چگونه کراواتی مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه کراواتی مناسب انتخاب کنیم؟


منبع: زیبامون

322

1398/6/30

13:29


در این پست به نکات خرید، انتخاب و ست کردن کراوات می پردازیم، با زیبامون همراه باشید.

چگونه کراواتی مناسب انتخاب کنیم؟

کراوات در بیشتر اوقات، اکسسوری پوشش رسمی محسوب می شود و تیپ شما را کامل می کند. استفاده از این اکسسوری قدرت، احترام و شیک بودن را به همراه دارد اما نکته ی مهمی که باید در استفاده ی آن مورد توجه قرار گیرد، انتخاب درست و ست کردن با پیراهن است. انتخاب یک کراوات مناسب به عواملی مثل رنگ لباس، قد کراوات، فرم صورت و بدن، طرح و جنس کراوات بستگی دارد. در نظر بعضی از افراد دقت در انتخاب و خرید یک بخش کوچکی از لباس نیاز نباشد، با این ک این طور نیست اگرچه کراوات بخش کوچکی از تیپ شما را تشکیل می دهد ولی تاثیر گذاری زیای دارد. در ادامه با زیبامون همراه باشید تا بیشتر به نکات انتخاب کروات مناسب بپردازیم.

 

چگونه کراواتی مناسب انتخاب کنیم

 

در هنگام خرید به این نکات توجه کنید

جنس کراوات از اهمیت زیادی برخوردار است و ابریشم یکی از بهترین و ایده آل ترین جنس های کراوات محسوب می شود. جنس های دیگر غالبا دارای مواد مصنوعی هستند و به خوبی مدل ابریشمی روی سینه قرار نمی گیرند.

• کراوات در هر نوعی باید دارای آستر باشد که بهترین آن، آستری از جنس پشم است. آسترها کمک می کنند تا کراوات خوب بایستد و چروک نشود.

• در هنگام خرید کراوات یک بار آن گره بزنید و امتحان کنید. بعضی کراوات ها بعد از گره زدن به علت ضخامت پارچه خوب بر روی سینه قرار نمی گیرند.

 

چگونه کراواتی مناسب انتخاب کنیم

 

ست کردن کراوات با پیراهن

کراوات اگر به درستی انتخاب شود حتی در جمعی شلوغ می شود تیپی متمایز از دیگران داشت. بهتر است کراوات را تیره تر از رنگ پیراهن انتخاب کنید. اگر پیراهن رنگ تیره ای داشت کراواتی را بهتر است انتخاب کنید که رنگ متمایزی داشته باشد. همچنین انتخاب کراوات سفید با پیراهن مشکی می تواند تضاد خوبی را ایجاد کند. برای پیراهن های سفید و آبی روشن تقریبا هر نوع کراواتی مناسب است.

 

چگونه کراواتی مناسب انتخاب کنیم

 

در صورت یکی بودن طرح کراوات و پیراهن آن را انتخاب نکنید.

اگر کراوات طرح دار انتخاب کرده اید، باید توجه داشته باشید که طرح کراوات با پیراهن یکی نباشد.اگر طرح پیراهن و کراوات یکی باشد یک شلوغی ایجاد می شود و تاثیر و جلوه ی خوبی برای بیننده ندارد.

برای کراوات های طرح دار، رنگ شبیه به پیراهن را انتخاب کنید.

اگر کراواتی طرح دارد انتخاب کرده اید. بهتر است رنگ پایه ی کراوات با لباس همخوانی داشته باشد برای مثال اگر پیراهن آبی روشن به تن دارید کراواتی با زمینه ی سرمه ای را انتخاب کنید.

برای کراوات هایی که تک رنگ و بی طرح هستند، رنگ مناسبی را انتخاب کنید.

برای مثال اگر پیراهنی به رنگ سفید را انتخاب کرده اید، رنگ هایی مثل قرمز جلوه ی زیادی به این پیراهن می دهند. به طور کلی کراواتی را انتخاب کنید که چشم نواز باشد.

 

چگونه کراواتی مناسب انتخاب کنیم

 

نکاتی درباره انتخاب کراوات تک رنگ

رنگ آبی: رنگ آبی، رنگی کلاسیک محسوب می شود. این رنگ یکی از رنگ های نمادین برای کسب و کار به شمار می رود. همچنین شخصیتی آرام را به نمایش می گذارد.

رنگ قرمز: این رنگ نماد پیروزی و قدرت محسوب می شود و در محیط های حرفه ای بیشتر به چشم می خورد.

رنگ نقره ای: این رنگ بیشتر مناسب مراسم ها و مکان هایی با فضای شاد است. پیراهن سفید کلاسیک را با کراواتی نقره ای ست کنید تا جذابیت چندانی به شما بخشد.

رنگ زرد: این رنگ نشانه ی شادی و تلقی گر فصل های گرم سال است و شخصیتی گرم و دلنشین را به نمایش می گذارد.

 

چگونه کراواتی مناسب انتخاب کنیم

 

طول و گره ی کراوات

به طور کلی قد کراوات باید به گونه ای باشد تا بالای سگک کمربند قرار بگیرد و عرض آن باید چیزی بین 5.5 تا 10 سانتی متر باشد. اگر تمایل به داشتن تیپی رسمی و کلاسیک دارید پهنای کراوات با پهنای یقه باید یکی باشد.

انتخاب گره ی کراوات نیز در تغییر سبک تاثیر زیادی می گذارد. معمولا گره ی کراوات باید نامتقارن و سست باشد. از گره های خیلی سفت و تنگ و گره های خیلی شل بپرهیزید. هیچ کدام از این نوع گره ها ظاهر خوبی ندارند.

 

چگونه کراواتی مناسب انتخاب کنیم

 

تناسب کراوات با فرم صورت و بدن

اگر فردی لاغر هستید به هیچ عنوان از کراوات هایی با پهنای زیاد استفاده نکنید که تیپ و استایلتان را نابود می کند و برعکس اگر جزو افرادی قوی هیکل و استخوان بندی درشت هستید از کراوات های باریک استفاده نکنید. اگر جزو افرادی هستید که صورتتان نه چاق است و نه استخوانی و اندامی متوسط دارید، هر نوع کراواتی را می توانید با پیراهنتان ست کنید. به صورت کلی کراوات های پهن کلاسیک و رسمی تر و کراوات های باریک جوانانه تر و غیر رسمی هستند.

 

چگونه کراواتی مناسب انتخاب کنیم

 

مطالب پیشنهادی:

قوانین و ترفند های خوشتیپ بودن

کراوات و پاپیون - جدید ترین استایل مردانه

قوانین ست کردن ساعت مچی در استایل های مختلف برای آقایان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو