدت یا بلند مدت از وازلین باعث ایجاد سرطان و یا سایر مشکلات سلامتی می شود و برای اینکه خیالتان از بابت این محصول راحت باشد باید گفت که هیچ مورد سرطانی در رابطه با استفاده از وازلین تا کنون گزارش نشده است! البته لازم هست وازلین رو از یک برند معتبر خریداری کنید تا از سلامت و بی ضرر بودن آن مطمئن باشید. 

 

وازلین

 

وازلین چه تاثیری بر روی پوست دارد؟

وازلین یک محافظ عالی برای پوست هست و یکی از درمان های عالی برای برطرف کردن خشکی پوست و ترک خوردگی لب ها محسوب میشه. علاوه بر این وازلین برای حفاظت از آب و رطوبت پوست بسیار مفید هست و کمک میکنه تا همیشه پوستی هیدارته و مرطوب داشته باشید.

 

کاربردهای وازلین برای صورت

وازلین یکی از محصولات عالی برای از بین بردن خشکی پوست صورت هست و اگر پوست چرب و روغنی دارید، ممکن هست این محصول برای شما مناسب نباشه. تنها نکته منفی که در رابطه با وازلین وجود داره احساس سنگینی، چسبندگی و چربی زیادی بر روی پوست ایجاد میکنه که این حالت ممکنه کمی آزاردهنده باشه اما به دلیل فواید خیلی زیادی که برای پوست داره، میشه از این نکات منفی چشم پوشی کرد!

 

وازلین برای پاک کردن آرایش چشم

برای پاک کردن آرایش چشم میتونید از مقداری وازلین و یک پد پنبه ای استفاده کنید. برای این منظور باید وازلین رو بر روی پد پنبه ای قرار بدید و به مدت چند ثانیه روی چشم ها قرار داده و به آرومی آرایش چشم رو پاک کنید. استفاده از این روش مانع از خشک شدن پوست اطراف چشم شده و احتمال ایجاد چین و چروک در اطراف چشم رو هم تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

وازلین برای صورت

 

لایه برداری از پوست لب

تنها کاری که باید انجام بدید این هست که مقداری شکر رو با وازلین مخلوط کرده و یک اسکراب لب عالی داشته باشید. این اسکراب رو بر روی لبها ماساژ بدید تا تمام پوست های خشک شده از روی لب جدا بشه. بعد از لایه برداری از پوست لب و شستن لبها، بهتره یک لایه نازک از وازلین رو بر روی پوست لب بزنید تا نرمی و لطافت پوست لب برای مدت طولانی حفظ بشه.

 

استفاده از وازلین به عنوان هایلایتر

اگر هایلایتر در دسترس ندارید و دوست دارید حالت شبنم گونه و درخشان برای پوستتون ایجاد کنید، میتونید به سراغ وازلین بروید. مقدار خیلی کمی از وازلین رو با نوک انگشت بردارید و بعد به صورت ضربه های آروم بر روی استخوان گونه بزنید و از درخششی که بر روی گونه ها ایجاد میکنه لذت ببرید.

 

درمان خشکی پوست با وازلین

وازلین مرغوب و باکیفیت میتونه جز درمان های خیلی عالی برای خشکی پوست باشه. تنها کاری که باید انجام بدید این هست که مقداری وازلین رو بر روی قسمتهای خشک شده پوست بمالید و این کار رو چندین بار در طول روز تکرار کنید. وازلین کمک میکنه تا رطوبت و چربی های طبیعی در پوست حفظ شده و به تدریج خشکی پوست درمان خواهد شد.

 

آبرسانی و هیدارته کردن پوست با وازلین

استفاده از مرطوب کننده یکی از کارهای روزمره و مهمی هست که تمام افراد باید به اون توجه داشته باشند. استفاده از وازلین نه تنها لایه بیرونی پوست رو نرم و مرطوب میکنه بلکه تاثیر خیلی خوبی هم در حفظ آب و رطوبت در لایه های داخلی پوست داره و از این طریق به هیدراته ماندن و آبرسانی به پوست هم کمک مکینه. 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو