ماندانا سوری بازیگر سریال قهوه تلخ که به ام اس مبتلا شد کیست؟+بیوگرافی و عکس

منبع: کولاک

391

1398/6/30

15:30


ماندانا سوری در سریال های مهران مدیری معروف شد. توانایی بازی او در نقش های مختلف سبب شد تا مدیری از او در چند سریال برای بازی دعوت کند. این بازیگر در قهوه تلخ با نقش قیصر السلطنه و در ویلای من در نقش سی سی ،همسر جمشید مشکات و مرد هزار چهره ظاهر شد.

ماندانا سوری

ماندانا سوری

این بازیگر چند سالی ست که به دلیل ابتلا به بیماری ام اس نتوانسته بازیگری را ادامه دهد. او چندی قبل در اینستاگرام خود نوشته بود که مدت نه سال است با مهمان ناخوانده در بدنش زندگی می کند و درگیر این بیماری سخت شده است.

وی با نام مخفف از بیماری سخت خود نام برده و خبر ابتلا به ام اس را اعلام کرده و گفته است که مدتی است تشدید شده و اذیت می کند. ماندانا سوری متولد دهه شصت بوده و در ششم شهریور در سال ۱۳۶۴ در تهران است.

بازیگر قهوه تلخ دوره دیده کلاس های استاد سمندریان است و سپس پای به عرصه هنرپیشگی گذاشت. اولین نقشش را در تئاتر بازی کرد و به دلیل لحن خاص و بازی منحصر بفرد مورد توجه کارگردانان قرار گرفت و البته بیشترین همکاری را با مهران مدیری انجام داده و در اکثر سریال های این کارگردان و تهیه کننده مشهور دیده می شود.

همچنین پوریا ذوالفقاری منتقد سینما نوشت: «ماندانا سوری احتمالا برای بسیاری یادآور سریال های قهوه تلخ و ویلای من و آیتم های طنز است ولی برای ورودی های سالهای هشتاد و چهار تا هشتاد و شش آموزشگاه سمندریان، او همکلاسی پر شر و شور و پر انرژی و انگیزه است که از همان زمان هم روی آثار مدیری تعصب داشت و با استادانی که طعنه و متلکی نثار طنزهای تلویزیونی می کردند، جدل می کرد.

ماندانا با سریال های طنز به شهرت رسید ولی درست زمانی که پیشنهادها به سمتش سرازیر شد و دقیقا در بزنگاهی که هر بازیگر سالها برای رسیدن آن تلاش می کند، فهمید که به ام اس مبتلا شده. در فضای پچپچه ای سینمای ایران این خبر خیلی زود دهان به دهان و دفتر به دفتر پیچید و نام ماندانا سوری از گزینه های ایفای نقش ها کنار گذاشته شد. ماندانا ماند و ام اس و فشار فزاینده مالی.

همکلاس سابق من و بازیگری که زمانی خنده به لب های مان آورد، حالا دارد توان حرکت را از دست می دهد و تهیه داروهای ام اس برایش روز به روز دشوارتر می شود. این را اینجا می نویسم که در روزهای بعد اگر خدای نکرده خبرهای بدتری رسید، کسی با ادعای بی خبری از وخامت حال او وجدان معذبش را آرام نکند. برای کمک به ماندانا سوری همین حالا هم دیر است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو